biden

جالب این که اوباما در شروع سخنان خود در این دیدار، بایدن را «معاون رییس جمهور، بایدن» خطاب کرد که در ظاهر شوخی به نظر می رسید، اما رفتارهای بعدی اوباما، تفسیر دیگری از این خطاب به ذهن متبادر می کرد.

سرویس جهان مشرق- انتشار ویدیوهایی از حضور باراک اوباما(سه‌شنبه، ۵ مارس) به همراه جو بایدن در کاخ سفید، ۵ سال بعد از ترک کرسی ریاست جمهوری، ابهامات و پرسش‌های زیادی در افکار عمومی آمریکا و دنیا ایجاد کرد. در این مراسم، بایدن قرار بود اصلاحیه‌ی لایحه‌ی معروف «اوباما کر»، در حوزه بیمه درمان عمومی در آمریکا، را امضا کند، اما عملا به عنصری حاشیه‌ای تبدیل شد.

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

در یکی از این ویدیوها که بسیار خبرساز شد، در حالی که همه‌ی حاضران دور باراک اوباما جمع شده‌اند، اوباما و کامالا هریس (معاون بایدن) پشت خود را به رییس جمهور این کشور کرده‌اند و اصولا هیچ‌کس گویی توجهی به بایدن ندارد. نکته‌ی عجیب‌تر و حتی ترحم‌انگیزتر این که جو بایدن، همچون مرد مسن فراموش‌کاری که در یک جای غریبه تنها یک نفر را می شناسد، دست خود را روی شانه اوباما می گذارد و حتی اسم کوچک او را هم صدا می زند، اما باز اوباما توجهی نمی کند!

در ویدیوی دیگری از حضور اوباما در کاخ سفید، او را می بینیم که پیشاپیش بایدن حرکت می کند و چندان توجهی به او ندارد، در حالی که طبق عرف بدیهی، رییس‌جمهور باید جلوتر حرکت می کرد. نکته قابل‌تامل این که اوباما در شروع سخنان خود در این دیدار، بایدن را «معاون رییس جمهور» خطاب کرد، و بار دیگر هم به تاکید این را گفت و وقتی از جمعیت صدا خنده بلند شد، با حالتی پوزخندمانند گفت که "شوخی کرده است! " 

تاکر کارلسون، مجری شبکه فاکس نیوز، با نمایش این ویدیو، با طعنه پرسید: " آیا بایدن اصلا خبر دارد که رییس‌جمهور است؟ " این مجری معروف، مدعی شد که اوباما عامدانه رییس‌جمهور را نادیده می گیرد و دیدن این صحنه را واقعا «غم‌انگیز» دانست:

"این رییس‌جمهور ایالات متحده است که در خانه‌ی خود، نادیده گرفته می شود و کسی قصد صحبت با او را ندارد...اوباما جوری رفتار می کند که انگار بایدن اصلا در آن‌جا نیست. از خودتان بپرسید آیا صحنه‌ای از این غم‌انگیزتر در زندگی خودتون دیده‌اید؟ "[۱]

لارا اینگرام، دیگر مجری فاکس نیوز، با نشان دادن کلیپی از بایدن در این مراسم، این سوال کنایه‌آمیز را پرسید:

" محض رضای خدا، بایدن اصلا نمی داند که چکار می کند و حتی  در حال حاضر، چکاره است. "

جالب این‌جاست که حتی «کامالا هریس»، معاون بایدن، در این ویدیو، کاملا از بایدن فاصله دارد و بیشتر گویی معاون اوباماست تا بایدن. همزمان، باراک اوباما که آشکارا از مرکز توجه بودن، راضی و حتی مغرور به نظر می رسد، به نحوی اغراق‌آمیز همچون رییس‌جمهور مستقر رفتار می کند.

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

روز قبل‌تر هم، فعالان سیاسی و رسانه‌ای در آمریکا با ضمیمه کردن ویدیویی دیگر از بلاتکلیفی بایدن در کاخ سفید و عدم توجه حاضران به او، به رییس‌جمهور این کشور و حزب او طعنه زدند. جان دنیس، نامزد جمهوری‌خواه برای مجلس نمایندگان از کالیفرنیا، با طعنه به رای «۸۰ میلیونی» بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، توئیتی به این مضمون نوشت:

"هیچ کدوم از اون ۸۰ میلیون رای‌دهنده‌اش نمی خواد با بایدن حرف بزنه؟ "

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

حساب توئیتری مربوط به بخش تحقیقات کمیته ملی جمهوری‌خواهان هم در توئیتی با اشاره به همان ویدیو نوشت:

" حقیقتا کسی نمی خواد با جو بایدن حرف بزنه. "

آیا «جو بایدن» می‌داند که رییس‌جمهور آمریکاست؟ +عکس و فیلم

در عین حال، بر اساس تازه‌ترین جدول موسسه افکارسنجی «Real Clear Politics» نرخ رضایت از عملکرد بایدن به ۴۱ درصد و نرخ نارضایتی از عملکرد او به ۵۳ درصد رسیده است.

 

[۱] https://www.newsweek.com/joe-biden-barack-obama-ignored-white-house-video-lost-confused-video-۱۶۹۵۴۲۶

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    البته تمسخر بایدن به خاطر پیری و زوال عقل اخاقی نیست اما شما باور می کنید این فرد در انتخابات مناظره کرده و برنده شده باشد؟ ای بازی بیل گیتس بود برای نشان دادن اینکه حکومت جهان با اربابان کامپیوتر واینترنت است و بعد از این حاکمیتها شبیه یک بازی پلی استشین در دست او کنترل خواهند شد.
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    شاید ترفندی باشد برای بهبود وضعیت دموکراتها در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که امسال برگزار میشود.
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    جهت اطلاع طرفداران دمکراسی در آمریکا !!! اینها حتی به خودشون هم رحم نمیکنند انوقت میخواهید با ما چطور برخورد کنند
  • US ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    تحریمهای ظالمانه فله ای امریکا و متحدانش، فقط منافع نظام ج ا هدف نگرفته و بلکه موجودیت ملت کشور ایران هدف قرار داده، دستان خائن همراهی مافیای داخلی و سرمایه دارن حرام لقمه (محتکران و گرانفروشان..) مشهودست! // ادامه وضع موجود اتلاف وقت برای احیای برجام، سودش در جیب دشمنان موجودیت ملت ایران وکاسبان تحریم بخصوص مافیایی های داخل ایران است. فرصت انباشت قدرت چانه زنی با حماقت و خیانتهای داخل دولت پیشین و پسمانده هایش در دولت فعلی و عاملین نفوذی غربی-عبری-عربی ضد ایران، نگذاشت غنی سازی 90% و ساخت موشکانبوه قاره پیما و از مهمتر فرصت نابودی صادرات دشمنان قسم خورده ملت شیعه ایران (شیوخ عرب صهیونیستی)!// حال چاره چیست؟ پیشنهاد مشخص،: 1- مذاکره مستقیم با امریکا و دادن امتیازات متقابل 2- حذف همزمان سنتکام و سپاه از لیست تررویستی طرفین 3- آغاز تنش زدایی و عادی سازی روابطبین ایران و امریکا
  • DE ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    بیچاره غربگداها بی پدر شدند .چه از خوشحالی داشتند ترکمون میزدند به همه جا منظور از خوشحالی میترکیدند همه جا و مینوشتند" اوباماست" حالا وقتی اوباما بایدن را آدم حساب نکنه ببینید یه مشت غربگدای عجق وجق فوفول و سوسول و ملیجک و اوا خواهر را کلا سوسک و پشه هم حساب نمیکنه .
  • ْسلام IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    اونوقت ما اختیار کشورمان را دادیم دست این مردک زوال عقل . زودتر از مذاکرات بیرون بیایید و برگردید3376
  • مهدی IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    ادمی که توان نگه داری باد معده خودش را ندارد ود رمقابل ملکه کار زشت انجام میده ونفخ معده خود را با ملکه انگلیس به اشتراک میذاره شده رییس جمهور امریکا واقعا برای مردم امریکا متاسفم
  • محسن IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    نمیدونم مردم امریکا با این همه ادعا جرا بایدن انتخاب کردن اینکه زوال عقل و آلزایمر داره حتی از پلکان هوایما نمیتونه بالا بره و ،خودکار نمیتونه تو جیب کتش بذاره .شاید ایزی لایف هم بشه. وفقط به درد سرای سالمندان میخوره . البته پیشاپیش از اصلاح طلبان علی الخصوص زیبا کلام بابت توهین به بایدن عذر خواهی میکنم امریکا خط قرمز ا کعبه آمال اینهاست.
  • مهدی اسماعیل پور IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 1
    هم جمهوری خواه و هم دموکرات از یک قماشند و به قول معروف: سگ زرد برادر شغال است
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 1
      باید پرچم امریکا را هر روز در مدارس آتش بزنیم.
  • ارش IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    اوباما خودش میدونه چکار کند .بایدن قبل معاونش بوده و دست پرورده خودش .اره میه الان معاون بشه و بعد هم ریس جمهور ایالات متحده بشه .ولی فرقی نمیکند .ولی کلا با بایدن میشه تحریم های هوایی و حمل نقل برداشت و نوسازی کرد .البته من از قوانین امریکا چیزی نمیدونم پیچیده هست .این ریس جمهور میاد و کل حذف میکند
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    قدرت خدا چقدرن جشدن(زشت). خدا به دور!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • یوسف GB ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    فاک س نیوز رسانه طرفدار ترامپ از خود متشکر است ،برای انسانهای عقده ایی خود برتر بین این حرکتها نا متعارف است
  • Prz IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    هیچکدوم از رئیسان جمهور آمریکا کاره ای نبودن و نیستن! همه چیز از جای دیگه ای آب میخوره اینا فقط مجرین.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    چقدر بی ادبه! بالاخره رئیس جمهور کشور و وطن خودته ، باید یه احترامی بذاری
  • BE ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    او با ما ست ، خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس