مجموعه مهمونی

هنر طهماسب از منظر جذب مخاطب در حوزه برنامه‌های عروسکی بسیار مهم و قابل تقدیر است. او کارش را زمانی در تلویزیون آغاز کرد که پلت‌فرم‌های متعدد برای تماشا و دانلود انیمشین‌های روز جهان در دسترس نبود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - اولین برنامه عروسکی «ایرج طهماسب» مجری، طراح و کارگردان برنامه‌های خاطره‌انگیز «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» چند هفته‌ای است که از پلت‌فرم نماوا منتشر می‌شود. مهمترین ویژگی طهماسب به عنوان یک برنامه‌ساز این است که او توانسته طی چهار دهه چند نسل را با عروسک‌های محبوبش کلاه‌قرمزی و پسرخاله همراه کند که این مسئله بر کاربلدی وی در این عرصه صحه می‌گذارد.

تلاش برای برندسازی از «مهمونی» با هشتگ‌سازی/ چرا عروسک‌های ایرج طهماسب «جان» نمی‌گیرد؟

هنر طهماسب، با استراتژی منهای تلویزیون مخاطب خواهد داشت؟

هنر طهماسب از منظر جذب مخاطب در حوزه برنامه‌های عروسکی بسیار مهم و قابل تقدیر است. او کارش را زمانی در تلویزیون آغاز کرد که پلت‌فرم‌های متعدد برای تماشا و دانلود انیمشین‌های روز جهان در دسترس نبود، نسل سوم و چهارم، زندانیان انحصاری جعبه جادو، محکوم به تماشای مناسبتی و مکرر انیمه «افسانه توشیشان» بودند. در چنین شرایطی در دهه شصت و هفتاد ایرج طهماسب، آقای حکایتی همچنان محبوب (بهرام شاه‌محمدلو) و مرضیه برومند... چراغ سرگرمی را در تلویزیون و در حوزه کودک و نوجوان زنده نگاه داشتند.

نسل ایکس باکسی‌ها هم طرفدار کلاه قرمزی و پسرخاله شدند

طهماسب با  عروسک‌های «کلاه قرمزی و پسرخاله» توانست طیف وسیعی از کودکان و نوجوانان دهه شصت و هفتاد و شمسی را با خود همراه کند. پخش کلاه قرمزی در دهه هشتاد و نود دامنه مخاطبان عروسک‌های محبوب طهماسب را افزایش داد و دهه هشتادی به جمعیت مخاطبان دهه شصتی و هفتادی مجموعه «کلاه‌قرمزی و پسرخاله» افزوده شدند و خانواده کلاه‌قرمزی هم در این سال‌ها به تکامل رسید و شخصیت‌های دیگری به آن اضافه شد که هریک به کاراکتری محبوب تبدیل شد؛ از شخصیت پسرعمه تا فامیل دور و حتی حیوانات اضافه‌شده به این خانواده هم جای خود را به سرعت در بین مخاطبان باز کردند تا همراه با نوستالژی کلاه‌قرمزی و پسرخاله برای نسل‌های قبل، برای سلیقه نسل جدید همراهان برنامه هویت‌های کارتونی تازه‌ای چون پسرک معتاد به بازی رایانه‌ای یا ببعی مسلط به زبان انگلیسی! ساخته شود.

کیفیت کار طهماسب در مهمونی افزایش یافته است؟

حالا با پخش مجموعه «مهمونی» نخستین مسئله قابل برسی این است که آیا کیفیت کار طهماسب در محصول تازه‌اش  ارتقاء و افزایش یافته است؟ آیا پلت‌فرم‌ها با مخاطبان حداقلی به انضمام یک ارتش سایبری تبلیغاتی توانسته‌اند زمینه دیده شدن مجموعه مهمونی را فراهم آورند؟

در این میان نکته قابل تامل این است که مهمترین اثر شاخص طهماسب یعنی «کلاه قرمزی و پسرخاله» در اثر استمرار نمایش در سیما با گستره انبوه مخاطب موفق شد وارد فرهنگ عامه شوند. این اولین خلأ موجود در سری جدید ساخته طهماسب است که با وجود کاربلدی وی در این عرصه و روایت‌گری و سناریوهای بی‌نقص، اما این صحنه گویی بدون مخاطبان دهها میلیونی تلویزیون فاقد موتور محرکه برای هویت‌سازی از تیپ‌های جدید است. 

تلاش برای برندسازی از «مهمونی» با هشتگ‌سازی/ چرا عروسک‌های ایرج طهماسب «جان» نمی‌گیرد؟

بررسی فنی شاخصه‌های کیفی مجموعه «مهمونی»

 ذات عروسک‌های طهماسب در خرده نمایش‌هایی که اتصالی داستانی ندارند بیشتر تیپ هستند و تبدیل به شخصیت نمی‌شود. شخصیت یکی از عناصر مهم داستانی در مجموعه‌های نمایشی است که ماجرای اصلی روایت با تکیه بر این مولفه پیش می رود. در حقیقت، محور اصلی کشمکش داستان است و «شخصیت» (با مترادف کاراکتر و پرسوناژ) مهمترین عنصر در داستان به حساب می آید. تیپ، به راحتی در ذهن جا می گیرد. یعنی در اولین برخورد بدون اینکه نیازی به تفکر و تحلیل باشد، می توان آن را در ذهن تصور کرد.

واحدهای نمایشی که تیپ هستند، خیلی راحت در یک یا چند خط تعریف می شوند و به طور کلی حضورشان در روایت، جاذبه چندانی برای خواننده ندارد. زیرا در وجود آنها راز و ابهامی برای کشف شدن نیست. کند و کاو در روان «تیپ» معنا ندارد.

تفاوت تیپ و شخصیت و دسته‌بندی آن‌ها در مدیوم‌های نمایشی مثل فیلم و سریال موضوعیت دارد اما در نمایش‌های عروسکی مثل مجموعه «شهرموش‌ها»، «کلاه قرمزی»، «زی‌زی‌گولو» و ... شخصیت پردازی محلی از اعراب ندارد و چون روایت حجم کمی دارد، عمده تلاش سازندگی تکیه روی ویژگی‌ها تیپ‌محور عروسک‌بنا می‌شود و تکیه کلام و واکنش‌های لحظه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

به عنوان مثال کلاه‌قرمزی و پسرخاله با به کار بردن چند عبارت و تکرار ابدی آنان محبوب شدند اما چون مخاطب به این عبارت‌ها که نشات‌گرفته از تیپ سازی است خاطره دارد و اگر هزاران قسمت از کلاه قرمزی هم ساخته و از سیما پخش شود بازهم مخاطب خواهد داشت، چون تماشای تیپ‌های عروسکی مثل سریال‌های سیت‌کامی نیاز به رسانه‌ای همچون تلویزیون دارد.

 پخش محتوای تیپ‌محوری مثل مجموعه «مهمونی» با مخاطب محدود به مسئله برای مخاطب و تماشا و پیگیری آن تبدیل نخواهد شد.

تلاش برای برندسازی از «مهمونی» با هشتگ‌سازی/ چرا عروسک‌های ایرج طهماسب «جان» نمی‌گیرد؟

مهمونی مجموعه‌ای است که تماشاگر عام به آن دسترسی ندارد و هر قسمت باید مخاطب با مجموعه بسیار ویژه و داستانگویی مواجه باشد تا مخاطب تن به هزینه اشتراک ماهیانه برای آن بدهد چون این سبک از نمایش و کار با عروسک‌ها را پیش از این در مجموعه کلاه‌قرمزی دنبال کرده است.

آقای «مجری» یا به گویش کلاه قرمزی «مرجی»! (ایرج طهماسب)   به همان سبک قدیم در مقابل عروسک‌های می‌نشیند و تقریبا نوع تیپ‌سازی‌ها تفاوتی با گذشته ندارد. کاراکتر بچه هیچ فرقی با «پسرخاله» ندارد. «پسرخاله» نان در دست داشت و «پسربچه» گل در دست دارد و هر دو اکت‌های بزرگسالانه ساختارشکنی را بروز می‌دهد تا مخاطب را جذب کنند.

البته تفاوت‌های میان پسرخاله دهه هفتاد با تم جاهلی برآمده با فیلمفارسی و کاراکتر جیغ‌زن توام با واکنش‌های سریعی که فحش‌ دادن و به کار گیری عبارت "از مادر زاییده نشده"  هر دو از یک جنس هستند.

کاراکتر پشه نیز تقریبا شمایی از شخصیت‌های دهه نود مجموعه کلاه‌قرمزی و پسرخاله را به یاد می‌آورد و هیچ تفاوت شگفت‌انگیزی در ساختار اثر جدید طهماسب رخ نداده است.

آسانترین کار برای عادل‌بزدوده، وحید نیکخواه آزاد، مرضیه برومند، ایرج طهماسب و همکار قدیمی‌اش، حمید جبلی، ساخت یک عروسک ساده و تیپ‌سازی برای این عروسک‌ها است. توجه ویژه به کودکان کار در دو کاراکتر یکسان «پسرخاله» و «بچه» متجلی است اما چون فرآیند ساخت این عروسک‌های تیپ محور است، هدف غایی سازنده برای دست یافتن به یک تجربه تازه  معنا پیدا نمی‌کند.

تلاش برای برندسازی از «مهمونی» با هشتگ‌سازی/ چرا عروسک‌های ایرج طهماسب «جان» نمی‌گیرد؟

ضعف مجموعه‌ «مهمونی» در جایی معنا پیدا می‌کند که طهماسب برای دیده شدن مجموعه تازه‌اش دست به دامان سلبریتی‌ها می‌شود. ذکر این تفاوت که در مجموعه چند دهه‌ای طهماسب برای جذب مخاطب جدید تقریبا نیازی به این چهره‌ها نبود و عروسک‌ها به مدد آنتن مستمر و پخش مکرر در مناسبت‌های مختلف، مخاطب خود را پیدا می‌کردند.

طهماسب با تلویزیون دیده می‌شود و تلویزیون با طهماسب

 نکته قابل تامل درباره عدم فعالیت طهماسب با صدا و سیما این است که در فضای مجازی این شایعه تکثیر شده  او و گروهش به دلیل سانسور زیاد با صدا و سیما ادامه فعالیت نداده‌اند، در حالیکه در چالش هر ساله تهیه کننده قبلی حمید مدرسی با صدا و سیما؛ این موضوع به خوبی نمود دارد که عمده چالش تیم سازنده با تهیه‌کنندگی حمید مدرسی صرفا به دلیل اختلافات مالی بر سر آگهی بازرگانی سیماست که مدیران وقت شبکه دوم سیما بارها آنرا تائید کرده‌اند و در بیانیه سال ۱۳۹۵ حمید مدرسی این مسئله آشکارا بیان شده است.

اما در فضای بدون سانسور آیا تفاوتی شاخصی میان کارکرد برش‌های نمایشی طهماسب با آنچه در تلویزیون ارائه کرده است وجود دارد. چه شاخصه‌هایی در «مهمونی» طهماسب وجود دارد که در برنامه‌های صدا و سیما نیست؟ اگر قرار بود که چهره‌هایی مثل هومن سیدی، پری‌ناز ایزدیار و برادران خسروی، محسن کیایی در برنامه تلویزیونی او حضور پیدا کنند برای آنان منع و چالشی وجود داشت؟ چهره‌هایی که سال‌ها در برنامه‌های مختلف تلویزیونی حضور نداشتند اما در سال‌های اخیر به دورهمی و خندوانه رفته‌اند.

تلاش برای برندسازی از «مهمونی» با هشتگ‌سازی/ چرا عروسک‌های ایرج طهماسب «جان» نمی‌گیرد؟

گم کردن واقعی مخاطب


موسیقی زنده در برنامه مهمونی و نمایش ساز شاید به زعم سازندگان با خط قرمزهای سیما همخوانی نداشته باشد اما پخش موسیقی ملل  تناسبی با ذائقه مخاطب برنامه‌های عروسکی ندارد. در حال حاضر موسیقی زنده در خندوانه و دورهمی اجرا می‌شود با این تفاوت که گروه نوازندگان در مقابل دوربین حضور ندارند.   در میان برنامه شوء «مهمونی» نمایش‌های عاشقانه تئاتری پخش می‌شود که هیچ تناسبی با برنامه «عروسک محور» ندارد.

در واقع هیچ محتوای غیرمتعارف با ساختار رایج سیما  در مجموعه «مهمونی» تولید نشده که قابلیت پخش از سیما را نداشته باشد.   آیا استمرار یک نمایش عروسکی که از پلت‌فرم‌ها با مخاطب محدود تقریبا ۵۰۰ تا هشتصد هزار نفر توزیع می‌شود و حجم وسیعی از مخاطبان، برش‌های این برنامه را از طریق اینستاگرام دنبال می‌کنند، می‌تواند زمینه توفیقی برای طهماسب و عروسک‌هایش باشد؟

مهمترین مسئله در برجسته شدن کار طهماسب استمرار توییتری‌هایی است که مستخدم هستند و  این طیف گسترده‌ شناخته شده در توییتر  برای مهمونی توییت‌های ستایشگرایانه تولید می‌کنند. عمده افرادی که در ستایش طهماسب توییت منتشر می‌کنند از نظر سلیقه‌ی سینمایی و تلویزیون؛ از هواداران آثار سینمایی و تلویزیونی نیستند و تمجید توییتری و اینستاگرامی صرفا یک مزیت ویژه تبلیغاتی است و منجر به افزایش واقعی بیننده و مخاطب نمی شود. 

در واقع، مهمونی ایرج طهماسب مانند برگزاری ال‌کلاسیکو در ورزشگاه خالی از تماشاگر و بدون پخش زنده است...! و امیدواریم به دور از حس رقابت با تلویزیون که طهماسب نیز جزو شناسنامه‌های تلویزیون ایران محسوب می‌شود، با تحلیل دقیق از ضریب نفوذ حقیقی مهمونی در گستره 80 میلیونی، بار دیگر شاهد بازگشت او و خانواده کلاه قرمزی به تلویزیون باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    16 13
    مجریان منو تو خیلی براش ذوق کردن !!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 15
      نماد غربگدایی است و باید متوقف شود. طرح صیانت باید نمایش های خانگی مثل جوکر و مافیا و شب مهمانی رو فیلمیو را هم در بر بگیرد. مجلس انقلابی سرع عمل کند.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 1
      ناقلا از کجا میبینی؟ همسایه تن داره؟
    • اینستاگرام IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 0
      وقتی این کامنت را نوشتم چند ساعت قبلش استوری های یکی از مجری های منو تو رو دیده بودم که اتفاقا در مورد پشه خیلی ذوق کرده بود میگفت برید اون قسمت رو حتما ببینید ..البته چون من کلن این برنامه روا ندیدم یادم نیست گفت کدوم قسمت !
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 3
    آفرین ، من دو سه قسمت اش را خانه یکی از اقوام دیدم. چون تجهیزات کافی ندارم، با اینکه برنامه نسبتا جالبی بود، اما، ناچارا بقیه اش را ندیدم.
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    22 2
    این همه حرف زدید که چی؟ عزیزم ۲۷ساله بعنوان تهیه کننده دارم در تلویزیون کار می کنم.پس ماحصل این۲۷سال را در یک جمله خلاصه می کنم: ۹۰درصد هنرمندان ما در عرصه های مختلف فقط و فقط بدنبال پول هستند و بس!!! هر جا پول بیشتر باشد آنها هم همان جا چترشان را باز می کنند.خلاص
  • IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    35 12
    اتفاقا مهمونی ثابت کرد که طهماسب مهمه نه تلویزیون
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      7 7
      پس خوش باش با مخاطبین خاصتون و نه عموم مردم!
    • حامد DE ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      6 3
      انگار برای بعضی ها ظرف از مظروف مهمتره فرقی نمیکنه چی نگاه کنن، فقط یک شخص خاص باشه تو تصویر. تفاوتی تو کیفیت برنامه دریافتی براشون نداره
  • فری IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    28 6
    فعلا ک طرفداراش دارن هی بیشتر میشه کاراشم بهتر تعصبی نگا نکن ب این موضوع مشرق
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    18 12
    برنامه خوبیه انشالله ایرج طهماسب سلامت باشد و بدخواهانش نابود و مستاصل باشند دقیقا مثل همینطوری که مشرق نیوز هست
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    30 11
    الان ایرج طهماسب هم دشمن شد ، تاختید بهش. کلا همه دشمن هستن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      4 5
      دشمن خوبه ایشون مثل سایر هنرمندها سوءاستفاده چی شدن همه تازه کارها با تلویزیون مشهور میشن اما وقتی به بام می رسند لگد به نردبان می زنند و نتیجه اش این می شود که مدتی در بام خوش هستن اما نمی دانند بدون نردبان کله پا می شوند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    35 8
    حالا که پولش نرفته تو جیب شما شدمحصول ضعیف و به درد نخور الان اگه کاسبی شما رو چاق می کرد بهترین محصول چند سال اخیر در تشریح احوال کودکان کار به ابزار طنز بود!! از دست شما که انقدر دو رو هستید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      4 4
      پس حالا که به این راحتی میشه جلوی رفتن پول تو جیب اینا را گرفت دیگه نباید فقر و فساد جامعه را به اینها نسبت داد ببینید پولها کجا میره و کودکان کارو مردم فقیر چطور در کنار میلیونها ایرانی مرفه و مالدار باز هم هستندطرف با یک مغازه عکاسی چند واحد اپارتمان ساخته و سفر خارج و حال و هول کارگر بدبختش اگر مسکن مهر دکتر نبود در استانه بازنشستگی هنوز در به در و اواره
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 10
    شیرینی هم اگر بیش از حد متعادل بشود، خودش زننده می شود!
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    33 6
    بفرمایید صدا وسیما از طهماسب چه حمایتی کرده است؟ بجای ایراد گرفتن بهتر است راهکار جهت بهبود ارائه دهیم
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      10 11
      آنتن انحصاری بهش داده (-_-)
    • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 4
      فقط همین یک کار را نکرده اند که سند صدا و سیما را به نامش بزنند! این هم شما بفرمایید تا اطاعت امر شود!!!
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    22 6
    طهماسب چون مزدور نیست عروسک هایش روح ندارند . اگر مزدور بود روح داشتند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      2 2
      بدون مزدور بودن مگر یانکی ها مجوز اقامت و تابعیت کشورشان را به کسی می دهند؟!؟!
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      1 2
      بدون مزدور بودن مگر یانکی ها مجوز اقامت و تابعیت کشورشان را به کسی می دهند؟!؟!
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    12 2
    در یک جمله: با بی انصافی ناشی از عصبانیت. نگاشته اید.
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 3
      ناراحت هستند که مردم باز به غیر صدا وسیما به کسی دیگری رو آورده اند و اندکی در خانه شاد هستند و می خندند.
  • علی خان IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 3
    جمع کنید این مسخره بازی ها را یارو داره صبح تا شب کارگری میکنه ، تو سرما و گرما کسی ازش ی تجلیل نمیکنه ، ایشون دوتا عروسک دستش گرفته داره خاله زنک بازی میکنه پول هم میگیره که چی ،،همه بلدن دو تا عروسک که همیشه نصفشون ناپیداست را به حرف بگیرن ، بهشون بگن عزیزم کجا رفتی ،با کی رفتی چرا رفتی اونجا شام خوردی صبحونه ندادن ، مسواک زدی نزدی ...
    • M IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      8 1
      خب پس تو هم همینکارو بکن پول در بیار
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      5 1
      بفرما شما انجام بده ببینم
  • سعید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    5 1
    چون صداو سیما روح همه را به فناداده است . اگرصداوسیما میدان میداد مگه آقای طهماسب وامثال ایشون دیوونه هستند به قول خودتان " به مخاطب محدود" اکتفا کنند .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 2
    حالا شما چرا ناراحتی؟مخاطباش ماها دهه ۵۰ و۶۰ و۷۰ ای ها هستیم و بچه هامون هم خیلی دوستش دارن ،به نظرم سعی کن بهتر از خودت رو بتونی ببینی،ببین از مادر زاده نشده کسی بخواد با بچه لج کنه
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 1
    عروسک مگس یا پشه ، خیلی حرفای زننده و رکیک میزنه. برای سن کودک و نوجوان مناسب نیست
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 2
    من ندیدم و هیچوقت هم حوصله اینچیزا رو نداشتم و ندارم. اما خب مهم اینه که توی جمعیت مخاطبش به شدت استقبال شد. اینه که مهمه...
  • سعید نادری IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 5
    ما عاشق کارکتر دیبی و بچه فامیل دور هستیم . اصلاً از کار جدید ایرج طهماسب خوشمون نیامد . از هر کی میپرسم همین نظر را داره . کار جدید متأسفانه بدآموزی هم داره ! شخصیت های باحال و جذاب گروه کلاه قرمزی و فامیل دور که از شبکه دو پخش میشد خیلی خیلی بهتر بود .
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    4 4
    معلومه یک یک جریان خاص داره کامنت می ذاره. عزیزم اتفاقا تحلیل دقیقا درستی بود. امثال آقای طهماسب با تلویزیون پروبال گرفتند آن هم در دوره ای که ارتباطات و تبادل پیام وابسته به شارژ بلندگوی دستی بود نه امروز که تنها با یک کلیک دنیایی حیرت انگیز در مقابلت ظاهر می شه.دنیایی هزارمرتبه جذاب تر از والت دیزنی. آینده نشان خواهد داد که آقای طهماسب به کجا خواهد رسید. هنوز هم بهترین بستر برای طهماسب تلویزیونی است که از هر پنجره بازی وارد می شود.ضمنا در کشور ما نه کارت اعتباری می خواهد نه شارژ اینترنت می کشد.پس باز هم پر مخاطب ترین و البته امن ترین رسانه برای بچه هاست
  • جواد IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 1
    اینهمه داستان سرایی واسه اینکه آخرش بگی طهماسب دوباره بیاد تلویزیون؟ اتفاقا" تلویزیون باید به صورت جدی و رقابتی به چالش کشیده بشه تا واسه مخاطبش احترام قایل بشه ، تلویزیون هم مثل ایران خودرو و سایپا هر کسی رو میخواد به خورد مخاطب بده. مخاطب خودش شعور داره...
  • NL ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 2
    تا چشتون در بیاد از حسودی خیلی معروف شدن
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 2
    نویسنده عقیده واهی خودشو با تیتر اشتباه میخواد به خورد مخاطب بده!! اتفاقا عروسکاش خیلی هم جان دارند!! هر کی هم پول نداره ببینه از این مملکت بره
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    1 1
    از حجم کامنت ها معلومه مردم واسه این اخبار و موضوعات ارزشی قائل نیستند. طهماسب کیه راستی؟!!!!
  • نیما IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 20
    یک متن عالی، ممنون مشرق
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    ایرج طهماسب هم اخ شد؟
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    مهمونی آقای طهماسب عالیهههههههه به خصوص عروسک بچه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    چقدر بعضی ها بی جنبه هستند جنه نقد داشته باشید نویسنده شخصیت ایرج طهماسب رو که نقد نکرده آثارشو نقد کرده مگر اینکه دوستان مدعی باشند آثار ایشون بی نیاز از نقد هستند آثار ایشونم مثل تمام تولیدات دیگه در سراسر دنیا قابل نقد بوده هست و در آینده هم خواهد بود منم تفاوتی بین کلاه قرمزی و مهمونی نمی بینم فقط در دو چیز پخش از یک رسانه با مخاطب ویژه و عدم تناسب این برنامه برای کودکان عروسک های کلاه قرمزی شیطنت می کردند اما لااقل مودب تر بودند البته بچه های امروزی که به لطف فضای مجازی ول و بی مسئولیتی خانواده ها به مراتب بی ادب تر هستند منتها منظورم اون تعداد از بچه هایی هست که خانواده هاشون برای تربیت و ادب اونها ارزش قائل باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس