کد خبر 1361511
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵
نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه‌های صهیونیستی/ گزارش اختصاصی

زنان فلسطینی طی سال‌های گذشته موفق شده‌اند تا مسئولیت پذیری و توانمندی خود را در رویارویی با رژیم صهیونیستی و تقویت مقاومت برای مقابله با توطئه‌ها به اثبات برسانند.

به گزارش مشرق، زن فلسطینی نقش مهمی را در ایجاد جامعه‌ای قدرتمند و توانمندسازی آن برای مقابله با تمام توطئه‌هایی که علیه ملت ما طراحی می‌شود، دارد.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

او بود که فرزندان خود را در راه آزادی و مقاومت تقدیم کرد و در دفاع از وجب به وجب خاک فلسطین در مقابل ماشین جنگی صهیونیست‌ها به دفاع پرداخت.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

«اسمهان عبدالعال» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین می‌گوید: می‌خواهم این پیام را به جهانیان برسانم که زن فلسطینی نماد مقاومت است، شرایط زن فلسطینی شرایطی است که می‌تواند الگوی هر زنی در جهان باشد، زیرا با تقدیم فرزندان و همسر خود در راه خدا و مسجدالاقصی نمونه والایی از صبر و استقامت را به نمایش گذاشته است.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

دشمن صهیونیستی در طول سال‌های کشمکش صدها زن فلسطینی را در زندان‌های خود به اسارت گرفت، زنانی که شرایط بسیار بدی را در آن گذراندند و تا به امروز نیز همچنان سی و دو زن فلسطینی در زندان‌های اشغالگران در معرض تمام انوع اهانت‌ها و شکنجه قرار می‌گیرند.

در رأس آنها اسیر بیمار «اسراء الجعابیص» قرار دارد که از سوختگی بیش از 70 درصد در تمام نقاط بدنش رنج می‌برد.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

«آمنه حمید» معاون مسئول چارچوب زنان جهاد اسلامی در این باره می‌گوید: زن فلسطینی طی سال‌های گذشته موفق شد تا مسئولیت پذیری و توانمندی خود را در رویارویی با دشمن به اثبات برساند.

امروز اشغالگران خانه را ویران می‌کنند اما زنان قدرتمندانه مسئولیت پذیر هستند.اسیران زن در زندان‌های اشغالگران نیز جنگ مستمر و شبانه‌روزی را با مسئولین زندان‌ها دارند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که اشغالگران با تمام ابزارها به دنبال شکستن عزم و اراده اسیران زن است آنها ثابت قدم و استوار ایستاده‌اند.ما در روز زن به زنان اسیر فلسطینی دربند زندان‌های اشغالگران درود می‌فرستیم، کسانی که هر روز به انتظار طلوع خورشید آزادی خود همانند طلوع خورشید بامدادی هستند.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

گزارش‌های متعددی نشان می‌دهند، زنان فلسطینی بیشتر قشر زیان دیده از سیاست‌های اشغالگران است، سیاست‌هایی که تجاوزگری، محاصره، آوارگی و چپاول زمین بخشی از آن است.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

زنان همچنین در مقابل سیاست‌های اخراج در قدس و دیگر شهرهای کرانه باختری اشغالی ایستادگی می‌کنند، این سوای سلب آزادی عبادت و در معرض انواع و اقسام ضربات جسمی و روحی و تحمل گاز اشک آور و اعمال مجازات‌هایی است که در حق آنها مانند بازداشت و اخراج از محل عبادت اعمال می‌شود.

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

نقش مهم زنان فلسطینی در تقویت مقاومت

در روز زن، زن فلسطینی با توجه به نمونه‌های زنده‌ای که در ساخت جامعه و مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست از خود نشان داده، نماد مبارزه و مقامت باقی می‌ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس