اسرای فلسطینی؛ فراموش شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی

نهاد حامی اسرای فلسطینی ضمن تبریک عملیات مقاومت امروز در یک زندان رژیم صهیونیستی، گفت که اسرا با اشکال جدید انتفاضه به مبارزه با این رژیم رفتند.

به گزارش مشرق، کمیته امور اسرای فلسطینی روز دوشنبه از وقوع عملیات با سلاح سرد توسط یک اسیر فلسطینی علیه زندان‌بان صهیونیست در زندان «نفحه» در فلسطین اشغالی خبر داد.

به نوشته فلسطین الیوم،  این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از حمله امروز یک اسیر فلسطینی با چاقو به زندانبان صهیونیست، محیط زندان پرتنش شده است.

«حسن عبد ربه» مشاور کمیته امور اسرای فلسطینی نیز در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: عملیات حمله با سلاح سرد علیه یکی از زندانبان‌های صهیونیست شکل جدیدی از انتفاضه اسرا در پاسخ به تجاوزهای رژیم اشغالگر است.

بیشتر بخوانید:

مجازات دسته جمعی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

او با اشاره به وضعیت بسیار وخیم زندان‌های رژیم صهیونیستی در سایه اقدامات سرکوبگرانه این رژیم علیه اسرا گفت: فلسطینی‌ها باید با دستیابی به وحدت و یکپارچه کردن صفوف خود از این انتفاضه حمایت کنند.

تامر الزعانین سخنگوی موسسه مهجة القدس فلسطین نیز عملیات روز دوشنبه در زندان نفحه را تبریک گفت و تاکید کرد: اگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیست از شدت هجمه‌ها و تخلفات خود علیه اسرا که از دو هفته قبل در پیش گرفته نکاهد، طی ساعات وروزهای آتی شاهد تشدید تنش در زندان‌ها خواهیم بود.

او تاکید کرد: نبرد در زندان‌ها ادامه دارد و اسرا از حقوق و دستاوردهای خود که از طریق مبارزات جنبش اسیر فلسطینی حاصل شده است انصراف نمی‌گذرند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم امروز با صدور بیانیه ای درباره اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان النقب گفت: ما بر ایستادگی خود در کنار زندانیان در زندان‌های رژیم اشغالگر تاکید می‌کنیم و همه تحولات داخل زندان را پیگیری می‌کنیم، به ویژه حملاتی که توسط اداره زندان النقب و مدیر مجرم آن انجام می‌شود که بر زندانیان و حقوق آنها تأثیر می‌گذارد.

این جنبش افزود: ما به اشغالگران درباره هرگونه تلاش برای جدا کردن اسیران و حمله به آنها هشدار می‌دهیم و تاکید می‌کنیم که مردم فلسطین با همه نیروها و گروه‌های خود اجازه نخواهند داد که دشمن به اسیران آسیب برساند، حقوق آنها را زیر پا بگذارد یا به شرافت آنها لطمه بزند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس