کد خبر 1361713
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
فرونشست زمین و سیل در فیلیپین جان ۲۴ نفر را گرفت

مقامات فیلیپین روز دوشنبه اعلام کردند که به دنبال فرونشت زمین و سیل در مرکز و جنوب فیلیبپین ۲۴ نفر کشته شدند.

به گزارش مشرق از فرانس ۲۴، آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین اعلام کرد که به دنبال هجوم طوفان استوایی مگی که از روز یکشنبه آغاز و منجر آبگرفتگی مزارع، قطع جاده ها و برق شد، بیش از ۱۳ هزار نفر به پناهگاه های اضطراری گریختند.

رایس آسترو افسر بلایای شهر بای بای فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفت: رانش زمین در استان مرکزی لیته  ۲۱ کشته در چهار روستا برجای گذاشت که بیشترین آسیب را دیده است.

آژانس ملی بلایای طبیعی فیلیپین همچنین اعلام کرد که سه نفر دیگر در جزیره اصلی میندانائو در جنوب نیز تعداد کشته شدگان استان لیته اضافه شده اند.

عکس‌های منتشر شده در فیس‌بوک و تأیید شده توسط خبرگزاری فرانسه نشان می‌دهد که به نبال باران و طوفان استوایی شماری از  خانه‌ها در روستای بونگا زیر گل و لای مدفون شده‌اند.

طوفان «رای» که ۱۶ دسامبر (آذر) سال گذشته با بارش شدید باران آغاز و بمدت یک هفته ادامه داشت، پانزدهمین و مرگبارترین طوفانی بود که سال گذشته فیلیپین در جنوب شرق آسیا را درنوردید.

طی ۳ دهه گذشته در فیلیپین دستکم ۲۰۵ طوفان استوایی ثبت شده که بالاترین رقم در میان کشورهای آسیایی است. هر کدام از آنها موجب مرگ افراد بسیاری شدند و خساراتی میلیون دلاری به بار آوردند. در مقایسه با فیلیپین، چین دومین کشور با ۱۳۹ طوفان و بنگلادش با ۴۲ مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس