کد خبر 1361783
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
کدام رئیس جمهور در سفرهای استانی کم هزینه تر بوده است؟

نگاهی گذرا به ۱۹ سفر رئیس دولت سیزدهم به استان‌های کشور در ۷ ماه گذشته نشان می‌دهد که این سفرها با کم‌ترین تشریفات و هزینه‌ انجام شده است.

به گزارش مشرق، باز سفرهای استانی و باز حواشی های خود، رئیس جمهور هفته گذشته در نوزدهمین سفر خود راهی استان البرز شد. این سفر از همان ابتدا با حاشیه هایی همراه بود که اولین استارت این حواشی، سفر رئیس جمهور با مترو به این استان بود.

 اما مهم‌ترین موضوعی که برای دولت حاشیه ساز شد هزینه سفر رئیس جمهور به استان البرز بود. ماجرا از آنجا شروع شد که همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان در فضای مجازی تصویر نامه شهردار کرج به شورای این شهر منتشر شد که در آن شهردار کرج در خواست بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی جهت استقبال از رئیس جمهور را کرده بود.

سفرهای استانی کدام رئیس جمهور کم هزینه‌تر بود؟

نکند به نام ما و به کام دیگران شود!

این موضوع به حدی پیش رفت که حتی صدای رئیس جمهور را درآورد. آقای رئیسی در نشست خبری پایانی خود گریزی به این موضوع زد و اظهار داشت: «مثل اینکه در آغاز سفر ما یک برگه‌ای را در ارتباط با خرج سفر پخش کردند که ما نمی‌دانیم؛ چون ما با مترو به کرج آمدیم و افطار هم با آقایان امام جمعه و استاندار مهمان دانشجویان در خوابگاه دانشجویی دانشگاه خوارزمی بودیم و سر سفره دانشجویان نشسته بودیم. وی به طنز ادامه داد: این هزینه کجا می‌رود؟ نکند به نام ما و به کام دیگران شود!» بعد از اظهارات رئیس جمهور این نامه توسط رئیس شورای شهر کرج تکذیب شد.

در همین راستا محمد صالح جوکار نماینده مجلس با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: از زمانی که دولت جدید آغاز به کار کرده، شاهد سفرهای استانی رئیس‌جمهور هستیم و نکته قابل توجه آن است که رئیس‌جمهور سفرهای استانی خود را از مناطق محروم شروع کرده است.

جوکار بیان کرد: یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است که رئیسی روزهای تعطیل را برای سفرهای استانی خود در نظر گرفته و تشریفات زائد سفرها هم حذف شده است که در دولت‌های قبل شاهد این مسئله ناپسند بودیم.

وی یادآور شد: در سال‌های قبل، سفرهای استانی رؤسای جمهور همراه با تجملات زیاد و هزینه‌بر بود، اما امروز اینگونه نیست و سفرهای استانی رئیسی کم هزینه است، رئیس‌جمهور در روستاها و مناطق محروم حضور می‌یابد و مطالبات مردم را به سرعت پیگیری می‌کند.

سفرهای استانی کدام رئیس جمهور کم هزینه‌تر بود؟

همچنین در ابتدای سفرهای استانی دولت جدید، رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و مرکزی با اشاره به سفرهای استانی، بیان داشت که این سفرها باید بدون تشریفات و با کمترین هزینه انجام شود.

دولت قبلی با چه بودجه ای به استان ها می رفت؟

 در هر سفر استانی روسای جمهور، مسئولان آن استان برای استقبال از رئیس جمهور، بودجه ای جهت هزینه های سفر در نظر می گیرند اما گاهی این بودجه ها به طوری بسته می شود که جای سوال و اما و اگرهایی به همراه دارد.

استان البرز همیشه آغاز حواشی سفرهای استانی روسای جمهور بوده مثلا در سفر روحانی رئیس جمهور پیشین به این استان در سال ۹۵، شهرداری کرج لایحه دو فوریتی برای هزینه های این سفر را به صحن علنی شورا ارسال کرد و با وجودی که دو فوریت آن در مرحله اول رای نیاورد رای گیری مجدد برگزار و ۵۰۰ میلیون تومان برای این منظور اختصاص داده شد.

سفرهای استانی کدام رئیس جمهور کم هزینه‌تر بود؟

موضوع به اینجا ختم نشد. در جلسه ۲۸ دی ۹۵ شهرداری کرج دوباره  لایحه ای را برای افزایش هزینه های سفر هیات دولت از ۵۰۰ میلیون به یک میلیارد و دویست میلیون را ارائه کرد که با مخالفت اعضاء، این لایحه برگردانده شد، اما در جلسه ۲۵ بهمن ۹۵ لایحه جدید با صورت هزینه ها ارائه می شود که بسیار قابل تامل است، لایحه یک باره از ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون قبلی تبدیل به ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون می شود که در نهایت در صحن علنی ۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون آن به تصویب می رسد.

این مورد تنها اتفاق دولت قبلی نبود بلکه روحانی در سفری که به مشهد داشت هزینه های سفر در آن زمان قابل تامل بود مثلا طبق گفته محسن دهنوی نماینده مجلس، روحانی در شبی که در مشهد اقامت داشته برای وی یک تشک راحتی لوکس از تهران به مشهد برده می شود که قیمت این تشک در آن زمان سرو صداهایی را به وجود آورد.

نکته ای که در دولت روحانی می توانست مشاهده کرد این بود که وی در زمان سفرهای استانی هیچگاه در بین مردم حاضر نمی شد و به قول معروف از فرودگاه مستقیم به محل سخنرانی و سپس به جلسه اداری استان حضور پیدا می‌کرد و یا حتی هزینه ناهار های ریاست جمهوری در استان ها به قدری بالا بود که صدای ائمه جمعه را در آن زمان در آورد. مثلا در سفر البرز روحانی هزینه ناهار هیئت دولت  ۵۰۰ میلیون تومان شده بود که با حساب سر انگشتی این مقدار هزینه برای بیش از ۱۰۰۰ نفر بوده است که این خود جای سوال دارد.

دولت سیزدهم از همان ابتدای تشکیل دولت اقدام به راه اندازی سفرهای استانی کرد و تاکنون که حدود ۷ ماه از این دولت می گذرد ۱۹ سفر استانی توسط رئیس جمهور انجام شده است که اگر به صورت گذرا به این سفرها نگاهی انداخته شود درمی یابیم که دولت بدون هیچ تشریفاتی سفرهای استانی را برگزار کرده است و طبق گفته شاهدان این سفرها پایین‌ترین هزینه های سفرهای استانی را داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    8 1
    سلام ...به قیمت بگید19تاش شدچند؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    11 3
    مشرق جان چطوری هزینه ناهار را به دست آوردی؟ نفری 500 هزار تومان ؟ مگه اعضا هیأت دولت 4 تا معده داشتند؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 1
      اخه تمام صحبت همینه که چرا این هزینه صورت گرفته اون وقت تو مثلا سوتی گیر اوردی؟این سوال رو باید حسن جون تون جواب بده.
    • محمد IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      اختلاس کردن متوجه نیستی دزدی کردن بالا کشیدن
    • DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      .. چطوری هزینه ناهار را به دست آوردی؟ نفری 500 هزار تومان ؟ مگه اعضا هیأت دولت 4 تا معده داشتند// خب مگه اصلاحطلبها کت و شلوارشون بیشتر از کت و شلوار مردم جیب داره ؟ پس چطور میلیاردها تومن توش جامیشه؟ احتمالا جیبهاش ته نداره مانند چاه ویل هرچی بریزی توش‌پر نمیشه. معده شون هم همینطوره نیم لیتر آب فُغاس از خیابون ۱۶ لیزه و ۴ تا شیرینی اوریجین دانمارک و یک قهوه از ته سنجاب میوه قهوه خوار تا چشم بهم بزنی با دوتا خلال دندون سامورایی....میزنه از ۵۰ هزارتومان بالا تازه هنوز ناهار و جک گوزی و سونا و ماساژ را جدا باید حساب کنی.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    13 6
    رای ملت خواستا اصلاح قیمتها ،کنترل تورم،بهبود اقتصاد و رفع گرانی ها که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفت و حتی بدتر هم شد دیگرشعار دادن ملت را متقاعد نمیکند
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 1
      شعار ندادن در ضمن روند کاهشیه
    • محمدایوب IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      8/57 آن پس مانده قبیله رف... آنقدر تپه رنگی به جا گذاشته که پاک کردن آنها سالها به زمان نیاز دارد فقط یک قلم بدهی روحانی به بانک مرکزی 51000میلیارد تومان به بانک مرکزی بوده که دولت رییسی تا اسفند پرداخت کرد حال اگر این رقم را در خرید کالای اساسی هزینه میکردند ...
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 0
      کاهشیه؟چشات به توان حساب میکنه یا جذر میگیره؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    11 13
    درود بر رئیس جمهور مردمی،جناب اقای رئیسی
  • مجید IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    12 1
    تو اون حساب سر انگشتی که در مورد ناهار روحانی نوشته شده قیمت هر پرس غذا را ۵۰۰ هزار تومان حساب کرده‌. مگه چی میخورند که نفری نیم میلیون میشه؟ آیا به اندازه یک ارزن به وجود قیامت اعتقادی هست؟
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      5 5
      مجید جون، اینکه شهرداری سال 95 یک میلیارد و هشتصد و پنجاه پیشنهاد داده و تصویب شده ولی در سال 1401 با تورم بالا هشتصد میلیون پیشنهاد داده و قبول هم نشده خیلی چیزا معلوم میشه خوبه شما هم کمی به قیامت اعتقاد داشته باشی.
    • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      4 4
      احتمالا غذاهایشان با دسر خاویار همراه بوده وگرنه اگر نفری 3کیلو گوشت در ان موقع کوفت می کردند باز هم این مقدار نمی شد
  • سروش IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 27
    آقای رئیس جمهور چرا جایگاه شما کولرگازی آنچنانی ندارد؟ چرا روی فرش نشسته اید؟ چرا شنل قرمزی را با دسته گل به استقبال شما نیاوردند؟ هر چند این گروه اصلاحات الان همان فرش قرمز را بزک می کنند و به عنوان هزینه تبلیغ میکنند!!!!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 4
    اونها که هم خوردنند هم بردنند وهم مملکت را به اسم برجام غارت کردنند وهم هیچ کاری انجام ندادنند جز خرابگاری خیانت کشتار مردم معترض،بتن کردن وبازکردن تمام پیشرفتهای مملکت(خدا نابودشون کنه) شما فقط کار کنید ودزدی نکنیدومنلکت را وابسته وتحویل به استکبار ندید واقتدار استقلال خودکفایی وعدالت ...را رعایت کنید،،مردم متوجه میشوندکی انواع هزینه جانی ومالی وخسارت وفساد رو دوش گذاشته وکی برداشته
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    6 22
    الهی خیر نبینی روحانی
  • عکس2 IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    21 4
    بیهوده سفر استانی میره
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    6 2
    سفرهای احمدی نژاد
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 6
    رئیس جمهور قلب ها احمدی نژاد
    • یحیی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      2 1
      همشن بیشعور تمامن
    • کمر باریک IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      4 0
      احمدی نژاد یک گدا بود.
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 1
      محمود احمدینژاد سلطان قلب ها. قلب حقایق قلب تاریخ قلب وقایع قلب ایثار و فداکاری. متاسفانه همه چیز را قلب و وارونه کرد و روز بروز بیشتر در قلب واقعیات و عکس کردن واقعیات قدم بر میدارد.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    نتیجه این سفرها مهمه نه هزینه شون
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 1
    دوره روحانی اینقدر گرانی نبود رئیسی قول داد همه چیز را ارزان می‌کنه ولی برعکس همه چیز گران شده و گران‌تر میشه
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 1
      داره ارزان میشه ها در ضمن دوره روحانی بدتر بود
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 8
    یا احمدی یا هیچ احدی
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 4
    خدالعنت کند روحانی و دارودسته اش واصلاح طلبان کثیف وشیطان پرست را که ما را بیچاره کردند
  • مجتبی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 0
    با مترو رفتن برای عوام فریبی! قیمت ها خودرو 40 میلیون بالا میره صدای هیچ درنمیاد!
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 1
      سوختیا در ضمن روند قیمت در کل کاهشیه
    • حسام زاهدی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 1
      کافر همه را به کیش خود پندارد. شما براچی مثبت نگاه نمی کنی. الان خوبه من بهت بگم منافق آلبانی نشین بد بخت خوشت اومد
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 2
    مقایسه ی هزینه ی سفرهای آقای رییسی حتی با سفرنرفتن و روزهای عادی آقای روحانی در ریاست جمهوری هم احتمالا نتایج جالبی خواهد داشت
  • ناشناس IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 1
    این حرف ها برای مردم نون و روغن ووشت و کار نمی شود ، این حرف ها فقط برای توجیه رفتار خودتونه ، مردم از همه شما ناراضی هستند ۔ همین امروز هر چه گشتم روغن گیرم نیومد ، بروید به کارتون برسید
    • DE ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      احتمالا در اروپا زندگی میکنی .خصوصا در آلمان و فرانسه و انگل لیس....کلا دیگه روغن گیر نمیاد انواع اقسام روغن را تا هر لیتر بسته به نوع آن تا ۱۰ یورو هم گران کرده اند. اگر گسی روغن گیر بیاورد بایستی با بیش از ۵۰۰ درصد افزایش قیمت حساب کند. بقیه ارزاق حداقل ۳۰ درصد به بالا
  • حسین IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا نمی پرسیم،سفر های استانی کدام رییس جمهور گره گشا بود.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    فقط احمدی نژاد
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    البته اشرافيت علاوه برهزينه های مالی زيادهزينه های فرهنگی تخريبی بجای می گذارد.
  • رضایی IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    روحانی رفت.. رئیسی اومد قیمت گوشت خودرو حتی سویا دو برابر شد.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      0 0
      البته زیرساخت تا حدی درست کرد و روند کاهشیه در کل
  • مجید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر بعد سفرها در کار مردم گشایشی شد و مردم راضی بودند آن سفر با هر هزینه ای خوب است ولی اگر نشد مسئولین در اتاق کارشان بمانند بهتر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس