رئیس‌جمهور: بانیان وضع موجود نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند

رئیس‌جمهوری گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، دکتر سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار ذاکرین اهل بیت(ع) همزمان با شب رحلت امّ‌المومنین حضرت خدیجه (س) با بیان اینکه امروز برای پیشرفت و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم وظیفه سنگینی بر عهده داریم، گفت: امیدهای بسیاری در دل مردم برای ایجاد گشایش و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی ایجاد شده و دولت با همه توان مصمم است در این مسیر گام بردارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی در شروع به کار دولت سیزدهم افزود: با عنایت خداوند متعال توانستیم برای کشور درآمد ایجاد کنیم و بدون استقراض از بانک مرکزی و یا خلق پول که تورم را به شدت افزایش می‌داد، حقوق کارکنان را بدون یک روز تاخیر، پرداخت کنیم.

دولت مصمم به رساندن کشور به رشد اقتصادی مطلوب است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت مصمم است با افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها کشور را به رشد اقتصادی مطلوب برساند، اظهار داشت: متاسفانه در هشت سال گذشته متوسط نرخ رشد اقتصادی بسیار پایین بود اما در این دولت برای سال جاری، رشد هشت درصدی را هدف‌گذاری کرده‌ایم و برای این کار سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی آغاز شده است.

نگاه دولت به بیرون مرزها نیست

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه نگاه این دولت به بیرون مرزها نیست، افزود: برای اداره و پیشرفت کشور به داشته‌ها و ظرفیت‌های خودمان توجه داریم و معتقدیم با تکیه به درون و توانمندی‌های داخلی امکان اداره کشور، رونق اقتصاد ملی و رشد اقتصادی وجود دارد.

رئیس‌جمهور با اشاره کاهش رشد نرخ تورم در ماههای گذشته خاطرنشان کرد: امروز با اقدامات انجام شده، رشد نرخ تورم تاحدی مهار شده و امیدواریم با همدلی قوا و کمک مجلس بتوانیم در مسیر کنترل نرخ تورم و افزایش رونق اقتصادی گام برداریم.

اهتمام دولت بر استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام دولت بر استفاده از نیروهای انقلابی و ارزشی اظهار داشت: همواره به مسئولین تاکید دارم که در رده‌های مختلف از نیروهای انقلابی با انگیزه و به ویژه جوانان استفاده کنند.

دولت موضوعات معیشتی را در کنار موضوعات فرهنگی با جدیت دنبال می کند

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان یکی از میهمانان در خصوص تقدم کار فرهنگی بر فعالیت‌های اقتصادی تاکید کرد: هر دو جزو اولویت‌های کشور هستند و باید همزمان مورد توجه قرار بگیرند. دولت تلاش می‌کند، هم موضوعات معیشتی و اقتصادی را پیگیری کند و در کنار آن موضوعات فرهنگی را هم با جدیت دنبال نماید.

امروز به راحتی نفت صادر می‌کنیم

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش درآمدزایی برای کشور گفت: در چند ماه گذشته به واسطه اقدامات انجام شده، حجم تبادلات تجاری و صادرات با کشورهای مختلف دنیا چندین برابر شده است و در حالی که در گذشته فروش نفت را به امضای قراردادهای مختلف منوط کرده بودند امروز به راحتی نفت را صادر می‌کنیم و با این کار مشخص شد که اگر اراده جدی برای انجام کار وجود داشته باشد، هیچ مانعی نمی‌تواند جلودار کشور باشد.

داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمدی از محورهای مورد تاکید دولت است

دکتر رئیسی گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن روحیه انقلابی، جهادی و کارآمد بودن از محورهای مورد تاکید این دولت است.

تاکید بر استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی

رئیس‌جمهور در ادامه استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی را مورد تاکید قرار داد و گفت: هیئت‌های مذهبی از جوانان با اخلاص و همیشه در صحنه تشکیل شده است و می‌توان از این ظرفیت بی‌بدیل برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام کوچک‌ترین خطای نیروهای انقلابی و دولت را بزرگ‌نمایی می‌کنند لذا باید همواره ضمن حفظ هوشیاری، کیفیت و محتوای فعالیت ها را تقویت کرده و ارتقاء داد.

رئیس‌جمهور گفت: جلسات هیئت‌های مذهبی کلاس درس‌آموزی و خودسازی است و لازم است در آن از اشعار و مطالبی استفاده شود که برای جوانان سازنده بوده و اخلاق و معنویت را در وجود آنان رشد دهد.

اهمیت ارتباط مسئولین و دولتمردان با بدنه جامعه

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت ارتباط مسئولین و دولتمردان با بدنه جامعه خاطرنشان کرد: شخصا همواره تلاش داشتم که ارتباط خود را با مردم حفظ کنم و در هر جایگاهی که بودم آن را قطع نکردم و امروز دولت در کنار این ارتباط ها، از انتقال دیدگاه ها و نظرات مردم توسط علما و مداحان و کسانی که با بدنه مردم ارتباط تنگاتنگ دارند، استقبال کرده و آن را برای خود مغتنم می‌داند.

در این دیدار حاج آقا منتظری، حاج علی انسانی، حاج مرتضی طاهری، حاج مهدی سلحشور، آقای مسعود پیرایش و حاج سعید حدادیان در سخنانی دغدغه‌ها، نگرانی‌ها و پیشنهادات خود را در موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی با رئیس‌جمهور در میان گذاشتند.

در این مراسم همچنین تعدادی از ستایش‌گران و مداحان اهل بیت(ع) ضمن نوحه‌سرایی به ذکر مصائب و مناقب شخصیت والای ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) پرداختند.

ساماندهی امور مداحان، آمادگی برای کمک و حمایت از برنامه‌های دولت، لزوم استفاده از نیروهای انقلابی و حزب‌اللهی در رده‌های مختلف مدیریتی، ‌توجه به رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی، حمایت مادی و معنوی از هیئت‌های مذهبی، تسهیل سفر به عتبات عالیات و برخورد با مفسدین اقتصادی و عاملین گرانی‌های ناروا از جمله‌ محورهای سخنان مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 3
    همه مسئولینی که در. سالیان متمادی مسیولینت داشته اد بانیان وضع موجود هستند.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 1
    همه مسیولین ضعیف و ناکارآمد که در سالیان متمادی مسیولینت داشته اند بانیان وضع موجود هستند.
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    5 1
    والا ما یک سال هست این رو به شما میگیم و شما توجهی نمیکنید. باز توبه الان متوجهش شدید رئیس انرژی اتمی رو هم تغییر بدید که کلی از انقلابی ها رو با این انتخاب سرخورده کردید.
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    7 2
    آقای رییسی این حرفها را به کی می زنید؟! شما خودتان مسوول هستید و وزرایتان دارند بجای نیروهای انقلابی اصلاح طلبهای تابلودار را منصوب می کنند که شاید حتا اعتقادی به نظام نداشته باشند ...
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    جناب حجت الاسلام نگاهی به دور و بر خودت بنداز مثلا معاون سازمان مدیریت کیه؟اعضای تیم مذاکره کننده در سطوح تصمیم ساز کیاند؟رئیس سازمان اترژی اتمی شما کیه؟اسناد تحول شما رو چه کسایی با چه تفکری نوشتند؟و مینویسند؟و....
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 2
    آقای رئیسی امیدمان اول به خداست بعد بهعملکرد مدیران انقلابی دولت ومجلس ولی باید بیشتر عمل کرد فقط حرف زدن کافی نیست مدیر دوتابئیتی بانک آینده که بصورت مشکوک دائم درحال تردد به انگلیس است چرا تعویض وبرکنار نمیشود آقای فتاح چرا ازافراد مسئله دار دولت قبلی درمدیریتها استفاده میکند امیدوارم مرد عمل باشید
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 1
    ممکنه با بانیان وضع موجود در وزارت امور خارجه و مشخصا تیم مذاکره وین شروع کنید
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    3 0
    جناب ریس جمهور عزیز ماهم می دانیم که بانیان وضع موجود باید بروند اگر از دست ما بر می آمد حتما تاالان این کار را کرده بودیم پس شما که در راس امور هستید از تعلل دست بردارید و این زباله ها را در سطل آشغال بیاندازید لطفا به جای سخنرانی با اقدام فوری این کار را انجام دهید زیرا این تقاضا و انتظار اکثریت جامعه از شما است خداوند به شما در این را کمک کند
  • DE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    فقط رییس انرژی اتمی، وزیر دولت بنفشه و گر نه بقیه عوض شدن!
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 0
    کی بود کی بود دستم بود..... انگار چهل سال این مملکت دست خارجی ها بوده
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    وظیفه حراست و بازرسی کشور بوده و هست که اطلاعات دقیق در مورد عملکرد دولتی ها را بدون هیچگونه حب و بغضی و به عنوان وظیفه سازمانی و ملی و شرعی و آخرالزمانی در اختیار تصمیم گیران ، قرار دهند . و الا وای بر تعلل و گمراه کنندگان
  • حامد IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    سلام.اقای رییس جمهور عزیز بجای اینهمه حرف چرایه نظارتی به بازاراجاره مسکن ودفترمحل کار درباره افزایش چندبرابری اجاره بها نسبت به قراردادهای سال قبل نمیکنید. واقعا جمهوری اسلامی هم متاسفانه ازکشورهای لیبرال سرمایه دارپسند جلو زده ماشاالله.دولت کلا بازار اجاره رو به نفع مالکین بی رحم رها کرده.نوشتم مشرق هم اگه انصاف داری انتشاربده وپیگیری کن .ممنون
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    کسانیکه جایگاه امروز خودشون رو مدیون دولت قبل میدانند و احساس دین به بانیان وضعیت موجود میکنند و با عملکرد اشتباه خودشون موجبات نارضایتی مردم رو فراهم کردند هم امیدواریم از عرصه های مدیریتی کنار گذاشته بشوند / امیدواریم آقای رییسی که در زمان دفاع از وزرای پیشنهادی در جلسه رای اعتماد به اونها، فرموده بودند (مضمونا) با کسی عقد اخوت نبسته اند و/ و معاون اجرایی ایشان هم در برنامه دست خط باز بر این مسأله تاکید داشتند که : آقای رییسی در دولت با کسی عقد اخوت نبسته است گفته ها و قول هایشان بمردم در این مورد را فراموش نکنند و با کسانیکه موجبات نارضایتی مردم رو با عملکرد خودشون فراهم کرده اند همانگونه که قول داده اند برخورد کنند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    هنوز که رئیس هواشناسی عوض نشده است.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    4 2
    بانی گرانی خودتون هستید فقط شعار میدهید .درعمل هم ثابت کردید سفره مردم براتون اهمییت نداره
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      2 0
      منبع؟
  • ابتکار IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 0
    درسته ولی این به این معنا نیست که افراد نالایق رو هم بیاورید سرکار. برید سری به مدیران جدید وزارت کشور هم بزنید با کفش های کتانی سالامون 8 میلیونی و ساعت های 10 میلیونی. متاسفانه وزیرکشور هم مانند دولت قبل آشنایان خودش رو آورده سرکار. کسی که شب راحت سرش رو میگذاره روی بالشت مطمئن باشید برای مردم کاری نمیکنه
  • انقلابی IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 0
    بجای حرف زدن یه سر برو تو دستگاههای دولتی ببین چه خبره!
  • معلم IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    شاید قحط الرجال است که اکثر مسئولان سابق کماکان برقرارند!
  • حسین IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 1
    افسوس آقای رییسی هم در آخر دولت میگه نذاشتن ما برای مردم کار کنیم حتی نتونستم منشی اتاقم را عوض کنم .جناب شما که میدونستی چرا رییس جمهور شدی همین آلان با مردم شفاف صحبت کن این حرفا تو گوش ملت پر ...این هم از رییس جمهور انقلابی...
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
      1 0
      عمل رو ببین
  • معلم IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    چرا گزینشی مطالب بنده را منتشر کردید؟ این کار درستی نیست
  • DE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    رئیس‌جمهوری گفت: دولت به همه احترام می‌گذارد اما بی‌تردید کسانی که بانیان وضع موجود هستند و مردم از عملکرد آنان رضایت ندارند، نباید در عرصه‌های مدیریتی مورد استفاده قرار بگیرند// ۷ روز گذشت...چهل روز گذشت...به زودی یکسال هم خواهد گذشت .....و هیچ مدیری جابجا نخواهد شد و همه خیانتکاران وضع موجود فله ای و گله ای و دله ای سر کارها هستند. بسیج انقلابی و انقلاب اداری لازم است با بخشنامه کار درست نمیشود.
  • مجید IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    شعار و بهانه نه مردم فقط عمل و اقدام میخواهند
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    آنچه کاملا عیان است آن است که رییس این دولت بر خاسته از رای پاک ملت متاسفانه وارث تلی از آوارهای مشکلات دولت بی لیاقت و بی تفاوت 8ساله گذشته است که امروز این بلاها بر سر مردم وارد می شود. از سوی دیگر بدنه مدیریتی و اجرایی دولت همان مدیران دولت قبل هستند که بسیاری از آنها عامدا و یا سهوا با این دولت همراه نیستند که البته این افراد دوام نخواهند آورد و بالاخره حذف خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس