کد خبر 1362064
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
بی‌بی‌سی  نمایه

بی‌بی‌سی فارسی در پی انتشار خبر «فهرست بدهکاران بزرگ یازده بانک دولتی» که برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور اعلام شد، با تحریف خبر سعی کرد این اقدام شفاف در سیستم بانکی کشور را تخریب کند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه به دستور «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، فهرست بدهکاران بزرگ یازده بانک دولتی اعلام شد، رسانه‌های معاند از جمله «بی بی سی» سعی کردند این شفافیت در سیستم بانکی کشور را که در طی دهه های گذشته کم سابقه بوده را تحریف،‌ تخریب و کم اهمیت جلوه دهند.

بی بی سی فارس حتی با ایجاد تشکیک در فهرست های اعلام شده سعی کرد ذهن مخاطبان و افکار عمومی را منحرف کند به طوری که با تحریف خبر مذکور در کانال رسمی خود نوشت: «اخیرا ۱۱ بانک دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد فهرست بدهکاران بزرگ بانکی را منتشر کردند. بعضی از این بانک ها از جمله بانک قرض الحسنه مهر ایران بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان دارد».

تلاش رسانه انگلیسی برای تخریب شفافیت

این در حالی است که  وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور با صراحت اعلام کرده که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بدهکار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان ندارد. 

بی بی سی فارسی که سخن پراکنی و شایعه سازی را طبق روال قبل در دستور کار دارد، در یک اقدام برنامه‌ریزی شده ‌بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور که در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در صدر موسسات مالی اسلامی جهان قرار گرفته را در برنامه تخریبی خود قرار داد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران به اشخاص حقوقی تسهیلات پرداخت نمی‌کند و سقف پرداخت تسهیلات برای اشخاص حقیقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۰ میلیون تومان بوده است، بانک قرض الحسنه مهر ایران بیش از ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مشتری دارد که بالغ بر ۱۱ میلیون و ۶۳۶ هزار نفر مشتریان از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده کرده‌اند، بنابراین این ادعا از سوی رسانه انگلیسی تنها در حد یک ادعا می تواند باشد.

علاوه بر آن تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده از سوی این بانک در طول سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته اما نسبت مطالبات آن به زیر یک درصد کاهش پیدا کرده است. این نسبت در سال گذشته ۰.۵۴ (پنجاه و چهار صدم) درصد بوده است که در شبکه بانکی کشور بی نظیر است.

‌روز یکشنبه گذشته بود که سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ اعلام کرد:«برای اولین بار در تاریخ بانکداری کشور ۱۱ بانک دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد با انتشار فهرست بدهکاران بزرگ بانکی در این زمینه پیشگام شدند و تقریباً همه بانک‌های دولتی به غیر از بانک قرض الحسنه مهر ایران که اساساً بدهی‌های بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی ندارد و بانک توسعه تعاون که اعلام کرده بدهکاران بدحساب بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی در این بانک وجود ندارد در سایت های خود چنین فهرستی را منتشر کرده اند.»

و حال  شبکه فارسی زبان بی بی سی که طی سال‌ها عناد و دشمنی‌اش با جمهوری اسلامی ایران اثبات شده است و تقریبا همه مسائل داخلی را به طور وارونه به مخاطبانش گزارش می‌دهد، این بار با انحراف اخبار و واقعیت مهم شفافیت بانکی در جمهوری اسلامی ایران اهداف واهی خود را دنبال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • TR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    16 12
    خخخ، شفافيت ؟؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      3 0
      پ نه شفافیت یعنی اعلام تعداد زندانیان سیاسی در ترکیه ؟!!!
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    11 9
    خباثت و رذالت بی بی سی اظهر من الشمس است.
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    3 11
    بی بی سی ، در انجام بوظیفه ی خود مجدانه عمل می کند ، اجر ش با ابلیس ، چون اعضاء و کارکنانش براساس عمل به تکلیف در پی کسب روزی حلال برای اهل و عیال خود هستند ، همانطوری که یک دزد در پی چنین کسب حلالی است ، خصوصاََ که کار برای دشمنان اسلام و خدا کردن ثواب کارشان را در پیشگاه شیطان مضاعف هم می کند ، امید واریم که شیطان از او راضی باشد و نگوید اني اخاف الله رب العالمین . آیا این بد است که بی بی سی با دقت و جدیت به وظیفه ی شیطانیش عمل می کند ؟
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    لعنت بر بی بی سی رذل و درغ گو
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    2 0
    اینها دشمن هستند و از نوع دشمن خبیث پس باید دشمنی کنند. اقتضای ذات پلیدشان هست. تاسف برای اون گروه از هموطنان ست که خبر رو از این جماعت می گیرند و هزار اسف باور هم می کنند و حاضر نیستند یه تحقیق جزئی کنند ببینند آیا درسته این خبرها یا نه!!! این غصه و غم داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس