کد خبر 1362195
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
ادعای بلینکن درباره استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در شهر بندری ماریوپل است.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه در تلاش برای استفاده از تسلیحات شیمیایی در ماریوپل است.

وی گفت: «اطلاعات موثقی درباره احتمال استفاده روسیه از مواد شیمیایی در اوکراین داریم».

بلینکن اضافه کرد: «احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی در اوکراین باعث نگرانی بوده و پس از آغاز جنگ نیز درباره آن صحبت کرده بودیم». 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که به ما اجازه دهد درباره گزارش‌هایی که درباره استفاده از مواد شیمیایی در اوکراین منتشر می‌شود، به یقین برسیم».

در حالی که دولت مسکو چند هفته بود که درباره احتمال اقدام ارتش اوکراین در صحنه‌سازی حمله شیمیایی به این کشور هشدار می‌داد، کی‌یف و غرب بامداد سه‌شنبه آغاز این سناریو را کلید زدند.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واپسین دقایق شامگاه دوشنبه مدعی شد که نیروهای روسیه ممکن است از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کرده باشند.

این اظهارات زلنسکی در حالی است که گزارش‌های تایید نشده‌ای روز دوشنبه حاکی از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بندر ماریوپل در جنوب اوکراین است.

همزمان خبرنگاران ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که سفارت اوکراین در آنکارا طی بیانیه‌ای ادعا کرده است: «حدود ساعتی پیش نیروهای روسیه از یک ماده سمی با منشأ نامعلوم علیه نظامیان و غیرنظامیان اوکراینی در شهر ماریوپول استفاده کردند که از پهپاد شلیک شده است. قربانیان نارسایی تنفسی دارند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    می خواهند روسیه را از سلاح شیمیایی بترسانند روسها منافعشان در خطر بیافتد حتی در استفاده از بمب اتمی تردید نخواهند کرد پس تلاش کنید امریکا را سریع به ده قرن قبل باز نگردانید
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    2 1
    بزودی جنگ جهانی رخ خواهد داد و همه از بمب اتمی استفاده خواهند کرد ما هم با مذاکرات وین داریم جان 80 میلیون ایرانی را به خطر می اندازم سریع باید سلاح هسته ای را بسازیم
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    1 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    آمریکا برای دشمنانش همیشه اتهامات آماده تسلیحات کشتار جمعی استفاده از سلاح شیمیایی کشتار غیر نظامیان نادیده گرفتن حقوق شهر وندان بد رفتاری با زندانیان و .....هزاران اتهام آماده پخش دارد
  • DE ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    کشوری که فقط توی ویتنام صدهاهزار تن انواع مواد شیمیایی سمی را در جنگل‌ها و شهرها پخش کرد و وزیر دفاع آمریکا به شوخی و خنده گفت در حال آفت زدایی مجانی برای ویتنام هستیم و به عراق حمله کرد به جرم داشتن سلاح شیمیایی که مشخص شد دروغ بوده شده ضد بمب شیمیایی. حقوق بشر غربی از زبان یک یهودی. ضد بشر ها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس