کد خبر 1370926
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
مسکو: آمریکا ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را نابود کند

سفارت روسیه در واشنگتن امروزجمعه از ایالات متحده خواست تا ذخایر سلاح های شیمیایی خود را همانطور که در کنوانسیون سلاح های شیمیایی (CWC) ذکر شده است، نابود کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن امروزجمعه از ایالات متحده خواست تا ذخایر سلاح های شیمیایی خود را همانطور که در کنوانسیون سلاح های شیمیایی (CWC) ذکر شده است، نابود کند.

سفارت روسیه در این رابطه در پیامی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نوشت: رسانه های محلی همچنان به تکرار اتهامات نفرت انگیز دولت آمریکا مبنی بر اینکه کشورمان کنوانسیون سلاح های شیمیایی را نقض می کند، ادامه می دهند. روزنامه‌نگاران نیز به دنبال مقامات، بدون مدرک درباره زرادخانه‌های باقی‌مانده تسلیحات شیمیایی ما و برنامه‌هایی برای استفاده از آنها در اوکراین ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

سفارتخانه مذکور تصریح کرد که روسیه در سال ۲۰۱۷ ذخایر سلاح های شیمیایی خود را به طور کامل منهدم کرده است و همچنین یادآور شد که این مسئله توسط سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) تایید شده است.

سفارت روسیه همچنین افزود: ایالات متحده و نه روسیه، تنها کشور عضو کنوانسیون سلاح های شیمیایی است که هنوز ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را ازبین نبرده است. بدیهی است که واشنگتن از ظرفیت فنی و منابع مالی در این زمینه برخوردار است.

پیشتر رسانه ها مدعی شده بودند که مسکو در صدد استفاده از سلاح های شیمیایی در اوکراین است، مسئله ای که بارها توسط کرملین تکذیب شد. این در حالی است که طبق اعلام مقامات روسیه، وزارت دفاع آمریکا و شرکت های پیمانکارش مشغول تحقیق و توسعه سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی در آزمایشگاه های پنتاگون در اوکراین بوده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    هان؟! باشه؟! قرصاتو بخور بخواب میگم آمریکا تسلیحات شیمیاییشو معدوم کنه!! بیچاره حالش خیلییی خرابه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس