کد خبر 1362890
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
واکنش سازمان انرژی اتمی ایران به ادعای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

با توجه به حساسیتی که در فعالیتهای هسته ای نهفته است، اتخاذ راهبردهای جدید در ابعاد ساختاری، نرم افزاری و سخت افزاری برای تآمین کامل امنیت تاسیسات اتمی در دستور کار مسئولان سازمان انرژی قرار گرفت.

به گزارش مشرق، روز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه اعلام شد که بر اساس برنامه ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی کشورمان، دستگاههای ویژه تولید روتور و بیلوز از مجموعه صنعتی تسای کرج به مجتمع شهید مهندس احمدی روشن در نطنز منتقل و پس از  برداشته شدن مهر و موم آژانس از دستگاهها، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در کارگاههای جدیدآغاز شد.

این اقدام مهم و راهبردی جمهوری اسلامی ایران در میانه مذاکرات رفع تحریم های ظالمانه را باید گامی تعیین کننده در مسیر افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی تاسیسات هسته ای و صنایع مرتبط با آن قلمداد کرد.

در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم توجهی آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در حوزه صیانت از فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورها، برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارتهایی به تاسیسات هسته ای کشورمان شد.

اگرچه این اقدامات هرگز نتوانسته تاثیری تعیین کننده در پیشرفت برنامه های صلح امیز هسته ای ایران داشته باشد لیکن با توجه به حساسیتی که در ماهیت فعالیتهای هسته ای نهفته است، اتخاذ راهبردهای جدید در ابعاد ساختاری، نرم افزاری و سخت افزاری برای تآمین کامل امنیت تاسیسات اتمی در دستور کار مسئولان سازمان انرژی اتمی کشورمان قرار گرفته است.

در این رابطه و پس از اقدام ناموفقی که در تیرماه سال ۱۳۹۹ بر علیه کارگاه تولید روتور و بیلوز در مجموعه تسای کرج انجام شد، با هدف افزایش ضریب ایمنی این مجموعه صنعتی و بهینه سازی فعالیتهای مربوط به تولید سانتریفیوژهای پیشرفته،برنامه انتقال این تاسیسات به مجتمع شهید احمدی روشن در نطنز در دستور کار سازمان انرژی اتمی کشورمان قرار گرفت بر این اساس و با اتخاذ تمهیدات فنی و مدیریتی اضطراری، در کوتاه ترین زمان ممکن، ضمن ایجاد زیر ساختهای لازم و امن در مجتمع نطنز، ماشین الات ساخت دستگاههای سانتریفیوژ به محل جدید منتقل شد.

علی رغم پیچیدگیهای فنی و ضرورتهای مربوط به هماهنگی با آژانس بین المللی انرژی اتمی،پس از انتقال ماشین الات به مجتمع نطنز،فعال سازی این تجهیزات با سرعت و دقت قابل توجه صورت پذیرفت و از امروز پنج شنبه ۲۵ فروردین ماه فعالیتهای تولیدی گارگاههای جدیدتولید سانتریفیوژ آغاز شد.

این اقدام ارزشمند سازمان انرژی اتمی کشورمان که دارای پیام قاطع و صریح به معاندان وطراحان اقدامات شرارت آمیز بر علیه فعالیتهای صلح آمیز هسته ای ایران است، ضمن آن که بار دیگر سرعت و ابتکار عمل متخصصان هسته ای ایران در واکنش به تهدیدات سخت و نرم را به نمایش گذاشت،ترجمان روشنی از پیگیری راهبرد اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب بود که همواره بر گره نزدن فعالیتها و برنامه های کشور به مذاکرات با طرفهای خارجی تاکید داشته اند.

منبع:نور نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش کمانگیر IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    به نام خدا . سلام . کاش دستگاههای یاد شده به زیر زمین و ترجیحا به فردو منتقل میشد و پیشنهاد این است که ترجیحا در دو سایت نطنز و فردو تولید سانتریفیوژها انجام شود تا در صورت بروز حادثه برای یک سایت , سایت دوم به کار خود ادامه دهد .
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 1
    بیچاره ذلتطلبان اینهمه زحمت کشیدندتاصنعت هسته ای راازبین ببرند تادشمن راخوشحال کنند الان ناراحتترین وعصبانیترین اشغالهای روی زمینند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    درود غنی سازی را با صلابت و محکم پیگیری کنید. روزی که نفت تموم بشه ما باید با اقتدار به حرکتمون ادامه بدیم، نه مثل کشور های منطقه، که محتاج بیگانگانند.
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس