کد خبر 1363258
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
سایت نطنز

به‌نظر می‌رسد اتخاذ راهبردهای جدید برای تأمین کامل امنیت تأسیسات اتمی در دستور کار مسئولان سازمان انرژی اتمی قرار گرفته‌است.

به گزارش مشرق،  با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید در روزهای اخیر و پس از خارج شدن ماشین‌آلات از مهر و موم آژانس، فرایند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نطنز آغاز شده است.


براساس آنچه نورنیوز گزارش داده، فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و براساس روال جاری، تصاویر دوربین‌های نظارتی به این نهاد تحویل نمی‌شود. با توجه به برنامه‌ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی کشورمان، دستگاه‌های ویژه تولید «روتور» و «بیلوز» از «مجموعه صنعتی کرج» به «مجتمع شهید مهندس احمدی روشن» در نطنز منتقل شده‌است.


به‌نظر می‌رسد اتخاذ راهبردهای جدید برای تأمین کامل امنیت تأسیسات اتمی در دستور کار مسئولان سازمان انرژی اتمی قرار گرفته‌است.

خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش داد که این نهاد در تأسیسات نطنز دوربین‌های نظارتی نصب کرده ‌است.

آژانس همچنین اعلام کرده‌ که کارگاه جدید سانتریفیوژ در نطنز با ماشین‌آلات کرج کار می‌کند. 

به‌دنبال انتشار گزارش آژانس، سرپرست نمایندگی دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین دراین باره گفت: این یک گزارش به‌روزرسانی فنی مدیرکل آژانس در زمینه نظارت بر اجرای برجام وفق قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت است که آخرین تحولات و همچنین اطلاعات فنی جدید در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.

محمدرضا غائبی افزود: در این گزارش اعلام شده‌، همانطور که قبلا گزارش شد ایران در ۴آوریل به آژانس اطلاع داده‌است که تمامی ماشین‌های مربوط به تولید سانتریفیوژ در کرج را به نطنز منتقل کرده و همان روز بازرسان آژانس راستی‌آزمایی کردند که تمامی آنها غیرفعال هستند. در ۱۲آوریل آژانس نصب دوربین‌های نظارتی خود را در نطنز به اتمام رسانده و همان روز مهر و موم از این ماشین‌ها برداشته‌شده ‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس