کد خبر 1362973
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
عضو پارلمان اتحادیه اروپا: تا طالبان حقوق افغان‌ها را رعایت نکند آن‌ها را برسمیت نمی‌شناسیم

عضو پارلمان اتحادیه اروپا از آلمان در سفر به کابل تاکید کرد تا زمانیکه طالبان حقوق مردم افغانستان را رعایت نکند، دولت آن‌ها برسمیت شناخته نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «هانا نیومن» عضو پارلمان اتحادیه اروپا از آلمان در سفر به کابل به خبرنگاران گفت که این اتحادیه تا زمانیکه دولت سرپرست طالبان حقوق مردم افغانستان را رعایت نکند، آن‌ها را برسمیت نخواهد شناخت.

نیومن گفت: «ما اینجا در کابل هستیم، نمایندگی کوچکی داریم که برای افرادی مانند من زمینه سفر به افغانستان را مساعد می‌سازد تا وضعیت را ببینیم. به نظر من این برای تعامل خوب است، اما وقت آن نرسیده که آن‌ها به رسمیت شناخته شوند و تا زمانیکه طالبان حقوق افغانها را رعایت نکنند ما نیز طالبان را برسمیت نمی‌شناسیم.»

وی همچنین از طالبان خواست تا اجازه تحصیل دختران در سطوح بالاتر از کلاس ششم را بدهد.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی و اروپایی همواره تاکید کرده‌اند که برسمیت شناختن دولت طالبان بر ۵ اصل رعایت حقوق بشر، ایجاد یک دولت فراگیر برخاسته از مذاکرات، دسترسی مردم افغانستان به کمک‌های بشردوستانه، فراهم سازی زمینه خروج امن افغان‌هایی که خواستار ترک این کشور هستند و عدم تهدید از خاک افغانستان مشروط است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ایران زمین IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 3
    شرط های منطقی و به نفع منافع ملی ایران است.
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      12 1
      تا همجنس بازی و ارباب بودن گاوچرونها و نوکری برای اونها رو به رسمیت نشناسین ما هم شمارو به رسمیت نمی‌شناسیم!
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      11 0
      این رفتار تکراریه. اول با بهونه ی مسائل حقوق بشری بعد با هر اقدامی که در جهت استقلال کشورشون باشه مخالفن. درست مثل ایران که ابتدا بهونه ی حقوق بشری بود بعد فهمیدیم درد اصلیشون هسته ای بودن و موشکی بودن و نفوظ منطقمونه‌. وگرنه ضعیف ترین کشورها تو حقوق بشر امریکا و عربستانن
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 6
      پروفسور شما ایران و حکومت ایران رو با گروهک افراطی تروریستی طالبان مقایسه میکنید که حقوق اولیه افغانی ها رو هم به رسمیت نمی شناسد اجازه تحصیل به دختران و زنان نمی‌دهند و ........ !!!!
    • به ۱۷:۳۹ - SE ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      1 7
      لابد از آمار وحشتناک طلاق و زنان مطلقه و دختران بی شوهر مانده و فساد در ایران عبرت گرفته اند.
    • زنده باد ایران IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 3
      ۲۳:۲۲ به شما توصیه میشود همین امار را ازخودتتان بگیرید تا متوجه عمق فاجعه شوید نون مردمو شما سنگ کردیدروزانه فقط هزاران نفر از مرز افغانستان از دست این گروه تروریستی پا به فرار میگذارند امریکا دشمن ما هم هست ولی خب تعریف نباشه بایدن زوق کنه دوباره سربازاشو بفرسته 20 سال دیگه بمونه اگر انقدر محبوب و خوب بودید مردم مظلوم افغانستان از دست شما به هواپیما نمی چسبیدن
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    احیانا یه امنیت خشک و خالی هم حقوق مردم افغانستان نبوده
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 0
      غربی ها اگر حق و حقوقی برای مردم افغانستان قائل بودند هرگز گروه تروریستی افراطی طالبان و حقانی ها رو به حاکمیت افغانستان نمی‌گذاشتند !!!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    3 0
    کمکهای بشردوستانه منظورش قبول محصولات کشاورزی دستکاری ژنتیکی شده تولید شده در آزمایشگاه‌های آمریکاست که بعد از تست روی موش نیازمند تست روی جمعیت انسانی است .
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    5 4
    تجاوز به حقوق مردم افغانستان فقط سربازا و پایگاه های امریکای
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      3 6
      اعضای گروهک افراطی طالبان هم به حقوق افغان ها تجاوز می‌کند طالبان هم توسط همان اشغالگران آمریکایی برای حاکمیت افغانستان انتخاب شد طی توافقات دوحه قطر با گروه طالبان اینگونه تصمیم و توافق شد
    • SE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      6 2
      اینکه به مجاهدان قهرمان طالبان به جرم احیای شریعت اسلامی هتاکی می کنید، بحث جداگانه ای است. اما بالابروید و پایین بیایید، آمریکای عزیزتان از تعدادی طالب پابرهنه و کلاش به دست شکست خورد. با هزینه نجومی و هزاران کشته و آبروریزی و خفت تاریخی. عین ماجرای ویتنام. حالا هی خودتان را بزنید به آن راه و بگویید خواست خوذ آمریکا بوده!
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 4
      گروه تروریستی داعش ، القاعده ، حقانی، بوکوحرام، النصره و ... همه این گروهک های تروریستی خودشون رو مجاهد و به حق و مسلمان می‌دانستند و می دانند !!! گروه طالبان یک گروهک افراطی تروریستی است که طی توافقات دوحه قطر با آمریکایی ها به حاکمیت افغانستان انتخاب شد ..!
    • زنده باد ایران IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      2 13
      خطاب به ۲۳:۱۰ فقط یک طالب می تواند از طالبان قهرمان بسازد وگرنه طالبان گروه افراطی و بدوی بیش نیستن این گروه تندرو ساخته دست ایالات متحده امریکا برای فلج کردن شوروی در افغانستان ان روز یا اریانای ایران قدیم تشکیل شد و اما انچه واضع است امریکا اگر می خاست این گروه نابود شود به این گروه مشروعیت نمی داد امدن سر کار این گروه خود اغاز یک فتنه و معاملات پشت پرده است هر چند ما از گروه های ضد طالب در افغانستان حمایت نمی کنیم و بی طرف هستیم ولی اگر تهدیدی احساس شود ورق بر خواهد گشت و توصیه میشود در کانال خود طالبان بروید و مشغول بزرگ نمایی و سفید نمایی از طالبان شوید و از افتخارات نداشته طالبان تعریف کنید که من بعد جواب کوبنده خواهی گرفت در صورت حرف مفت زدن
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    9 0
    این یعنی اینکه ما در کشورهای دیگر آشکارا دخالت می کنیم و اجازه نمی دهیم حکومتی بر خلاف ارزش های ما در دنیا به قدرت برسد. منشور ملل متحد را هم بگذارید در کوزه آبش را بخورید.
  • نیما IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    8 1
    اعضای طالبان آمریکا بارها به یکدیگر حمله و یکدیگر ره کشته اند چگونه می توان طالبان را دست نشانده آمریکا دانست ؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 6
      آمریکایی ها طی نشست ها و توافقات دوحه قطر با اعضای گروهک افراطی تروریستی طالبان توافق کردند افغانستان را تحویل گروهک طالبان بدهند، گروه تروریستی طالبان نماینده افان ها و اقوام افغانستانی نبوده و نیست ..
  • پادشاه IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 5
    بیست سال تمام آمریکا گفت دارم طالبان رو نابود می کنم، درحالیکه در پشت پرده با طالب ها نقشه می چید.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      0 5
      دقیقا" .. دقیقا" .. احسنت ...
    • SE ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
      11 0
      اینکه شما ها آمریکا را خدا می دانید به خودتان مربوط است. اما اینکه تا آن حد برایتان مقدس است که حتی وقتی خود آمریکا به از دست دادن هزاران سرباز و ترییلیونها دلار و آن آبروریزی در مقابل طالبان اعتراف می کند، باز هم می گویید آمریکا شکسته نفسی کرده است! خودش می خواسته آبرویش برود!
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
      0 4
      آمریکایی ها خدای تروریست ها هستند طالبان هم یک گروه تروریستی است که منتخب آمریکایی هاست برای حاکمیت افغانستان، تمام دنیا مشاهده کردند دیدن نشست های پی در پی آمریکایی ها و اعضای گروهک تروریستی طالبان رو در دوحه قطر و سپس سقوط غیر عادی دولت غنی رو بدون هیچ دفاعی از سوی عساکر سربازان افغانستانی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس