طالبان: گفت‌وگویی با روسیه درباره به رسمیت شناخته شدن نشده است

وزیر خارجه طالبان به خبرنگاران گفت که به دنبال افزایش همکاری با روسیه هستیم و هنوز هیچ گفت‌وگویی نیز درباره به رسمیت شناخته شدن نشده است.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان اظهار داشت که افغانستان انتظار دارد همکاری با روسیه را گسترش دهد اما کابل و مسکو درباره شرایط به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان هنوز گفت‌وگویی نکرده‌اند.

وی افزود: افغانستان و روسیه هنوز هیچ شرطی برای به رسمیت شناخته شدن نگذاشته‌اند اما روابط خوبی داریم.

وزیر خارجه طالبان ادامه داد که سفارت روسیه در کابل و همچنین سفارت افغانستان در مسکو فعال است، هیچ شرایط خاصی وجود ندارد. امیدواریم که این تعامل ادامه یابد.

امیرخان متقی گفت که «افغانستان به نیازهای خود نگاه می‌کند. در حال حاضر به تمام نمایندگان سفارت‌های افغانستان اجازه داده‌ایم که به کار خود ادامه دهند. ما با اکثر آنها در تماس هستیم. اگر نیاز به جایگزینی نمایندگان وجود داشته باشد، آن را بررسی خواهیم کرد».

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان چندی قبل درباره موضع جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن طالبان گفته بود: هیچ توافقی میان روسیه و دیگر بازیگران کلیدی، حتی در میان ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد. فهم مشترک وجود دارد.

وی گفته بود که ما هیچ دستورالعملی را به کابل و مقام‌های جدید افغانستان تحمیل نمی‌کنیم.

نماینده ویژه پوتین همچنین در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تصریح کرده بود: بطور کلی، به نظر من رسمیت شناختن سیاسی بیشتر یک عمل سیاسی نمادین خواهد بود و همانطور که می‌بینید، برسمیت شناختن آن‌ها عملاً در جریان است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس