کد خبر 1363049
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
1

در پی بروز تنش میان ریاض و واشنگتن و دور شدن عربستان از آمریکا در دوره دولت جو بایدن، «مایکل هرتزوک» سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده خواستار اصلاح و ترمیم روابط سعودی و کاخ سفید شد.

به گزارش مشرق، تارنمای شبکه خبری «روسیا الیوم» امروز (جمعه) در این باره نوشت که هرتزوگ، سفیر اسرائیل در ایالات متحده، گفته است که اگر ایالات متحده و عربستان سعودی روابط خود را ترمیم کنند، برای منطقه ما بسیار مهم خواهد بود.

این درخواست سفیر رژیم صهیونیستی در حالی مطرح شده است که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از بایدن خواستند تا رویکرد شدیدتر و سخت تری در مواجهه با عربستان سعودی اتخاذ کند.

تارنمای آمریکایی «اکسیوس» به نقل از سفیر اسرائیل نوشت که «عربستان سعودی از نظر راهبردی بازیگر بسیار مهمی در منطقه و جهان اسلام است و من فکر می کنم که این [اصلاح مناسبات واشنگتن - ریاض] برای منطقه ما و بهبود روابط بسیار مهم است.»

هرتزوگ افزود که بهبود روابط واشنگتن و ریاض به ویژه در زمانی که ایالات متحده قصد بازگشت به توافق هسته ای با ایران که مورد مخالفت اسرائیل و عربستان سعودی است، بسیار مهم خواهد بود.

به نوشته اکسیوس، «اسرائیل با نگرانی به ادامه تنش در روابط میان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و عربستان سعودی می نگرد و بیم آن می رود که این امر منجر به نزدیک شدن عربستان به روسیه و چین و حضور کمتر آمریکا در خلیج فارس شود.»

روابط واشنگتن و ریاض از زمان انتخاب بایدن که در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود عربستان را به دلیل قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد تنبیه می کند، تیره شده است.

بر پایه گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا، «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی مستقیماً دستور قتل خاشقچی را صادر کرده بود.

سعودی ها همچنین اخیرا درخواست های آمریکا برای افزایش تولید نفت خود را رد کردند و به جای آن تصمیم گرفتند به توافق با روسیه در چارچوب «اوپک پلاس» پایبند باشند.

روابط عربستان با چین نیز در پی ایجاد تنش‌ میان ریاض و واشنگتن به خصوص مقاومت عربستان در برابر درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا برای افزایش تولید نفت با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    دلیل و علت اصلی تیرگی روابط میان عربستان و آمریکا بخاطر سیاستهای آمریکا در قبال ایران ک از نظر عربستان غیر کافی و نامطلوب است توقع مجازات های بیشتری علیه ایران از سوی آمریکا داشتند ک در توان آمریکا نبود
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس