کد خبر 1363101
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
تجارت روسیه و چین طی ۳ ماه از مرز ۳۸ میلیارد دلار عبور کرد

تجارت دوجانبه روسیه و چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی به حدود ۳۸.۲ میلیارد دلار (۲۴۳.۰۳ میلیارد یوان) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل توجه ۲۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، تجارت دوجانبه روسیه و چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی به حدود ۳۸.۲ میلیارد دلار (۲۴۳.۰۳ میلیارد یوان) رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد قابل توجه ۲۷.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی گمرک چین روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: صادرات چین به روسیه با ۲۵.۹ درصد افزایش به ۱۶.۴۴ میلیارد دلار رسید، در حالی که صادرات روسیه به چین با ۳۱ درصد رشد به ۲۱.۷۳ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، در ماه مارس، کل تجارت چین با روسیه شاهد رشد ۱۲.۸ درصدی بود، در حالی که کل تجارت جهانی این کشور ۷.۸ درصد افزایش یافت.

در عین حال، تجارت چین با اوکراین طبق گزارش ها به ۲۹.۶ میلیارد یوان افزایش یافت که ۱۰.۶ درصد در سه ماهه امسال افزایش نشان می دهد.

سخنگوی گمرک چین با اشاره به روند صعودی تجارت با هر دو کشور گفت: همکاری اقتصادی و تجاری پکن با سایر کشورها از جمله روسیه و اوکراین عادی است.

در سال ۲۰۲۱، گردش تجاری بین روسیه و چین به رکورد ۱۴۶.۸۸ میلیارد دلار رسید و ۳۵.۸ درصد افزایش یافت.

در ماه دسامبر، روسای جمهور روسیه و چین در مورد ایجاد زیرساخت برای خدمات رسانی به عملیات تجاری بین دو کشور بدون شخص ثالث توافق کردند.

پکن از پیوستن به تحریم ها علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین امتناع کرده و گفته است که همکاری چین و روسیه "هیچ محدودیتی ندارد".

این دو کشور برای جلوگیری از تحریم‌های احتمالی، در معاملات خود ارزهای ملی را جایگزین دلار آمریکا و یورو کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    0 0
    دشمن هر چی احمق و پیر و مریض و بیسواد باشه بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس