کد خبر 1363583
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
مقام آمریکایی از کمبود سلاح در اوکراین ابراز نگرانی کرد

یک مقام ارشد آمریکایی با ادعای نزدیک شدن حمله بزرگ روسیه به اوکراین، از کمبود سلاح در کی‌یف و ارسال مهمات به این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مشرق، این مقام ارشد آمریکایی که نامش بیان نشده است، روز شنبه به وقت محلی به رسانه های آمریکایی اعلام کرد که نگرانی ها برای افزایش ارسال مهمات به اوکراین به خصوص مهمات توپخانه افزایش یافته است.

وی افزود: اگرچه آمریکا درحال ارسال ۱۸ توپ ۱۵۵ میلیمتر هوترز و ۴۰ هزار مهمات این تسلیحات به اوکراین است اما این مهمات می تواند ظرف چند روز مورد استفاده قرار گیرد و اوکراینی ها را در معرض کمبود مهمات قرار دهد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: در طول درگیری های شدید قبلی، نیروهای اوکراینی ظرف یک روز هزاران مهمات توپخانه را شلیک کردند.

وی اضافه کرد: آمریکا ارزیابی می کند که نیروهای روسیه درحال انتقال از شمال به شرق هستند و قصد دارند نیروهای اوکراینی در مناطق شرقی این کشور را محاصره کنند.

میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین از اتحادیه اروپا به دلیل ارسال سلاح‌های اشتباه به کی‌یف در بحبوحه درگیری با روسیه انتقاد و نارضایتی دولت اوکراین را از نوع و سرعت تحویل تسلیحات وعده داده شده اروپا علنی کرده است.

وی یادآور شد که کشورش همچنان به کمک‌های اتحادیه اروپا در مقابل روسیه نیاز دارد.

وی تصریح کرد: دموکراسی با انجام این بازی پیروز نخواهد شد. اوکراین به سلاح نیاز دارد ولی نمی‌تواند یک ماه برای رسیدن سلاح‌ انتظار بکشد.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین ماه گذشته با حضور در نشست ناتو در بروکسل خطاب به کشورهای اروپایی گفت نیاز کشورش در وضعیت کنونی تنها سلاح است.

پس از شروع جنگ روسیه و اوکراین،‌ اتحادیه اروپا از افزایش تحویل سلاح به اوکراین به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار خبر داده بود ولی تا کنون چنین وعده‌ای عملی نشده است.

علی‌رغم همه حمایت‌هایی که کی‌یف از اتحادیه اروپا، ناتو، آمریکا، انگلیس و متحدان آنها دریافت می‌کند، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین می‌گوید هنوز کشورش نیاز به سلاح‌های بیشتری دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را عملیات ویژه خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پوتین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 4
    ،تا کی می تونید از این مرده اوکراینی پشتیبانی کنید.
  • عمو IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    مو دقیق می فهموم منظور اصلیه مقامات آمریکایی چیه ولی نمی گوم، می دونید چرا چون اینترنت موش داره موش هم هوش داره هم گوش داره هم موش داره.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 2
    اسرائیل فقط قصد اشغال اروپا را دارد وهدف اصلی اسرائیل ایجاد نا امنی وجنگ در اروپا واوکراین وبه تبع ان اشغال اروپا وانتقام هولوکاست از اروپاست . اگر اروپا وامریکا فکر کرده اند اسرائیل هولوکاست وجنایات اروپا وهیتلر را در قبال یهودیان را فراموش کرده خیلی اشتباه می کنند وبه خواب خرگوشی رفته اند دشمن اصلی مسیحیت ومسیحیان اروپا یهود واسرائیل است نه سپاه پاسداران ،کهنه سربازان اسرائیل الان در اوکراین دارند می جنگند تا پای اروپا را به جنگ اوکراین بکشانند وبه تبع ان کشورهای بلوک شرق به این جنگ کشانده شوند و یک جنگ تمام عیار در اروپا بسازند واین وسط ماهی خود را ازاب گل الود جنگ بگیرندوخودشان را به اروپا برسانند واروپا را خراب کنند وانتقام هولوکاست را از اروپا بگیرند. این تنها سپاه پاسداران است که جلو گسترس ومتاستاز اسرائیل غده سرطانی را می گیرد وتا به حال گرفته است .این را امریکا واروپا نمی فهمد ؟ سران کشورهای اروپایی وامریکا چرا با حمایت از اسرائیل به کشور خودشان وملت خودشان وحضرت عیسی مسیح ع ومریم مقدس س خیانت می کنند؟ مگر نمی دانند یهود واسرائیل دشمن تاریخی مسیحیت ومسیحیان اروپا وامریکا ست.این حمایت اروپا وامریکا از اسرائیل به جز خیانت ،حماقت هم هست وروزی که سربازان اسرائیل که به خون مسیحیان اروپا تشنه اند به دروازه های اروپا برسند ان موقع سران امریکا واروپا از حمایت احمقانه خود از اسرائیل پشیمان خواهند بود وخائنین امریکا واروپا لبخند رضایت خواهند زد.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 6
    اسرائیل فقط قصد اشغال اروپا را دارد وهدف اصلی اسرائیل ایجاد نا امنی وجنگ در اروپا واوکراین وبه تبع ان اشغال اروپا وانتقام هولوکاست از اروپاست . اگر اروپا وامریکا فکر کرده اند اسرائیل هولوکاست وجنایات اروپا وهیتلر را در قبال یهودیان را فراموش کرده خیلی اشتباه می کنند وبه خواب خرگوشی رفته اند دشمن اصلی مسیحیت ومسیحیان اروپا یهود واسرائیل است نه سپاه پاسداران ،کهنه سربازان اسرائیل الان در اوکراین دارند می جنگند تا پای اروپاو امریکا را به جنگ اوکراین بکشانند وبه تبع ان کشورهای بلوک شرق به این جنگ کشانده شوند و یک جنگ ویرانگر در اروپا به پا کنند واین وسط ماهی خود را ازاب گل الود جنگ بگیرندوخودشان را به اروپا برسانند واروپا را خراب کنند وانتقام هولوکاست را از اروپا بگیرند. اوکراین اسرائیلی با رئیس جمهور خائن ودلقکش وحزب خائن اسرائیلی جمهوری خواه امریکا وترامپ احمق قمار باز در اوکراین ویروس مرگبار کرونا می ساخته اند وبروی کشورهای اروپایی و روسیه رها می کرده اند که جناب پوتین این مراکز تولید وگسترش ویروس کرونا را کشف واز کار انداخته است ،جهان می بیند از زمانی که روسیه به اوکراین حمله کرده آمار کشتار کرونا در جهان به شدت فروکش کرده است ، .سران کشورهای اروپایی وامریکا چرا با حمایت از اسرائیل به کشور خودشان وملت خودشان وحضرت عیسی مسیح (ع )ومریم مقدس( س )خیانت می کنند؟ مگر نمی دانند یهود واسرائیل دشمن تاریخی مسیحیت ومسیحیان اروپا وامریکا ست؟این حمایت اروپا وامریکا از اسرائیل به جز خیانت ،حماقت هم هست وروزی که سربازان اسرائیل، که به خون مسیحیان اروپا تشنه اند به دروازه های اروپا برسند ان موقع سران امریکا واروپا از حمایت احمقانه خود از اسرائیل پشیمان خواهند بود وخائنین امریکا واروپا لبخند رضایت خواهند زد.کشور اسرائیلی که خود اروپایی ها وامریکایی ها تاسیس کردند وحمایتش کردند در حال حاضر این اسرائیل حرامزاده هیولایی شده که خود اروپا وامریکا را می خواهد ببلعد.حزب جمهوری خواه امریکاوترامپ احمق مزدوروحمال اسرائیل هستند وبه کشور خودشان امریکا وملت امریکا خیانت کردند، حزب دمکرات امریکا واقای بایدن که عاقل هستند ومیهن پرست راه خودشان را از ترامپ خائن احمق وحزب جمهوری خواهذخائن جدا کنند.ودست از حمایت اسرائیل واوکراین اسرائیلی که تبدیل به اسرائیل دوم در اروپا شده بردارند.
    • یک ترک IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      بسیار تحلیل خوبی بود
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      این تحلیل شما برای البانی نشین ها بسیار تلخ بود
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    2 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه که ارتش سوریه را به نابودی کشاند به این شکل نمی توان یک شهر را حتی تا دو سال دیگر ازاد کرد ابتدا باید ارتش روسیه شهر ها را با تهدید بمباران تخلیه می نمود سپس انها را تصرف می کرد نه اینکه وارد شهری همراه با مردمش می شد احتمالا خیانت هایی در راس ارتش روسیه وجود دارد اگر هم در راس ان مشکلی نیست خیانت هایی توسط مشاوران ارتش صورت می گیرد در هر صورت باید پوتین روسای ارتش را در بخش زمینی تغییرات زیادی بدهد
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    1 0
    اگر روسیه در اوکراین توسط جبهه النصره شکست بخورد نوبت به ایران عزیز می رسد می دونید که ایران خواهان صلح با جبهه النصره اوکراین و تقدیم تهران و مسکو به این جبهه شده است
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    ایران باید مانند بحران سوریه که با روسیه و چین ائتلاف وداعش و ناتو را در سوریه شکست داد در بحران خطرناک اوکراین نیز باید ایران و چین صراحتا از روسیه اعلام حمایت و پشتبانی نظامی و مالی کنند چرا که شکست روسیه جرقه بیداری و موج سواری دوباره داعش در سوریه و منطقه خواهدبود . و شکست روسیه دومینوی شکست ایران وچین را موج سواری برای ناتو و امریکا خواهدساخت . ایران باید داوطب های افغان و مدافین حرم و حزب الله سوریه را برای کمک به روسیه به شرق اوکراین گسیل کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس