کد خبر 1360718
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۹
رییس دومای روسیه خواستار برکناری بورل از مقام خود شد

رئیس مجلس دومای روسیه شنبه شب ضمن محکوم کردن سخنان "بورل" مسؤول سیاست خارجی اروپا در خصوص بحران اوکراین ، اظهار داشت ، کسی که خواستار ادامه بحران و خشونت است باید فوری برکنار شود.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های روسی،ولودین در سخنانی گفت: پس از آن که بورل از تمایل خود بر ادامه قتل و خشونت در اوکراین خبر داد، باید مقام خود را ترک کند.

وی افزود: کشورهای اتحادیه اروپا باید فورا وی را برکنار کنند، کسی که آرزو می کند درگیری‌ها در اوکراین به صورت نظامی و نه دیپلماتیک حل و فصل شود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز اظهارات مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را محکوم کرده بود.

رسانه‌های روسی به نقل از بورل گزارش دادند که وی خواستار حل و فصل درگیری در اوکراین نه به صورت دیپلماتیک بلکه به صورت نظامی شده است.

بورل روز پنجشنبه نیز اعلام کرد که تحریم نفتی علیه روسیه در برنامه نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) قرار خواهد داشت.

ولودین پیش از این نیز مسئولیت مستقیم تمامی رویدادهایی که در اوکراین اتفاق می‌افتد اعم از مرگ غیرنظامیان و جریان آوارگان  را به گردن واشنگتن و بروکسل انداخته بود.

این قانونگذار روس همچنین گفته بود که به اعتقاد وی، ناتو به همراه واشنگتن نمی خواهد، اوکراین به کشوری مستقل و خارج از بلوک‌ها تبدیل شود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    روسیه باید از موشک باران گراد و بمباران فرشی برای تسلیم تروریست های اوکراینی داعشی و جبهه النصره استفاده کند
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 1
    روسیه باید استان سومی و میکولایف و اودسا را نیز تصرف نماید بعدمساله فدرال کردن اوکراین را مطرح نماید
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 17 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 1
    پوتین اصلا به مناطق اوکراینی نشین حمله نکرده بلکه هدف وی مناطق فرهنگی روس زبان است و مثل دونباس دنبال افزایش حس قومیت گرایی در سایر استان های اوکراین در میان روس زبان هاست حتی ناتو در اوکراین غافلگیر شده است گذشت زمان روس را بیشتر می شناساند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس