کد خبر 1358531
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
اتحادیه اروپا خواستار حفظ روابط دیپلماتیک با روسیه شد

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که کشورهای اروپایی باید روابط دیپلماتیک خود را با روسیه حفظ کنند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، پیتر استانو سخنگوی کمیسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در بروکسل تصریح کرد، اتحادیه اروپا معتقد است تماس‌های دیپلماتیک با روسیه باید ادامه یابد و از اظهارنظر درباره تحریم‌های احتمالی جدید خودداری کند.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهید مشکل را حل کنید باید با پوتین ارتباط برقرار کنید. اتحادیه اروپا قصد دارد

کار بر روی تحریم‌های جدید علیه روسیه را تسریع کند، ولی هنوز نمی‌داند که چه کاری می‌توانند انجام دهند.

به دنبال انتشار تصاویر شهر بوچا اوکراین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال شود.

استانو گفت که تصمیم‌گیری در این باره به کشورهای عضو اتحادیه اروپا بستگی دارد و او نمی‌تواند در خصوص اتفاقات پیش رو اظهار نظر کند.  

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین منتشر کرده‌اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می‌شود.  کی‌یف روسیه را در این رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می‌کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رسانه های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می شود.  کی یف روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس