کد خبر 1360666
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
اتحادیه اروپا خواستار کمک های مالی بیشتر به اوکراین شد

بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آنکه درگیری اوکراین در میدان نبرد پایان خواهد یافت، متعهد به پرداخت ۵۰۰ میلیون یورو (۵۴۳ میلیون دلار) اضافی از تسهیلات صلح اروپا به کی‌یف شد.

به گزارش مشرق، بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در پیام توییتری نوشت: این جنگ در میدان نبرد پیروز خواهد شد، ۵۰۰ میلیون از تسهیلات صلح اروپا در حال اختصاص یافتن (به اوکراین) است و تحویل تسلیحات مطابق با نیازهای اوکراین خواهد بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا همچنین فشار تحریم ها را بر روسیه به ویژه در بخش انرژی افزایش دهد.

بورل در ادامه پیام توییتری نوشت: من در روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا را برای بحث در مورد مراحل بعدی تشکیل می دهم.

بورل و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در کی یف به منظور ارزیابی وضعیت و تبادل نظر با رهبری اوکراین دیدار کردند.

این هیئت همچنین از شهر بوچا که رسانه های غربی مدعی هستند در این شهر ارتش روسیه دست به اقداماتی علیه غیرنظامیان زده است، بازدید کردند.

در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) روسیه پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر تحریکات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

در پاسخ، اتحادیه اروپا یک پویش تحریمی جامع علیه مسکو به راه انداخت که شامل بسته شدن حریم هوایی و اقدامات محدود کننده ای است که مقامات و نهادها، رسانه ها و موسسات مالی روسیه را هدف قرار می دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس