کد خبر 1363589
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
هشدار زلنسکی در مورد مذاکرات با روسیه

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با رسانه‌های این کشور هشدار داد در صورتی که آخرین نیروهای اوکراینی در شهر ماریوپل کشته شوند، مذاکرات با روسیه متوقف می‌شود.

به گزارش مشرق از "فرانس ۲۴"، زلنسکی شنبه در مصاحبه با رسانه "اوکراینسکا پراودا" گفت: کشته شدن نیروهای ما در ماریوپل مذاکره با روسیه را متوقف خواهد کرد. 

زلنسکی افزود: این یک مانع در مقابل مذاکرات با روسیه خواهد بود زیرا ما نه بر سر سرزمین و نه بر سر مردم خود مذاکره نمی‌کنیم. 

به گزارش مشرق، فرماندار منطقه دونتسک اوکراین روز جمعه با تاکید بر این که نیروهای اوکراینی هنوز کنترل این شهر بندری استراتژیک را در دست دارند، گفت: ماریوپل توسط روسیه از روی زمین محو شده است. 

در حالی که به نظر می‌رسد با گذشت بیش از ۶ هفته از حمله به ماریوپول، روسیه در آستانه تصرف این شهر مهم باشد،  پاولو کریلنکو می‌گوید،  حتی اگر روس‌ها بتوانند ماریوپول را تصرف کنند، هرگز قادر به بازسازی آن نخواهند بود.

فرماندار اوکراینی دونتسک، به خبرنگار سی ان ان گفت که سربازان اوکراینی همچنان "شجاعانه از ماریوپول" در برابر نیروهای روسی که شهر را از دریای آزوف بمباران کرده و آن را ویران کرده‌اند، دفاع می‌کنند. 

وی گفت: «دشمن نمی‌تواند ماریوپل را تصرف کند. ممکن است روسیه سرزمینی را که ماریوپول در آن قرار داشت تصرف کند، اما شهر ماریوپول دیگر وجود ندارد. شهر ماریوپل توسط روسیه، توسط کسانی که هرگز قادر به بازسازی آن نیستند، از روی زمین محو شده است.» 

واشنگتن پست ادعا کرده است نیروهای روسیه بیش از یک ماه است که ماریوپل را محاصره کرده‌اند و به استثنای چند مورد، دسترسی شهروندانش به غذا، آب، گرما و کمک‌های بشردوستانه را قطع کرده‌اند. نیروهای روسی بخش‌هایی از این شهر را از کنترل اوکراین خارج کرده‌اند. 

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که احتمالاً این شهر به اولین شهر بزرگ اوکراین تبدیل خواهد شد که در هفته آینده سقوط می‌کند. اشغال ماریوپول به روسیه امکان تسلط بر سواحل دریای آزوف را می‌دهد و به عنوان پل زمینی بین مناطق تحت کنترل روسیه در شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه، عمل می‌کند. 

در حالی که نیروهای اوکراینی تلاش‌های روسیه و ادعایش مبنی بر تصرف ماریوپول را رد کرده‌اند، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ادعای پیشروی بیشتر کرد و گفت که نیروهایش اکنون کنترل کامل کارخانه آهن و فولاد ماریوپل را در دست دارند. 

اما نیروهای اوکراینی مدعی هستند در ماریوپول همچنان بر کارخانه فولاد آزوفستال، یکی از بزرگترین کارخانه‌های متالورژی در اروپا، تسلط دارند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    او از حجم خیانت ها در ارتش روسیه خوب خبر دارد وگرنه اینطور حرف نمی زد پوتین باید سران ارتش را برکنار و افراد قاطع تری را بیاورد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    0 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
      0 0
      یه سری ها هنوز نمیخان باور کنن ایران از شرق و غرب قدرتمنتره بعضی هاتون کارتون شده ماله کشیدن روسیه و یه سری تون ماله کشیدن آمریکایی‌ها. ناتو تموم کنین احمق بازیتون دوره دوره ایرانه وقتی السد رو زدیم و پدافند خودمون ساختیم و به روسیه باج ندادیم باید به خودتون بیایید
  • عمو IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    یکی نیست بهش بگه اگه تو می خواستی کار درست انجام بدی و زرنگ بودی می فهمیدی بعضیا(ترکیه و اسرائیل و بعضی از اعراب)چه بلائی سرت در خواهند آورد. همه دیدید که میگن ما دیدِش کردیم ولی لوزر شدیم. آخه کسی با ابر قدرت اونهم پیر همچین کاری می کنه?

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس