کاهش ۵ ساعته مسیر ریلی تهران-تبریز با افتتاح خط جدید ازبستان آباد

مجری طرح خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» از پیش‌بینی صرفه جویی ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت به طور سالانه با تکمیل راه‌آهن میانه - بستان آباد- تبریز خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید علی محمدزاده گفت: این خط آهن با هدف افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل با کاهش تعداد ۱۹ ایستگاه به ۱۰ ایستگاه راه‌اندازی شد که ۵ ساعت زمان سفر و ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر را کاهش می‌دهد. افزایش سهم کشور از حمل‌ونقل بین‌المللی با افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز

وی افزود: از دیگر مزایای این طرح کاهش خسارت‌های جانی و مالی در جاده دو خطه موجود میانه- تبریز است که هر سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

علی محمدزاده دیگر مزایای این پروژه را در صورت انتقال بار روی ریل، صرفه جویی ۱.۵ میلیارد لیتری در مصرف سوخت به طور سالانه اعلام کرد و گفت: همچنین کاهش ۵۰ میلیارد تومانی تبعات و خسارات آلاینده‌ها نیز به دنبال تکمیل این خط آهن پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه جزئی از کریدور شرقی- غربی کشور و کریدور TAR بین‌المللی آسیا- اروپا است، افزود: با تکمیل این پروژه سهم کشور از حمل و نقل بین‌المللی افزایش می‌یابد.

علی محمدزاده خاطرنشان کرد: خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» میزان تناژ بار را بعد از ۲۰ سال از عمر طرح، از ۲ میلیون تن به ۷ میلیون تن افزایش می‌دهد و ظرفیت جابه جایی مسافر نیز از یک میلیون نفر به ۲ میلیون نفر خواهد رسید.

مجری طرح خط آهن «میانه-بستان آباد-تبریز» از اشتغالزایی مستقیم ۲ هزار نفر حین اجرا و ۴۰۰ نفر در زمان بهره برداری خبر داد.

وی افزود: همچنین برای اولین بار در تکمیل ریل‌گذاری این محور از ریل ملی ساخت کارخانه ذوب آهن اصفهان استفاده شده است.

مجری طرح خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» گفت: در این پروژه هم در بخش روسازی و هم در بخش زیرسازی رویکرد توجه به تولید داخل مد نظر قرار گرفته است.

علی محمدزاده درباره میزان پیشرفت این پروژه نیز بیان کرد: تا کنون مسیر میانه تا ایستگاه خاوران این پروژه حدود ۹۶ و نیم درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ۱۳۲ کیلومتر اول این مسیر از میانه تا ایستگاه بستان آباد در سال ۹۸ به اتمام رسید اما با توجه به اینکه باید ظرفیت خط بازدهی لازم را داشته باشد، تکمیل خط تا ایستگاه خاوران نیز ضروری بود تا در مجموع جذب بار و مسافر این خط بازدهی مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: مجموعاً از میانه تا ایستگاه خاوران به طول ۱۷۶ کیلومتر است که حدود ۳ درصد از کار باقی مانده و برنامه‌ریزی شده بعد از تخصیص اعتبار که با سفر رئیس جمهور محترم به استان انجام خواهد شد ظرف حدود ۲ الی ۳ ماه، با تأمین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به سرانجام برسد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناصر IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    6 0
    عددهای سه درصدوسه ماه رایادداشت کردم منتظرنتیجه هستم
  • مجتبی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    7 1
    کاش مسولین یکم کمتر به سیاست خارجی میپرداختن و کمی هم به فکر توسعه ریلی وجاده ای کشور بودن اینطوری توسعه کشور روبه جلوتر بود
  • فرهاد IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    پس راه آهن اردبیل کو ؟ چرا این همه بی عدالتی
  • GB ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    چه موقع افتتاح میشه؟ این را بگو فقط!
  • حسین IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    17 1
    ماشالا به این پشتکار خیلی خیلی زرنگن من یادمه سال 81 تبریز دانشجو بودم گفتن تا آخر سال 82 راه آهن میانه تبریز افتتاح میشه خوشحال بودی حداقل یه سه سال از دانشگاه رو با قطار رفت و آمد میکنی هزینه ها مون کم میشه و رفت و آمد راحتی خواهیم داشت پروژه ای که سال 78 شروع شده 6سال خاتمی 8سال احمدی 8سال روحانی یه سالم فعلا رئیسی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    2 0
    باور کردنی نیست تا با چشمای خودم نبینم باور نمیکنم .از این حرفا زیاد زدن به جایی نرسیده مثلا خط یک مترو تبریز که تقریبا ۵۰_۵۵درصدش فعالیت میکنه.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    3 0
    سی وچند سال هنوز تمام نشده
    • محمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      3 0
      اینانیومدن که بسازن اینااومدن ساخته شده هاروهم ازبین ببرن بایه جنگ هشت ساله وپانزده ساله،،اینایی هم که ساخته شده ازپررویی ماهاست که اوناویران کردن ،،مردم وخیران ساختن،،،
  • سید حسن IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    پیشرفت فقط در شهرهای بزرگ است شهرهای جنوبی هم عقب افتاده !! تبعیض بین انسانها بین شهرها بین قومیت ها !! این ها باعث عقب افتادگی کشور میشود !! اگر در جنوب هم چند تا کارخانه ساخته شود آنجا هم آباد میشود خوش و خرم میشود و مردم هم تلاش میکنند و شهر و استان آنها روز به روز بهتر و مهمان پذیر تر خواهد شد ،تبعیض درد بزرگی ست !! مثل سرطان !!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    کی تمام می سود
  • ناشناس IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 0
    فقط مهندسین این پروژه خط ریلی رر در محدوده ایستگاه خاوران در داخل دره و در مسیر بزرگترین مسیل (دارای عظیم ترین و نابودکننده ترین و وحشتناک‌ترین سیل ها که با چشم خودم دیدم ) ساخته اند ،قبلا پل ساخته بودند بعد پل رو برداشتن و مسیر ریل رو در دره ها قرار دادن ، سه تا دره که بعضی وقتها به شدت و ناگهانی طغیان میکنند و واقعا اگه کوه هم جلوشون باشه میبرن ، فکر کنم مهندسین بررسی کردن و متوجه نشدن که اگه خشکسالی نباشه و احیانا بارندگی رخ بده این مسیل ها طغیان میکنند شاید نگاه کردن دیدن بارون نمیاد گفتن ولش کن بارون نمیاد که دیگه
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    بنده در این مسیر خونه دارم تا راه بیافته ،،ریلها و جاده از بین رفته ،،لاک پشتی کار کردن فایده ای ندارد
  • عقیقی IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام علیکم لطفا بدون تعارف اقای وزیر راه ومعاونین وی را با خودروی ایرانی از اتوبان زنجان تا تبریز به اتفاق خبرنگار دعوت کنید مسلفرت کنن شاید کمی شرمنده شوند از وضع اسفناک این بزرگراه که مدام درحال بدتر شدن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس