تجمع دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارت سوئد

جمعی از دانشجویان در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم مقابل سفارت سوئد تجمع کردند.

به گزارش مشرق، جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم عصر امروز دوشنبه (۲۹ فروردین) مقابل سفارت سوئد تجمع کردند.

این تجمع با قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد.

دانشجویان در این تجمع خواستار مجازات عاملان آتش زدن قران کریم شدند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی چون «خطوط قرمز ما پیامبر است و قرآن»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و «دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن» اعتراض خود را به اقدامات ضداسلام و اهانت به قرآن اعلام کردند.

* بیانیه دانشجویان انقلابی در اعتراض به هتک حرمت مقدسات دین اسلام

دانشجویان با قرائت بیانیه ای که متن آن در ادامه آمده، به تجمع خود پایان دادند.

بسم الله الرحمن الرحیم

یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ.

اهانت آشکار و وقیحانه به اعتقادات مسلمین و ساحت مقدس قرآن کریم که چند سالی است در کشورهای مدعی آزادی بیان باب شده است، هرساله خاطر نزدیک به دو میلیارد مسلمان در اقصا نقاط عالم را مکدر می‌کند.

این اقداماتِ از قبل برنامه‌ریزی شده که ریشه در دشمنی صهیونیسم جهانی و کینه‌های درونی سرکردگان این جریان‌ها با اسلام عزیز دارد، سابقه‌ای طولانی داشته و هتک حرمت به ساحت قرآن کریم پایان این کینه‌توزی‌ها نیست. مدت‌هاست با چنین رفتارهای جاهلانه‌ای به زعم خودشان به دنبال خاموش کردن نور مبین اسلام هستند.

اما نمی‌دانند این نور هرگز خاموش شدنی نیست. اسلام عزیز روز به روز سرزنده‌تر و بالنده‌تر رشد و گسترش خواهد داشت و این وعده‌ی‌الهی است.

سال‌ها است که سران جریان‌های ضد اسلامی و نژادپرست با پشتیبانی و راهبری صهیونیست جهانی با نفوذ در مراکز قدرت به دنبال پیاده کردن نقشه‌های شوم خود هستند و هر بار با بهانه‌های واهی به‌دنبال اهانت به مقدسات اسلامی و سخت کردن شرایط زندگی مسلمین در کشورهای غربی هستند.

چندی پیش یکی از عناصر افراطی و نژادپرست دانمارکی برای چندمین بار، اقدام به توهین و هتک حرمت به اسلام عزیز کرده و کلام‌الله مجید را آتش زده است.

اسلام دین رحمت و پیامبر اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نماد رحمت و عطُوفت در برابر مردم است؛ ما به عنوان پیروان این مکتب و همه‌ی عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان وظیفه داریم مقابل این جریان مستکبرانه و اسلام‌ستیزانه بایستیم و از تکرار این اتفاقات به طرق مختلف جلوگیری کنیم. لازم به ذکر است که سیاستمدار دانمارکی، راسموس پالودان، که این توهین بی‌شرمانه را انجام داد سابقا در مسجدی در ترکیه و نروژ اتفاق مشابهی را رقم زد که علیرغم اعتراضات انجام شده، برخوردی با او صورت نگرفت.

در بند ۳ ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق‌مدنی و سیاسی، احترام به عقاید به عنوان یکی از مصادیق احترام به حقوق یا حیثیت دیگران نیز ذکر شده است. با این حال جای تعجب است که نهادهای داعیه‌دار حقوق بشر همواره در مقابل هتک حرمت اسلام و مسلمین سکوت می‌کنند. بسیج دانشجویی ضمن محکومیت جدی این اقدام، خواستار برخورد جدی با عوامل مشترک اتفاقات اخیر است که این امر مستلزم اهتمام و پیگیری لازم از سوی نهادهای ذی‌ربط است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    هر کشور ی قوانین خودش را دارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس