به گزارش مشرق، محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در اینستاگرام در واکنش به توهین به قرآن کریم در سوئد نوشت: تعرّض شرم‌آور به مقدسات و اعتقادات مسلمانان آن هم در کشوری که خود را از پیش‌قراولان دمکراسی در جهان می‌پندارد، به مطایبه‌ای تلخ می‌ماند.

وی ادامه داد: کسانی که به اسم آزادی از این نفرت‌پراکنی آشکار دفاع می‌کنند، بیش از همه چیز به مفهوم ارزشمند آزادی صدمه می‌زنند.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری با تأکید براینکه ناهمخوانی این دست اقدامات با ارزش‌های مردم‌سالارانه‌ و اصول مدنیت روشن‌تر از آن است که نیاز به استدلال و محاجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در جهانی که بنا به مناسبات سیاسی و آپارتایدی، رسانه‌ها و محققان حتی اجازه نزدیک شدن به برخی موضوعات خاص را ندارند، توجیه عمل شنیع قرآن‌سوزی با حربه نخ‌نمای «آزادی بیان» توهین به شعور مخاطب است.

وی اضافه کرد: آنچه در سوئد آزادانه و چه بسا در لوای حمایت دولت و پلیس این کشور انجام شده، نه مصداق آزادی بیان، که مصداق روشن «نفرت‌پراکنی» و «نژادپرستی» و به همین مناسبت، خلاف اخلاق، منطق، ارزش‌های دمکراتیک و اصول شناخته شده حقوق بشر است.

خیاطیان تصریح کرد: آن‌ها که از این اقدامات تحریک‌آمیز حمایت می‌کنند، باید مسئولیت پیامدها و تبعات آن را نیز بپذیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    11 0
    فردا میخوایم بریم پرچم اوکراین رو به آب بکشیم از نظر اونها مشگلی نداره؟ خودشون رو میکشن که واای توهین کردید!
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      4 0
      آفرین
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    8 1
    چطورازادی بیان اینهابه سمت حفظ کرامت وپیشگیری ازجرم متمایل نمیشود ولی به سمت جرم وتجاوزوسوءظن وتوهین وتجاوزوحمل به ویژگیها وهویت وحفظ امنیت افرادتمایل میکند این جزدیکتاتوری فاسدخواهانه برای مردمش است
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      5 1
      اسمش مجوز خشونت و نفرت پراکنی هست . خیلی ازین مجوزاتی که اینا برای خودشون صادر میکنند و اسمش رو آزادی میگذارند جامعه ستیزانه است .
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 1
    توهین کردن آزادی بیان نیست یکی اینو به غربی ها یاد بده
  • حسن IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    9 1
    خدالعنت کندتوهین کنندگان به قران وپیامبراکرم ص.آزادی بیان درغرب یعنی همین...
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    4 1
    با سلام دولت سوئد در واکنش به اعتراضات مردم و در مقابل عمل شنیع توهین به قرآن کریم با توجیه نخ نما شده ای به ماهیت دموکراسی پناه برده است. به اعتقاد اینان در دموکراسی آزادی بیان و انتخاب وجود دارد و توهین به مقدسات از حقوق اجتماعی این عده است. اجمالا در دموکراسی می توان به عنوان یک حق و سرمشق اساسی یعنی آزادی توهین نسبت به مقدسات را انجام داد. این گزاره صورت بندی از یک حکم تشریعی است. یعنی دموکراسی توهین به مقدسات را تجویز می کند. خوب، بدین ترتیب دموکراسی در ارتباط با این تشریع در مقام ایدیولوژی عمل می نماید. می دانید هر ایدیولوژی بر پایه یک جهان بینی ای استنباط می شود. در جهان بینی غرب امانیته، عقل خود بنیاد، فلسفه علم، پوزویتیسم و در نهایت لاییسیته ارکان این جهان بینی را تشکیل می دهند. بنابراین و بطور واضح غرب در بستر مدرنیته تفکر کفرآمیز دارد و کلیت هستی را به این جهانی تقلیل می دهند و ماهیتا با ادیان توحیدی چه بهود، مسیحیت و چه اسلام دشمنی دارند و توهین علنی و در ملا عام نشانگانی از انفعال و طغیان این توده فکری کفرآمیز است. پس « اذهب الی فرعون، انه طغی و قولوا له قولا لینا ».
  • م IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    اشکالی نداره اگه آزادی بیانه مسلمونا هم از قصد ااونام که شده یه بار انجیل قلابی و تحریف شده اونا رو آتش بزنن ببینن آزادی بیان مزه خوبی داره یانه.
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 0
    کدوم آزادی بیان اگر کسی جرأت دارد در همین کشور در نقد هولوکاست مطلبی بنویسید، پدرش را می سوزانند و با افتخار در بوق و کرنا می کنند تاکسی جرأت همچین کاری را هم نداشته باشد
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 0
    تنها راهی. که. انتقام از مسلمانان واقعی میگیرند. والا. وهابیها و بهایی ها سکولارها ،،،.....،، قران. را قبول ندا رند ... فقط توجیهات جنایاتشون از این کتاب مقدس میگیرند. .. مثلا. سر ببرید بسوزانید ... نوکر استکباربشید ،، و غیره
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 1
    شما به سایر ادیان احترام گذاشتین؟! چند نفر از اقلیت های دینی رو فقط به خاطر عقایدشون زندانی، شکنجه، ممنوع از تحصیل و اموالشون رو مصادره کردید
  • DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    زندانی کردن نوکیشان مسیحی ، توهین به مسیحیت نیست .???

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس