بیانیه کمیسیون فرهنگی مجلس در محکومیت اهانت به قرآن کریم

کمیسیون فرهنگی مجلس با صدور بیانیه ای، فاجعه اهانت به قرآن کریم توسط یکی از چهره‌های سیاسی افراطی در کشور سوئد را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای،  فاجعه اهانت به قرآن کریم توسط یکی از چهره‌های سیاسی افراطی در کشور سوئد را محکوم کرد.  

متن  بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَرِیدُونَ لِیُطفئُو نُورَالله بِأفوَاهِهِم وَاللهُ مَتِمُّ نُوِرِه وَ لَو کَرِهَ الکَافِرونَ» - سوره مبارکه صف – آیه ۸

در دنیای به ظاهر متمدن امروز، هر ازگاهی نشانه‌ای از باطن متعفن و ناپاک انسان‌های شیطان‌صفت رخ می‌نماید. این نخستین باری نیست که صحنه به آتش کشیدن مصحف شریف در قلب اروپا و بازنشر اهانت‌های سابق به ساحت قدسی نبی رحمت حضرت محمدمصطفی (ص) به بهانه آزادی بیان مشاهده می‌شود. جسارت جنون‌آمیز و اهانت عامدانه و مشمئزکننده اخیر به قرآن کریم در سوئد که نمی‌توان آن را جز یک حرکت جاهلانه از سوی چند عنصر افراطی و بی‌ارزش به حساب آورد؛ نقطه پایان ابراز خصومت دشمنان اسلام با شارع مقدس و معجزه جاویدان بشریت نیز نخواهد بود.

اینگونه اقدامات مذبوحانه و بی‌ثمر، ادامه سیاست انحرافی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی است که با هدف تحریک کردن احساسات مذهبی نزدیک به دو میلیارد مسلمان جهان و درمنافات با اصل احترام متقابل به اعتقادات انسان‌ها صورت می‌گیرد و نتیجه‌ای جز جلب توجه بیشتر همه قلوب مستعد پذیرش حق در دنیای پر تزویر امروز نسبت به حقانیت قرآن کریم و تعمیق مراتب معرفت و ایمان آزادگان و خداباوران عالم را به دنبال نخواهد داشت.

اسلام، دین آزادی و معنویت انسان است و قرآن، کتاب رحمت، حکمت و عدالت است. اکنون وظیفه همه آزادی‌خواهان جهان و پیروان ادیان ابراهیمی است که در کنار مسلمانان جهان با سیاست پلید دین¬ستیزی و اسلام‌ستیزی از طریق این شیوه‌های نفرت‌بار مقابله کنند.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محکومیت این اقدام تحریک‌آمیز اعلام می‌دارد دولت‌ها و نهادهای حامی این تندروی نابخردانه مسوول کامل سیاست‌ها و اقدامات کینه‌توزانه علیه اسلام و مسلمانان هستند. ضمن استقبال از گفتگوی نقّادانه و منصفانه، بیزاری خود را از هرگونه اهانت و توهین به مقدّسات و اعتقادات اخیر میلیون‌ها مسلمان ابراز می داریم.

امید است با پیگیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در اعتراض رسمی به دولت سوئد شاهد توقف این اقدامات و جسارت‌ها به مقدسات آسمانی مسلمانان سراسر جهان باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس