اوکراین: با دارایی‌های مسدودشده روسیه کشورمان را بازسازی می‌کنیم

یک وزیر اوکراین با بیان این ادعا که حملات روسیه باعث لطمه به حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌های اوکراین شده گفته که کی‌یف از دارایی‌های مصادره‌شده روسیه برای بازسازی کشورش استفاده خواهد کرد.

به گزارش مشرق، یک وزیر اوکراین امروز دوشنبه (۱۸ فوریه/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد حمله روسیه به بین ۲۰ تا۳۰ درصد از زیرساخت‌های اوکراین را نابود یا تخریب کرده است و خسارتی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به این کشور وارد کرده است.

«الکساندر کوبارکوف»، وزیر امور زیرساختی اوکراین در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که بازسازی زیرساخت‌ها طی دو سال آینده با کمک دارایی‌های مسدودشده روسیه انجام خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نوشته اوکراین پیش از این برآورد دقیقی از اثرات جنگ بر زیرساخت‌هایش شامل جاده‌ها و پل‌ها ارائه نکرده اگرچه مقام‌ها می‌گویند هزینه کلی خسارت‌های واردشده به اوکراین از بخش حمل و نقل گرفته تا مسکن و سایر ساختمان‌ها تا کنون به حدود ۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

کوبارکوف در گفت‌وگو با رویترز گفته تقریباً همه بخش‌های زیرساخت‌های حمل و نقل اوکراین یکی پس از دیگری لطمه دیده‌اند. او گفت عملیات روسیه باعث وارد شدن سطوح متفاوتی از لطمه به به بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل زیرساخت‌های اوکراین شده است. 

او تصریح کرد تا به حال بیش از ۳۰۰ پل در جاده‌ها تخریب شده یا آسیب دیده‌اند، همچنین بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر از جاده‌ها نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند ضمن اینکه ده‌ها پل مربوط به قطار هم منفجر شده‌اند. کوبارکوف میزان خسارت را نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. کشورهای غربی در واکنش به اقدام نظامی روسیه تا کنون در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه اکثر نهادهای مالی، بخش انرژی و نخبگان سیاسی مسکو اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 4
    ببین کشور میمونه برات، بعد. با تحریک آمریکا تا مثل افغانستان نشی ولتون نمی کنند. این جنگ ده سال طول میکشه. سلاح آمریکایی بفروش میرسه و روسیه ضعیف میشه و اوکراین نابود. خاک بر سرت زلنسکی از هول حلیم افتادی تو دیگ
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 3
      جانم فدای اوکراین
  • ایرانی GB ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    8 2
    آخه خاک تو اون سر بدبختت , تو اول اوکراین رو از باتلاق جنگ با روسیه خلاص بکن بعد بفکر خوردن پول روس ها بیوفت , البته اگر روس ها گذاشتند که پول شون از حلقومت پایین بره ! دولت روسیه مثل دولت حسن کلید بی عرضه و بی غیرت نیست , از چرخه گیتی زاییده نشده کسی که بتونه پول روس ها رو بخوره و جان سالم در ببره , روس ها تویه زلنسکی رو تبدیل به پول میکنند .... پاهای خودت رو تو بد باتلاقی گذاشتی , حالا حالا ها روس ها باهات کار دارند
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      2 7
      کارمندان سفارت روسیه و نفوذیهای روس یه استراحتی به خودتون بدید از بس کامنت میزارید
    • ایرانی GB ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 1
      کارمندان سفارت اوکراین و نفوذیهای اوکراین و اوکراین پرست های بدبخت یه استراحتی به خودتون بدید از بس کامنت میزارید , زلنسکی بدبخت تون رو خرابه های اوکراین جان تون نشسته داره دنبک میزنه و کرکری میخونه واسه روسیه , طرف چهار تا سلاح وارداتی دیده تو دستش , داره احساس عظمت میکنه و فکر میکنه چه پخی شده که میتونه واسه روسیه گردن کشی بکنه و از روسیه پول اخاذی بکنه ....
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 3
    حقشه دندان تیز کردن نیست مثل مالکی که مستجرش کرایشو نمیده دستش به پول پیش بنده
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    6 3
    چقدر این زپرتسکی نمیدونه به همون اندازه که روسیه در غرب پول داره غربی ها هم توی روسیه پول دارن تا دلار آخر رو پوتین از حلقومشون میکشه بیرون فعلا که پوتین تمام تحریم ها رو خنثی کرده و توی جنگ اقتصادی که غرب بهش دل خوش کرده بود داره پیروز میشه گام بعدی پیروزی در نبرد رسانه و دیپلماتیک هست عجله نکنید به وقتش کییف رو هم میگیره
  • زنده باد اوکراین IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 5
    همچین تو تیتیر خبر زدین واسه پول های روسیه دندان تیز کرد انگار نه انگار روسیه داره کشورشون ویران میکنه و مردمانشون رو قتل عام!!! حالا یک سوال، حقوق تون رو به ريال ميگيرید یا روبل؟!! بای
  • DE ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 1
    نصف خسارت را باید بگیرید چون اوکراین نصف خواهد شد اون قسمتی را که می افته دست روسیه را خودش تعمیر کنه .
  • حجت ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    3 5
    پوتین بازنده است چون بیش از حد مغرور است.بزودی سقوطش را می بینیم.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 5
    پوتین بدجوری تنها گیر افتاده
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    2 1
    چقدر هماهنگ و متحد حالاملتهای مسلمان و خاورمیانه رونگاه کن که حتی دوست و دشمن رو نمتونن تشخیص بدن فقط تو گل به خودی تبحر دارن
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    5 2
    به کشورش حمله شده حق داره اونا مثل ما که نیستن از حق خودشون بگذرن غرامت از عراق را چرا پیگیری نمیکنیم ما؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس