انصارالله: ائتلاف سعودی همچنان به نقض آتش‌بس یمن ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش انصارالله یمن دوشنبه شب گفت که ائتلاف سعودی با محاصره فرودگاه و بنادر یمن و حملات هوایی همچنان آتش‌بس در یمن را نقض می‌کند.

به گزارش مشرق از المسیره، «محمد عبدالسلام» افزود: از زمان اجرایی شدن آتش‌بس، ائتلاف متجاوز از ورود هواپیماها به فرودگاه صنعاء و ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده جلوگیری می‌کند.

او ادامه داد: هواپیماهای شناسایی ائتلاف سعودی نیز ۹ بار مناطقی در یمن را بمباران کردند و نیروهای این ائتلاف نیز سه بار به مأرب هجوم بردند.

از حدود ۲ هفته پیش قرار بود تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی در یمن متوقف شود؛ اما این آتش بس بارها توسط ائتلاف سعودی نقض شده است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرده بود که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    در سال ۵۷ سیمرغ باستانی ایران، بال زدن آغاز کرد دوباره از جای بلند شد و اینبار به یاری شاه جهان یعنی مهدی فاطمه برخواست. تا سلحشوری باشد از بین هزاران سلحشور تحت فرمانِ سرورمان مهدی عج.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس