گفت وگوی مقام انصارالله با نماینده سازمان ملل درباره آتش‌بس یمن

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه در مسقط پایتخت عمان با نماینده سازمان ملل متحد درباره روند اجرای آتش‌بس گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق از المسیره، «محمد عبدالسلام» گفت: عصر یکشنبه با «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن و هیأت همراهش در پایتخت عمان درباره روند آتش بس دیدار کردم.

وی افزود: با نماینده سازمان ملل درباره پایان دادن نقض آتش بس از سوی طرف مقابل و شروع بحث در مورد پرونده بشردوستانه گفت وگو کردیم.

رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اضافه کرد، همچنین درباره موضوع ضرورت تسریع در روند پروازها از فرودگاه صنعاء و تسهیل در ورود کشتی‌ها بدون هیچ گونه مانعی رایزنی کردیم.

پیش از این دیدار نیز «بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان و «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره تلاش‌های انجام شده برای تضمین ادامه آتش‌بس و ورود به یک روند سیاسی جامع تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که «البوسعیدی» از «گروندبرگ» که به عمان سفر کرده است استقبال کرد و آن‌ها در دیدار با یکدیگر درباره تلاش‌های انجام شده برای تداوم آتش بس در جنگ یمن تبادل نظر کردند.

پیش تر حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در توییتی از نقض مکرر آتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی و عدم پایبندی به آن انتقاد کرده بود.

از شنبه هفته گذشته، تمامی عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی متوقف شده و نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن تاکید کرد که موفقیت این ابتکار به تعهد مستمر طرف‌های متخاصم به اجرای توافقنامه آتش بس بستگی دارد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی سعودی‌ها، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس