کد خبر 1360798
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
محمد بن سلمان: اسرائیل را نه یک دشمن که یک متحد برای خود می‌دانیم

ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی آتش‌بس در یمن را طی تنها یک هفته پس از آغاز آن، ۱۶۴۷ بار نقض کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی طی یک هفته از آغاز توافق به اصطلاح آتش‌بس انسانی و نظامی، ۱۶۴۷ نوبت، آن را نقض کردند.

به نوشته گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی فی المقاومه الاسلامیه »، نقض‌های صورت گرفته شامل عملیات تهاجمی، حملات هوایی، پرواز بر فراز آسمان یمن با جنگنده، بالگردهای آپاچی و جاسوسی، حملات موشکی و توپخانه‌ای و گشت‌زنی و تیراندازی‌ شدید است.

بنا بر این گزارش، این اقدامات ائتلاف متجاوز به یمن موجب شهادت و مجروحیت شماری از شهروندان و رزمندگان یمنی و وارد آمدن خسارت به دارایی‌ها و زمین‌های کشاورزی یمنی‌ها شد.

جزئیات نقض‌های صورت گرفته این آتش‌بس طی یک هفته اخیر در ادامه می‌آید:

- هواپیماهای جنگنده و جاسوسی بیش از ۴۳۹ پرواز را در حریم هوایی الحدیده، مأرب، الجوف، حجه، صعده، عمران، تعز، البیضاء، الضالع، لحج  و فراتر از مرزها انجام دادند.

- جنگنده‌های جاسوسی بیش از ۴۱ حمله هوایی را به منظور هدف قرار دادن منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی در الحدیده، مارب، تعز، الضالع و لحج انجام دادند.

- هواپیماهای متجاوز،  پروازهای پرترافیک و فشرده‌ای در حریم هوایی مأرب، الجوف، عمران، حجه، الضالع و فراتر از مرزها داشتند.

- بالگردهای متجاوز آپاچی نیز در این نقض آتش‌بس یمن مشارکت داشتند و با پروازهای متعدد مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی را در جبهه‌های مرزی به‌شدت در هم کوبیدند.

- نیروهای متجاوز استحکامات و راه‌های جدیدی را در جبهه های الحدیده، مارب، حجه، تعز، الضالع و ... ایجاد کردند.
- نیروهای متجاوز سعودی - آمریکایی دو عملیات تهاجمی را علیه مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه العکد در منطقه الوادی در استان مأرب انجام دادند.
- نیروهای متجاوز سعودی-آمریکایی دو عملیات نفوذ به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در الصلو تعز و الحد در استان لحج انجام دادند.

- نیروهای متجاوز ۲۰۱ بار با راکت های کاتیوشا، موشک‌های هدایت‌شونده و گلوله‌های توپ از تانک و توپخانه با ده‌ها گلوله منازل شهروندان و اماکن ارتش و کمیته‌های مردمی در الحدیده، مارب، حجه، صعده، الحدیده، الجوف، تعز، البیضاء، الضالع، لحج و جبهه های آن سوی مرزها هدف قرار دادند.
- نیروهای متجاوز با بیش از ۹۰۱  حمله نفوذی با گلوله های سنگین، متوسط ​​و سبک با صدها هدف انجام دادند و منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته های مردمی را در الحدیده، مأرب، الجوف، صعده، حجه، تعز، لحج، البیضاء، الضالع و جبهه های آن سوی مرزها را هدف قرار دادند.

این در حالی است که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

گروندبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت ۱۷ دوم آوریل به اجرا در می‌آید. بر اساس این آتش‌بس همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شود.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود.از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    این آتش اعلام کرده بودند تا نفسی چاق کنند وازحملات انصار الله درامان باشند اتلاف سعودی اینقدر پست هستند به اتش بس اعلامی خودشان هم عمل نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس