کد خبر 1365057
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
کعبه نمایه

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از اعلام رسمی عربستان درباره سهمیه ایران در حج سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر به حج تمتع مشرف می‌شوند.

به گزارش مشرق، اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین برنامه ریزی‌ها و اقدامات حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: براساس تازه‌ترین اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، تعداد اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران در حج امسال به میزان ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است.

ببینید:

فیلم/ نمایی متفاوت از مسجدالحرام

وی در خصوص موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ تصریح کرد: تعداد یاد شده شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می‌یافت که در سال جاری نیز این درخواست انجام خواهد شد و علیرغم ضیق وقت برنامه‌ریزی برای اعزام میزان تخصیص یافته باسرعت و به طور جد انجام می‌شود.

رضایی همچنین به شرایط اعلامی وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش زائران در حج تمتع امسال گفت: شرط پذیرش زائران زیر ۶۵سال، تزریق کامل واکسیناسیون و داشتن تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام از جمله موارد مهم بوده که بر همین اساس برنامه‌ریزی خواهیم کرد و از میان متقاضیانی که در سال ۹۹ ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، بنابر اولویت آنان تا سقف سهمیه اقدام می‌کنیم.

‌معاون امور حج و عمره سازمان حج وزیارت توصیه کرد کسانی که علیرغم ثبت نام اولیه در سال ۹۹ با توجه به شرایط سنی تعیین شده سال جاری اجازه حضور در حج تمتع امسال را ندارند، به هیچ عنوان انصراف ندهند.

‌به گفته وی، این انصراف و عودت دادن هزینه‌های واریزی و پایداری سند، به منزله انصراف از استفاده از امتیاز تثبیت نرخ ارز تعیین شده برای حجاج ثبت‌نامی سال ۹۹ است. بنابراین توصیه می‌شود که به چنین اقدامی مبادرت نکنند.

‌رضایی تصریح کرد: متقاضیانی که امسال مشرف نمی‌شوند امتیاز خود را حفظ کنند تا انشاالله سال آینده در اولویت تشرف به سرزمین وحی باشند. در صورت انصراف وعودت مبالغ، این دسته از متقاضیان در روند عادی و اولویت اولیه اعزام ها قرار می‌گیرند.

‌وی همچنین تاکید کرد: متقاضیانی که تاکنون واکسن کرونای خود را به طور کامل تزریق نکرده‌اند در اسرع وقت مبادرت به این مهم کنند تا در روند اعزام آنان مشکلی به وجود نیاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • آریا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 7
    این39هزار نفر میتونستند پول حج رو به اقوام و همسایه های نیازمندشون بدهند تا هم مشکل نیازمندان برطرف بشه هم ثواب1000برابر حج نصیبشون بشه
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      6 3
      می گویند برو ثواب ببر تو خیال کرده ای دستور خدا را اگر اطاعت نکنی ثواب می بری؟ خیال کرده ای موتور ماشینت خراب باشد حالا برایش ده تا تایر درجه 1 بخرید فایده دارد؟
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      تمام تلاش آل سعود قطع پای ایرانی و شیعه از حرمین و تخته کردن بعثه رهبری و مراجع تقلید این دو شهر است. جالب اینکه دقیقا در داخل ایران هم جریان ضد دین و غربگرا همنوا با آل سعود همین حرف را تکرار می کند! البته برای این جریان هر چند میلیون ایرانی که پول خود را در دوبی و آنتالیا و پاتایا خرج کنند بدون اشکال است!
    • SE ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      حچ موتور محرک اسلام است. کسی که حج واجب را ترک کند حالا هر قدر هم به فقیر کمک کند مثل کسی است که بهترین تایر ها را خریده اما موتورش خراب است
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      و جالبه وقتی طرف برمیگرده یک کامیون بار با خودش میاره . بعدشم حاجی سفره پهن میکنه بجای فقرا آنچه خرپول و مایه داره میره پای سفره غذا خوردن . اینه زمانه ما
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      چرا تو و اونایی که پاشنه در کشورهای توریستی رو از جا کندین پولاتونو نمیدید همسایه و اقوام نیازمند؟! ماها هم حج میریم هم به فقرا میرسیم اصلا مذهبیا هستن که دغدغه رسیدگی به فقرارو دارن
    • نصراله IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      3 0
      عزیزم در اسلامهرچیزی جای خودشو داره .کسی نمیتونه به خدا بگه من به محرومین کمک میکنم ولی نماز نمیخونم. حج سرجای خودش .نمازسرجای خودش .کمک سرمایه خودش.
  • غلامرضا رجبی GB ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 4
    عامو مو فقط ۷۴ سالومه، همش ۹ سال بیشتر دارم، واکسن برکت هم کامل زدم، پولوموم دادم، میشه مویوم ببرید؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      3 0
      فارسی صحبت کن
    • ابراهیم رییس زاده IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      فارسی گفت دیگه
  • امیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 0
    سلام حج برای کسی که توانایی داره فرض است دستور خداوند است البته اگر مسلمان هستید باید انجام بشه شماها بادستور خداوند مشکل دارید چطور موقعی که نوروز میشه این همه ریخت و بپاش می کنید هزینه هاتون رو بدهید به نیازمندان
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    چند سال ی عده اسلام ستیز یا مشخصا ( عرب ستیز ) شروع کردن حرفها و شعار آبکی و جاهلانه و مغرض، اون هم بخاطر ضدیت با یک قومی، ک شعاری درست کردن ک براچی پولتون میدین فلان کشور، یا حج در قلب شماست، یا خدا در درون شماست تازه این تکرار اون حرفهای افراد عقده ای ک ذکر شدن،،واقعا نمیدونن حج رفتن جز واجبات اسلام در صورت استطاعت حالا کشورهای اسلامی دیگه این حرفها رو میزنن؟،جهت اطلاع اول ویزای حج دولت عربستان سوبسید میده یعنی هزینه ای نداره، بعد تمام هزینه هتل، کرایه اتومبیل، غذا، تمام هزینه ها رایگان ک دولت اونجا خودش متقبل میشه،، ثانیا مگه چقدر میتونن کالا بیارن ک یادمه همش حاجی ها زیرپوش و جوراب، تسبیح میاوردن، اکثرا بخیل و آون پولدار ها هم بیشتر 30 کیلو بیشتر نمیارن،، و طبق گفته اون دوست عزیز حکومت آل سعود علاقه نداره متاسفانه شیعیان برن ، شاید همون اونها ،این حرفهای ک بالا ذکر شد رو ترویج میدن،،،طوری میگن ک انگار اگر مردم حج نرن ، کشور اونها فلج میشه ، خوب از یکی از 56 کشور اسلامی دیگر نفرات میبرن،، ب امید نبود حقد،حسادت ، کینه و دشمنی نسبت به اسلام و شعیان و کشور عزیز اسلامی ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس