کد خبر 1365272
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
اسامی بانک‌ها در بین ابربدهکاران!

در حالی امروز بانک مرکزی نسبت به انتشار لیست اسامی بدهکاران بزرگ بانک‌های خصوصی و دولتی اقدام کرده که بررسی‌ها نشان می‌دهد در بین این بدهکاران، اسامی برخی بانک‌ها به عنوان بدهکار کلان ذکر شده است.

به گزارش مشرق، پس از ۱۰ روز از انتشار اسامی بدهکاران بزرگ ۱۱ بانک دولتی که با واکنش‌هایی مبنی بر عدم انتشار اسامی ابربدهکاران بانک‌های خصوصی، ‌ کامل منتشر نشدن اسامی و نحوه انتشار مستقیم اسامی توسط بانک‌ها مواجه شد، امروز (چهارشنبه) بانک مرکزی، آمار مقدماتی تسهیلات و تعهدات کلان (از بانک‌هایی که تاکنون دریافت شده) در پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

این لیست منتشر شده که شامل اطلاعات بدهکاران  ۱۴ بانک خصوصی و دولتی است، قرار است به تدریج همزمان با دریافت اطلاعات از سایر بانک‌ها جدول مربوطه تکمیل شود.

اما بررسی اسامی منتشر شده نشان می‌دهد که در لیست اعلامی برخی بانک‌ها، اسامی بانک‌ها و زیرمجموعه‌های آنها دیده می‌شود که جزو ابربدهکاران بانکی اعلام شده‌اند.

در این زمینه، پیگیری از مسئولان بانکی برای دریافت اطلاعاتی در مورد دلیل این بدهی، با این توضیح همراه بود که بانک‌ها در برخی موارد برای انجام تعهدات خود از جمله تسهیلات تکلیفی و پرداخت سود سپرده‌گذاران با توجه به کمبود نقدینگی و منابع، از بانک‌های دیگر قرض می‌گیرند که اگر اینگونه نباشد، دست به برداشت از بانک مرکزی زده و بدهکار آن می‌شوند که در کنار تبعات مربوط به افزایش پایه پولی باید جریمه ۳۴ درصدی پرداخت کنند. این اعلام اشاره به جریان بازار بین بانکی و تبادل مالی بانک‌ها در آن دارد.

همچنین این پاسخ داده شد که بانکها برای پرداخت سود سپرده‌گذارانشان در برخی مواقع مجبور به استقراض از بانکهای دیگر می‌شوند که عدم تامین به موقع منابع در این بخش می‌تواند موجب استقراض آنها از یکدیگر شود.

علاوه براین، مدت زمان پرداخت قرض بانک‌ها معمولا بین دو تا سه روز است و در مواردی ۱۵ روزه نیز می‌شود؛ بنابراین بانک‌های ذکر شده در لیست بدهکاران بانکی ممکن است این میزان پول را گرفته و برنگردانده‌ باشند و به همین دلیل در فهرست بدهکاران قرار گرفته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    9 1
    چه بخور بخوریه از جیب ملت
  • نامی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 0
    آدم نمی دونه چی بگه !! چه سیستم بانکیه؟
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    3 0
    واقعا جای سئوال داره ؟؟ این همه مستغلات خریداری شده توسط برخی از بانکها که .....معلوم است چه معنایی می تواند داشته باشد در خود خبرهای داخلی آمده که بیش از دو /سوم خانه های خالی خصوصا در تهران متعلق به بعثی بانکها است اکثر ساختمانهای اجاره ای در بهترین نقاط هر استان یا شهری متعلق به همین بانها می باشد بیشترین بهره بانکی البته ربای غیر شرعی بالای 30 درصد متعلق به همین بانکها می باشد تبدیل بعضی موسسات از ....و تبدیل آنها به بانک و البته بدهی های چند هزار میلیاردی بجای مانده هم بعنوان استغراض ..از همین نوع است
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    مردم تو دو قرون دو زار موندن , اینا هزار میلیاردی پشت اسم بانک, شرکت, دولت هاپولی میکنن
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    در تاریکخانه بانکها به قاچاقچیان تسهیلات سود بالا می دهند کی متوجه می شود. تولید کشور ما را بانکها از بین برده اند.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    عامل بدبختی ملت و مشکلات اقتصادی بانکها هستند.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    مثلا به نظرتون یکی از اعضای هیات مدیره بانک سپه چه کسی هست؟ ایشون را به سمت جدید منصوب کردند. آخه آدم چند چهره می تونه داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس