کد خبر 1365523
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۷
هزینه چند میلیون کرونی اسلام ستیزی برای سوئد/ پلیس مالمو خواستار پاسخگویی پالودان در دادگاه شد

پلیس مالموی سوئد اعلام کرد امیدوار است عامل اقدام موهن سوزاندن قرآن در دادگاه پاسخگو باشد.

به گزارش مشرق، پلیس شهر «مالمو» سوئد گزارشی از اقدام «راسموس پالودان»، عامل اجرای اقدام موهن و ضد اسلامی در این کشور، با عنوان «تحریک علیه گروه‌های قومی» ارائه کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، پلیس «مالمو» اعلام کرد که اقدام «پالودان»، سیاستمدار افراطی دانمارکی - سوئدی در انجام اقدام موهن سوزاندن قرآن در ایام عید پاک، تحریک علیه یک گروه قومی بوده است.

بیشتر بخوانید:

توهین به ادیان در سوئد؛ نفرت پراکنی با ادعای آزادی بیان

«راسموس پالودان»، سیاستمدار افراطی رئیس حزب «کورس استریم» دانمارک که در روزهای اخیر با انجام اقدام‌های ضد اسلامی خود سبب بروز ناآرامی‌های گسترده در چند شهر سوئد شده، وعده برگزاری رویدادهای بیشتری از این دست را در چارچوب آن چه «تور انتخاباتی» خود خواند، داد.

در عین حال، گزارش شده است که چندین شهرداری قبلاً از پلیس خواسته اند تا با هدف جلوگیری از بروز ناآرامی ها، مجوز اجرای این برنامه‌ها را به «پالودان» ندهند.

پلیس «مالمو»، شهری که پیشتر شاهد ناآرامی‌های ناشی از اقدام‌های موهن او بوده، نیز گزارشی از اقدامش به عنوان تحریک علیه یک گروه قومی ارائه داد.

سخنگوی پلیس «مالمو» تاکید کرد که اقدام «پالودان» توهین آمیز و حامل پیام نفرت محور علیه یک گروه قومی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که گزارش پلیس منجر به پاسخگویی پالودان در دادگاه شود.

قانون سوئد در خصوص صلح مذهبی تاکید دارد که هرگونه توهین کتبی یا شفاهی یا عملی به مقدسات جرم محسوب می‌شود. اما این قانون اکنون به بهانه مخالفت با آزادی بیان لغو شده است.
ناآرامی‌های اخیر در شهرهای مختلف سوئد از جمله، «استکهلم»، پایتخت، «مالمو»، «اوربرو»، «لینشوپینگ»، «نورشوپینگ» و «لاندسکرونا» در پی اقدام موهن «پالودان» در سوزاندن قرآن تاکنون میلیون‌ها کرون برای دولت سوئد هزینه داشته است.

در جریان ناآرامی‌های مذکور دستکم ۲۶ پلیس زخمی و ۴۰ نفر از جمله کودکان دستگیر شدند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 0
    قانون سوئد در خصوص صلح مذهبی تاکید دارد که هرگونه توهین کتبی یا شفاهی یا عملی به مقدسات جرم محسوب می‌شود. اما این قانون اکنون به بهانه مخالفت با آزادی بیان لغو شده است.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 1
      البته این توهین کردن به بهانه ازادی بیان فقط برای عقاید و اشخاصی که غربی ها دوست نداشته باشن استفاده میشه. مثل همین ماجرایی که اخیرا شاهدش بودیم.تو فرانسه کاریکاتور از پیامبر بکشی اشکال نداره اما اگرکاریکاتور ماکرون رو بکشی ناراحت میشه و اعتراض میکنه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 17
    مردم سوئد باید همشونو بندازه بیرون از کشورش
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 0
      شما ها عادت ندارین که نژاد پرستی و بی احترامی به مقدسات رو محکوم کنید. اگه ما جرا برعکس بود چی
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      این مردم همونایی ان که اروپایی های نژاد پرست و آمریکا با جنگ مملکتشون رو خراب کردن حقشونه همون بلایی که سر خاور میانه اوردن سر اروپا هم بیاد
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 2
    نازیسم،فاشیسم،لیبرالیسم و کمونیسم شاخه های شجره خبیثه اومانیسم است که در شوره زار بی خدایی (دار البوار) قرار دارد، ( إبراهيم/۲۸ _ أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْرًا وَأَحَلُّوا قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ).
  • هادی IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 10
    کسانیکه رفتار مملک دیگر دوست ندارند چرا ممالک خود را ترک کرده و در انجا ساکن می شوند از فقر و نداری و استبداد حاکم بر کشور خود فرار می کنند و بعد از ازادی حاکم در انجا استفاده کرده و اقدام به تخریب و بلوا می کنند .
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      10 0
      خیلی از اینا مردم جنگ زده هستن که به پشتیبانی همون کشورای غربی توشون جنگ برپا شده
    • SE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 0
      ادم نادان طرف قرآن مسلمانان را آتش زده! نژاد پرسته افراطیه چی داری هی واسه خودت بلغور میکنی؟. بسیاری از مردم سوئد هم دیگه در مقابل این آزادی دروغین بیان کم آوردن و لب به شکایت باز کرده اند! بعد تو میایی از آزادی بیان غربی حرف میزنی؟ چرا امریکا میره کشورهایی مثل عراق و افغانستان و غیره رو سالها اشغال میکنه چرا از دیکتاتورها حمایت کرده و میکند؟ یعنی متوجه نیستی این پناهندگان و مهاجران بخش عمده اش بخاطران تاوانی است که غربی ها در نتیجه سیاست توسعه طلبی تنش زایی و بی ثباتی خود در نقاط مختلف جهان میدهند؟ الان روسیه به اوکراین جمله کرده خب معلومه بسیاری از مردم اونجا مجبور به مهاجرت به کشورهای امن تر میشوند. نکند شماها فقط با مهاجران مسلمان مشکل‌دارید؟
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      هولا آدم نادان جدابادته مردک درست صحبت کن وگرنه نزار دهنم باز بشه برات
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    19 0
    اونجا در مورد هولوکاست وجنایات صهیونیست ها وآمریکا د جهان هم ازادی بیان هست یانه؟؟؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 0
      نه اونجا فقط بی احترامی به عقاید مسلمانان آزاده اگر جواب بی احترامیشون رو هم بدی تو مقصر شناخته میشی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    داعش ومنافقین و اسلام افراطی و هر دین افراطی دیگری جز کشتن و تخریب جواب دیگری به روشن نمودم خرافات ان دین ندارد. چون متعصبین هر دین حاضر به خواندن و شنیدن نظرات دیگر نیستند. مانند کشتن حلاج و کسروی و قتل عام مسلمانان در میانمار و 000000
  • K IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    خیلی جالبه اینها بخاطر مسلمانان سنی وهابی افراطی فرار کردند رفتند اروپا الان دارن بخاطر اونها سوئد رو آتش می‌زنند البته تقصیر این پناهنده ها نیست تقصیر این کشورهای اخته اروپایی هست که از اون ور بون افتادند و هر چی تروریست بالقوه هست رو راه دادند
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      حرف شما در مورد بعضی از پناهندگان ایرانی درست است. عده ی زیادی از تروریست ها، اختلاس گران ، براندازان جنایتکار به کشورهای غربی پناهنده شدن که برای امنیت کشورای غربی هم که شده باید برگردن و محاکمه بشن
  • علی خان IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    فقط با مسلمانها مشکل دارن چرا ؟ چون احساس خطر می کنند چون می‌دانند دین حق است و سایر ادیان در برابرش چیزی برای ارز اندام ندارند ،اما بودایی و بت پرست و یهودی و آتش پرستها براشون خطری ندارن بلکه موجبات تفریح هم هستن ، اما اسلام یک ارزش است یک فرهنگ و یک حقیقت که شیطان هم از آن هراس دارد . انسانی که عاجز و درمانده و بی وجود میشه همیشه علیه دیگران توهین و یاغی گری می‌کند ، مانند راهزنان و ارازل و اوباش و قاچاقچی ها و تروریست‌ها ی خود فروخته . رفتار هندوها با مسلمانها را ببینید ، کدام یک از ادیان و گروهای دینی آن را محکوم میکنند، هیچ کدام بلکه خیلی هم خوشحال هستن و خشم خود را پشت این خشونت‌ها پنهان میکنند چون دین و مذهب آنها توان رقابت را با اسلام ندارن اگر داشتن هیچ موقع چنین رفتاری نمی کردن .اگر مسلمانها در کشورهای آنها هم نبودن مطمئن باشید آنها باز دست نمیکشن مانند جنگهایی که در خاورمیانه راه انداختن ، اونیکه میگه چرا خاورمیانه بی ثابت مانده این هم جواب تو .و جواب اونهایی که میگن چرا مسلمانها میرن درکشورهای خارجی زندگی می کنند، پس چرا ارامنه ، يهودي ها و ... در کشور های اسلامی با احترام زندگی می کنندو کسی به اینها و علیه دین اینها اقدام نمی کند حتی احترام به حضرت موسی و حضرت عیسی بیشتر هم هست ، اسم بیشتر فرزندان خود را مریم و موسی و عیسی میگذاریم چرا چون دین ما دین کامل هست .
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 3
    توی سوئد به مسلمونا گفتن وحشی! مسلمونا ریختن چهارتا پمپ بنزین و سه تا بانک رو آتیش زدن شیش تا فروشگاه رو غارت کردن به سه دختر غیر مسلمان تجاوز کردن سه تا پلیس رو کشتن و ۱۵ تا پلیس توی بیمارستان بستری هستن! همه اش برای اینه که بگن ما وحشی نیستیم!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      خوبه. خودتو خسته نکن از این اخبار بی بی سی طوری زیاد شنیدیم . اینجا شنونده نداره
    • محمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      بیا پایین سرمون درد گرفت
  • نیما IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    ۱۵۲۲۲ دمشون گرم
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    كشورهاى عمده اى كه توسط گلوباليست ها ادار ميشوند عبارتند از اعضاى ناتو به اضافه كره جنوبى ژاپن سوئد فنلاند هركشور بر اساس تقسم كار كدخدا به انجام كار محوله مشغوله وابتدا به ساكن اين اتفاقات نمى افتد
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    دوستان توجه داشته باشید حالا اگه حتی نصف این عمل کثیف رو هم علیه یهودیان یا در رابطه با توهمات هولوکاست انجام میدادن،ببین چه اتفاقی میوفتاد.
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    توهین به عقاید دیگران مغایر با آزادی عقیده هست دامن زدن به نفرت آفرینی نشانه بلوغ جامعه نیست،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس