کد خبر 1366653
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
مشاور زلنسکی: ماریوپل هنوز سقوط نکرده است

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که شهر ماریوپل سقوط نکرده و نیروهای اوکراینی هنوز در شهر حضور دارند.

به گزارش مشرق، مشاور «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که نیروهای روس در میان بمباران‌های گسترده هوایی و توپخانه‌ای، به دنبال سیطره بر کارخانه آزوف‌استال هستند.

وی در ادامه گفت: «روسیه به طور کامل بر شهر ماریوپل سیطره نیافته و نیروهای اوکراینی همچنان در شهر حضور دارند».

مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: «بارها خواستار ایجاد گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان از ماریوپل بودیم اما روسیه این درخواست را رد کرده است».

وی همچنین ابراز تردید کرد که گفت‌وگوهای صلحی که دبیر کل سازمان ملل به پیش می‌برد، با نتیجه‌ای همراه باشد.

روسیه از روز جمعه اعلام کرده بود برای اعلام آتش‌بس به‌منظور خروج غیرنظامیان از منطقه صنعتی کارخانه فولاد «آزوف‌استال» که تحت محاصره قرار گرفته، آمادگی دارد.

روز شنبه قرار بود گذرگاهی برای خروج غیرنظامیان و مجروحان از این محوطه صنعتی شروع شود اما کی‌یف مدعی شد نیروهای روس مانع از تشکیل این گذرگاه شدند. نیروهای روس نیز اوکراینی‌ها را به تلاش برای بمب‌گذاری بر سر راه غیرنظامیان متهم کردند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار روز پنجشنبه، به پوتین گفت کل شهر ماریوپل به استثنای کارخانه فولاد آزوف‌استال که حدود ۲۰۰۰ شبه‌نظامی اوکراینی هنوز در آن مستقر هستند، به تصرف نیروهای روس درآمده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین خبر داد که روسیه بیش از ۱۴۲ هزار غیرنظامی را از ماریوپل تخلیه کرده است. به گفته وی، اوضاع در این شهر آرام است که امکان بازگشت غیرنظامیان را فراهم می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 1
    این ها همانطور که امریکا دایشان را در ادلیب مکان داد و بعد او و همکارانش در اروپا بیانیه بعد از بیانیه از احتمال کشتار مردم بیگناه در این شهر صادر کردند که در نتیجه ایران و روسیه از ادلیب دست برداشتند و هنوز این دشمنان ملت ایران در انجا زندگی میکنند دارند عمل میکنند. با اسکان صدها مردم بیگناه در تشکیلات زیرزمینیی که حتی بر طبق بعظی یک مرکز عظیم نظامی اوکرینی/ناتو میباشد رژیم دست نشانده اوکراین سعی میکند نظامیان خود را پشت مردم عادی پنهان کند. مردم اوکراین وجهان باید از این شخص در زمانی مناسب جواب خواهی کنند.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 2
      تو خوبی جنایتکار
    • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 2
      نه پس تو خوبی جنایتکار صهیونیست!!
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 0
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • محمدحسین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    1 2
    زنده باد اوکراین آزاد. و هزاران درود بر زنان و مردان قهرمان اوکراینی که در مقابل تجاوز به میهن خود در مقابل کودک کشان و آدمخواران روسی و چچنی دلاورانه می جنگند.
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      2 1
      اوکریان خودش تا دیروز هزار عراقی را می کشت کسی ان موقه اوکراین کودک کش نمی گقت چون شیعیان را داشت می کشت
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    2 0
    روسها حتی خاک ریزی هم روی محل قایم شدن نظایمان انگلیسی در ماریوپل کرده اند تا همه زنده زنده دفن شوند
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 1
      اگر این کارو کرده باشن که دمشون گرم، سزای نئونازیها و مزدورهای غربی همینه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس