کد خبر 1366664
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن با حضور شمار زیادی از مسلمانان روزه‌دار، فعالان مدنی و گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضد جنگ و نیز فعالان یهودی و مسیحی مخالف رژیم صهیونیستی بعدازظهر یکشنبه برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این راهپیمایی که بعد از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا برگزار شد تظاهرات کنندگان مقابل ساختمان وزارت کشور انگلیس تجمع کرده و شعارنوشته‌های متعددی را به زبان‌های انگلیسی و عربی و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها نوشته‌شده، فلسطین را آزاد کنید، اسراییل رژیمی تروریست و نژادپرست است، محاصره غزه را پایان دهید و اسراییل را تحریم کنید.

آن‌ها همچنین شعارهایی همچون زنده‌باد فلسطین، مرگ بر اسراییل، روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین است و به اشغال فلسطین پایان دهید سر ‌دادند.

علاوه بر مسلمانان، جمع زیادی از فعالان مدنی مسیحی، طرفداران صلح و یهودیان ضد صهیونیست نیز در این راهپیمایی حضور داشتند. شرکت‌کنندگان همچنین پرچم‌های فلسطین، لبنان و ایران را در این راهپیمایی به اهتزاز درآورند.

بر اساس برنامه اعلام شده، تظاهرات کنندگان حرکت خود را به سمت خیابان داونینگ استریت، دفتر نخست وزیری انگلیس ادامه خواهند داد.

هم‌زمان شماری از طرفداران رژیم صهیونیستی و گروه های راست افراطی که طی ماه‌های اخیر به‌شدت تلاش کردند تا مانع برگزاری این راهپیمایی شوند، تجمع کوچکی را برگزار کردند. آن‌ها برخلاف سایر تجمعات اعتراضی که مقابل سفارت رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، به شدت از راهپیمایی روز قدس وحشت دارند.

نشریه صهیونیستی «جویش نیوز» اخیرا در مقاله ای سراسر توهین آمیز، راهپیمایی سالانه روز جهانی قدس در لندن را "ویروسی" خواند که "پس از دو سال وقفه به لندن بازمی گردد".

در این گزارش به نقل از یک نهاد صهیونیستی موسوم به «انجمن امنیت اجتماعی» ادعا کرد که این راهپیمایی "برای مدت طولانی یکی از افراطی‌ترین راهپیمایی‌های ضد اسرائیلی در بریتانیا بوده است".

این درحالیست که گروه‌های راست افراطی در انگلیس نیز طی سال‌های اخیر تحت تاثیر تبلیغات سوء لابی صهیونیست دست به ارعاب و آزار راهپیمایان روز قدس زده تا بساط این نهضت مقدس را از خیابان‌های انگلیس جمع کنند.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که هماهنگی راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن را برعهده دارد گفت که اقدامات نژادپرستانه «عزم ما را برای به چالش کشیدن رژیم آپارتاید اسرائیل تقویت و تشویق می‌کند تا برای پایان دادن به نظام سلطه نژادی سخت‌تر تلاش کنیم.»

وی افزود: «صهیونیست‌ها مرتباً از فلسطینی‌ها به‌عنوان ویروس‌ها و حیوانات موذی یاد می‌کنند، بنابراین جای تعجب نیست که ببینیم چنین زبانی به بریتانیا منتقل و علیه مردان، زنان و جوانان استفاده می‌شود.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس