کد خبر 1366819
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
قتل جوان زورگیر با ضربه میلگرد به قلب / مرد گچ کار معتاد بود + عکس

پسر جوان که در حمله زورگیران متهم به قتل شده بود با جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافت.

به گزارش مشرق، اواسط سال قبل گزارش قتل یک جوان افغان در منطقه خلازیر تهران روی میز بازپرس جنایی قرار گرفت.دوستان مقتول به نام ساعد، در اولین اظهارات خود به ماموران گفتند که در یک کوچه خلوت با پسر جوانی درگیر شدند و او با فرو کردن میله به قلب ساعد سبب مرگ او شد.

با اطلاعاتی که دوستان ساعد در اختیار ماموران پلیس قرار دادند، متهم چند روز بعد از قتل در حالی که در همان حوالی محل وقوع حادثه پرسه می زد شناسایی و دستگیر شد.

خانواده متهم توانستند با وساطت و پادرمیانی، بعد از پرداخت وجه المصالحه رضایت اولیای دم را جلب کنند و به این ترتیب متهم که از چوبه دار رهایی پیدا کرده بود روز گذشته پای میز محاکمه رفت و به لحاظ جنبه عمومی جرم از خود دفاع کرد.

قتل جوان زورگیر در پاتوق خرید و فروش مواد مخدر

در ابتدای جلسه رسیدگی قضات حاضر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران، اتهام متهم را به او تفهیم کردند.

متهم در دفاع از خود به تشریح روز حادثه پرداخت و گفت:«روز حادثه در یک ساختمان در اسلامشهر مشغول گچ کاری بودم که تصمیم گرفتم برای تامین مواد مخدر به محله خلازیر تهران بروم. آنجا پاتوق خرید مواد مخدر شده بود. بعد از تامین مواد مخدر، وقتی در مسیر برگشت در حال عبور از یک کوچه بودم ناگهان ۳ پسر جوان که آنها هم مثل خودم اهل افغانستان بودند، به سمت من آمدند.یکی از آنها میلگرد دستش بود و یکی دیگر یک چوبدستی داشت.آنها به من گفتند هر چه داری خالی کن و موبایلم را از جیبم قاپیدند.

بعد آن فردی که میلگرد دستش بود شروع به کتک زدن من کرد.من هم برای اینکه خودم را از مهلکه خلاص کنم میلگرد را از دستش کشیدم و با همان یک ضربه به او زدم.اما قصد کشتن او را نداشتم.»

قاضی خطاب به متهم گفت:«ضربه ای که با میلگرد به مقتول زدی مثل نیزه به قلب او فرو رفته است. با وارد کردن چنین ضربه ای احتمال نمی دادی موجب مرگ او شوی؟»

متهم گفت:«من اصلا متوجه نشدم ضربه به کدام قسمت بدنش وارد می شود.وقتی بار بعد به خلازیر رفتم و دستگیر شدم، متوجه شدم که آن جوان فوت کرده و شوکه و ناراحت شدم.»

قضات دادگاه بعداز ثبت اظهارات متهم برای صدور رای وارد شور شدند.

منبع:رکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    117 1
    دادگاه از دزد ها و زور گیرها دفاع میکند ؟ باید دو زور گیر دیگر را هم دستگیر و زندانی کنند و به کسی که از خود دفاع کرده کاری نداشته باشند
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      23 1
      به خاطر سیستم قضایی ضعیف و نا کارد آمد و نادیده گرفته شدن قوانیین قرآنی و شریعت در آن ،می توان گفت ایران بهشت زور گیرها و ارازل و اوباش است. بهترین سیستم قضایی را کشورهای اعراب و افغانستان دارند که حق مظلوم به معنی واقعی کلمه توسط سیستم قضایی آن گرفته می شود چون بر اساس قوانیین قران عمل می شود(البته حملات تروریستی را باید جدای از این سیستم قضایی دانست )
    • US ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      13 0
      اره والا
    • US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      10 0
      آره والا
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      12 6
      من هیچ قضاوتی ندارم شاید این داستان درست باشد شاید هم ساختگی باشد اما شما از کجا میدونید واقعیت همین بوده و داستان‌سرایی نکرده برای تبرئه خودش؟ بیخود نیست که هرکسی قابلیت قاضی شدن نداره و رسانه‌ها هم از این احساسی و بی‌منطق بودن مردم راحت سوء استفاده می‌کنند.
    • رنجنامه IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 0
      محل های رسمی شناخته شده برای مردم جهت خرید و فروش مواد مخدر و سهل الوصول بودن این کار در ام القری ادعایی دنیای اسلام( تهران)!، واقعا مایه شرمندگی و خجالت مسئولین مملکت است. این از وضع معیشت مردم و گرانی های افسار گسیخته روزانه( اعم از گرانی تولیدات و خدمات دولتی، خصولتیها یا غیر دولتی ) و آن هم از وضع توزیع مواد مخدر بطور علنی در محلات مختلف پایتخت! به کجا داریم میریم؟! این نظام و مملکت، برای حفظ عظمتش، جوانان رشیدی جان فدا کرده اند، چرا مسئولین بی عرضه به این روز روزگار انداخته اندش؟. یاد امام خمینی ره و مدیریت الهی اش آنهم در بدترین شرایط این کشور( یعنی جنگ) بخیر که این همه معضلات و فساد و نارضایی در این مملکت حاکم نبود. همدلی مردم و خدمتگزاری مسئولین و نظارت نافذ و مدیریت امام ره بر مسئولین، دندان طمع دنیا طلبی شان را کنده بود. اما امروز، همش بچاپ بچاپ شده،هر کسی سعی می کند از دیگری چیزی بکندت....مسئولین از جیب مردم و بیت المال...مردم هم از هم.... خدای بحق خون شهدا و زحمات امام ره، خودت به داد این مملکت برس.
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 0
      در نزاع یا زور گیری یا دزدی اگر ضارب یا دزد صدمه ای دید سابقه قبلی هر دو طرف هم بابد ملاک قضاوت قرار گیرد اگر سابقه دار شرور است به نفع طرف رای داده شود تا نسل دزد وشرور برچیده شود
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    110 1
    مردم باید مراقب باشن به زورگیران و قمه کشان و قاتلین عزیز اسیبی وارد نشود مقاومت نکنید و جون بی ارزشتون رو در کمال احترام تقدیم کنید
    • ستواندوم ناجا سعید رضایی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      5 63
      این حرفو از سر عقل زدی؟
    • ایرانی IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      73 1
      همه چی تو این مملکت برعکسه از خودت درمقابل زورگیر مسلح دفاع کنی متهم هستی، پلیس از خودش در مقابل اراذل اوباش مسلح دفاع کنه، متهمه، داخل منزلت با دزدی که بالای سر ناموست آمده، درگیر بشی و بهش آسیب وارد کنی متهمی و ... کلا از واژه اسلام، فقط اسمش را یدک میکشیم
    • elmoro IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      40 2
      آقای ستوان دوم ناجا سعید آره سر عقل زد این حرف رو . دزد میاد تو خونم مثلا چاقو داره چاقو رو از دستش میگیرم یه خراش کوچیک بهش میزنم بعدش باید تو بازداشتگاه با همون دزد شب رو سر کنم . نمیگن دفاع از خود بوده میگن دزد هم آدمه حق داره . یعنی چی واقعا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینو با عقل سالم خودت توضیح بده اگر اون بنده خدا عقل نداره شما که داری شما بگو کشور های دیگه با این کارم پاداش میگیرم ولی تو کشورمون باید مجازات بشم که چرا از خودم دفاع کردم . . .
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      9 4
      ستوان دوم این قدر شل و وارفته؟!
    • یوسف طنطاوی عبدالعثمان IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      6 1
      من با جناب سروان رضایی موافقم
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 3
      در تمام کتابهای فقهی( از جمله تحریرالوسیله حضرت امام) آمده دفاع باید با حمله ی مهاجمین( دزدها-زورگیرها ) تناسب داشته باشه. اگر دفاعی که می کنید متناسب باشد مصداق دفاع مشروع خواهد بود و رافع مسئولیت کیفری شما می شود. اما اگر یک آفتابه دزد را کشتید باید تعزیر و حتی قصاص بشوید تا بفهمید مملکت قانون دارد و شهر هرت نیست که همینجور بی تناسب و بی ضابطه بزنید انسانها را نفله کنید
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    44 2
    قسمت طنز ماجرا اینجاست که مسحیت رو مسخره میکردیم که مردم رو بی عرضه بار میاره که میگه وقتی سیلی زدن اونور صورتت رو هم بگیر ولی الان خودمون بدتر اونا شدیم و قانون از دزد و قاتلی که وارد خونه ات میشه حمایت میکنه
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    47 1
    چه جالب، قانون از زورگیر ها حمایت میکنه!!
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      7 1
      دقیقا
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 4
      دفاع باید با حمله تناسب داشته باشد .
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    46 0
    این که به زورگیران برخورد جدی نمی شودوبه اشدمجازات محکوم نمی شوندبه دورازانصاف است
  • امید DE ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    56 0
    خب یک زورگیر رو کشته دمش گرم
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      35 2
      اینو ما میگیم و درست هم میگیم , اما قانون مسخره اي كه وضع كرده اند خلاف این نظر رو گفته !!!
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 12
      قانون مسخره نیست. شما مسخره هستید که بدون تحصیلات فقهی - حقوقی اظهار فضل می کنید. دفاع باید با حمله تناسب داشته باشد تا مصداق دفاع مشروع بشود.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      8 0
      به 16:23: روی کاغذ بله اما در واقعیت وقتی به شما حمله شده، خط‌کش در می‌آوری و شدت دفاعت را اندازه‌گیری می‌کنی تا با شدت حمله طرف مقابل برابر باشد؟ حضرت موسی علیه السلام در دفاع از مظلوم، موجب کشته شدن ظالم شد اما هیچ گناهی مرتکب نشده بود، پس به جای اینکه طرف ظالم را بگیرید، از تحصیلات فقهی-حقوقی خود استفاده کنید تا باعث نشوید مظلوم از دو طرف تحت فشار قرار بگیرد: هم حمله زورگیر و هم محاکمه قانون.
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    46 0
    شما فقط سوال ابلهانه قاضی رو دقت بفرمایید. میگه احتمال نمیدادی که ضربه باعث مرگش بشه؟ زیبا نیست؟ یکی حمله کرده شما رو بکشه و شما باید بررسی احتمالات بکنی. دوستان بمیرید. مرگ در این کشور خیلی بهتر از زندگی توشه. اینجا بهشت خلافکار هاست. اگر حرف بنده را باور ندارید یک سری به دادگستری های محل زندگی بزنید ببینید چقدر مردم بیچاره به خاطر گل روی عزیزان اوباش زندگی هاشون توسط قضات گرامی تبدیل به جهنم شده
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      6 0
      در واقع قاضیها هم مقصر نیستند,مقصر اصلی قانون مسخره ایه که در این رابطه وضع کرده اند!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      6 0
      چندی که قضات ابله و احمق هست همینه البته قضات خوب هم داریم
  • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    27 0
    یارو از خودش دفاع کرده ،تو این کشور دفاع از خود اون هم در برابر زور گیر و دزد جرمه ؟مملکتی که دزد و زور گیر هر کار دلشون خواست میکنند و ادم هم حق نداره از خودش دفاع کنه حساب کن ببین اختلاس گر ها ورانت خوار ها چه بلایی سر مردم نمی اورند ،عجب حکمی قاضی داده ،امید وارم روزی رو ببینم چطور در برابر دادگاه عدل الهی از این احکام ظالمانه خودتون دفاع میکنید.
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      8 1
      یادتون میاد چند سال پیشا ، یکی یه قاضی را با هفت تیر کشته بود اعدامش کردن. موقع اعدام با دوروبری هاش چاق سلامتی میکرد و می‌خندید!! معلوم بود جونش به لبش رسیده بوده که قاضیه را زده کشته.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    22 1
    وقتی قانون از من در مقابل زورگیر و قمه کش و امثالهم حمایت نمیکنه، نتیجه منطقی اینه که خودم بایستی از خودم محافظت کنم... پس : یه دونه شوکر، دو دانه گاز اشک آور، و یک اسلحه کمری کوچک به همراه صد فشنگ لطف کنید،،، چقدر تقدیم کنم خدمتتون؟؟؟ تازه اینطوری ما میتونیم به برادران نیروی انتظامی کمک مردمی کنیم.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 3
      البته بنده ترجیح میدم به دست دزد کشته بشم،، چون گناه آدم کشی اونور خیلی سنگینه.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    32 0
    چند وقت پیش یکی دم عید قالی شسته بود و آویزون کرده بود رو دیوار و برای اینکه باد نندازه پایین , یک بلوک گذاشته بود روش.دزد اومده بود قالی را بدزده بلوک افتاده بود روش و مرده بود.صاحبخانه را به جرم قتل گرفتن و مجبور شد دیه بده!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      13 0
      معرکه بود، اشک از چشمانم سرازیر شد
    • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      3 4
      شاید عابر پیاده بوده
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 2
      پس شاید قاضی ها تا پول چایی شون نرسه روی شاید حکم می‌کنند
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    20 1
    واقعا کسی نیست این سوالات منطقی مردم را پاسخ دهد ؟پس واقعا از خود دفاع کردن یعنی چه؟
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 2
      دفاع باید با حمله تناسب داشته باشد .
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 0
      آره کاش یکی توضیح میداد چرا دزد و زورگیر نباید احساس ناامنی کنه؟
  • مصطفی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    10 1
    ایران تبدیل شده به بهشت قمه کشا و زورگیرا. چشم قانون گذارا و قاضیا روشن. از خودتم که دفاع کنی اعدام میشی نکنی کشته میشی. تو این کشور چه بکنیم به نظرتون؟؟؟!!!
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      6 0
      باید بریم دزد و یا زورگیر بشیم که از حمایت محکم قانون بهره مند باشیم.
    • حاجی IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      1 1
      من نظرم شخصی ام اینه که آدم وقتی میبینه یه جایی خطرناک هست اونجا نره اگه مجبور بود بره با چند نفر بره تا کسی جرآت تعرض نکنه موضوع بعدی حکومت هست که باید بدونه که به جای دخالت در کشورهای دیگر به کشور خودش برسه من اعتقاد م اینه این وضع اگه ادامه پیدا کنه اینجا هم میشه مثل کشورهای مافیایی هرکی یه باند درست میکنه و چند تا اسلحه باج و باج گیری رو راه میاندازه که البته حدودی هم شده نظرم رو دوستان میتونن انتشار ندهند ولی اگه انتشار دادن تمام وکمال انتشار بدهند
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 0
    این سگ هاررا چرا دوباره رها کرده اند - حداقل حبس ابد بدهند.
  • داداش IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    پس اینکه میگن دفاع شخصی خوبه یاد بگیره آدم الکیه؟ پس بی زحمت درِ همه ی کلاسای رزمی رو ببندید دیگه طرف میره یاد بگیره از خودش دفاع کنه نه اینکه بخواد خطری برای جامعه باشه اگر نمیتونه از این آموزش رزمی استفاده ای بکنه پس آموزش ندین دیگه به چه درد میخوره. لابد مجبوره فنون رزمی رو روی دوستان و آشنایان و خویشاوندان خودش اجرا کنه !!
  • کارشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    دفاع از خود جرم نیست. زورگیر هم به هلاکت رسیده است
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 2
    وقتی قانون یه مملکت ودزدان واختلاسگران ودلالها ورانتخواران می‌نویسن نمیشه توقع عدالت داشت
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    آقای سعیدرضایی ارکی تا الان درجه ستوان دومی گرفتی درجه تشویقی!؟
    • ستواندوم ناجا سعید رضایی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 1
      لیسانسمو ارائه دادم
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    کسانی که چنین احکامی را در این مملکت در حمایت از زورگیرها دزدها و خلافکارها وضع کرده اند در تک تک جرمهای این افراد شریکند و در پیشگاه عدل خداوند پاسخگو خواهند بود
  • بنیامین IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    قوانین مملکت جوری تدوین شده که انگار نگارنده خودش دزد و زورگیر بوده.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 0
    واقعا قوانین کیفری کسور ما همه به نفع اراذل و اوباش هست کسی هست اینها رو درست کنه؟ مسولان آخه تا کی باید تو جهنم بمانند؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 1
    دفاع مشروع در ماده ۱۵۶ قانون مجازات اسلامی را بخونید ببینید رعایت میشه. واقعا دیگه آدم نه از زورگیرها و نه از سگ باز ها توی این مملکت آرامش روان ندارد. به حق علی این زورگیر ها و سگ بازا بچه های مسیولین را مجروح کنند شاید مردم عادی به این بهانه با قانون محافظت کننده تری مواجه شوند ولی مشکل اینجاست بچه‌ های مسیولین تو ماشین هستند و احتمالا دو تا محافظ قلچماق هم همراهشان
  • جواد IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    7 0
    متاسفانه نظر بیشتر مردم همینه که قوانین ما در برابر دزد ها و زور گیر های خیابانی ضعیفه و اگه کسی خودش درگیر بشه و از مالش و جانش و ناموسش دفاع کنه باید بعدش به صورت یه خلافکار و جانی توی دادگاه جوابگو باشی و دیه بدی یا زندانی بشی بخاطر دفاع از خود و ناموست یا از مالت اینجور موارد زیاده و همه جای ایران پیش اومده .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 0
    واقعا این قانونی که انسان نباید از خودش در مقابل دزد و کسی که حمله برای ضرب و شتم میکنه نباید دفاع کنه از کجا آمده،در دفاع احتمال هر اتفاقی هست.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 2
    اگر کسی به قصد آسیب رسوندن به شما حمله کنه، اگر زدی و طرف کشته شد هیچ اشکال شرعی ندارد از خودت دفاع کردی مگر توی جنگ ما دیه ی کشته های دشمن میدیم؟
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    6 0
    لطفا مشرق این قانون دفاع از خود را پیگیری کند اینکه نمیشه طرف به ما حمله کنه ما دفاع کنیم بعد خودمون محکوم بشین
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 2
    "آقای یوسف طنطاوی عبدالعثمان"مادیدیم هرچندسال یک باردرجه می گیرند شماآقای "سعید رضایی"که می نویسه ستوان دوم نیروی انتظامی"وخالی می بنده دریه لحظه رساندیش به "درجه سروانی"دردودقیقه دیگه لابد میشه سرگرد!!هر دوتاتون یکی هستین میشناسم!!
    • یوسف طنطاوی عبدالعثمان IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 0
      من به ستوانسوم هم سروان میگم
  • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    5 0
    یه نفر متوجه میشه شب دزد اومده تو حیاط خونه اش. می‌ره تو حیاط تا مانع دزدی بشه دزد که صاحب خونه را می بینه پا به فرار می‌ذاره در حین بالا رفتن از دیوار پاش می‌شکنه حالا از صاحبخانه شکایت کرده و دادگاه هم به نفع دزد از صاحبخانه درخواست دیه کرده!!! به نظرتون این قانون حامی کیه؟ آیا پشتیبان جدی برای امنیت خاطر دزدان و مجرمان و بالا بردن انگیزه خلاف برای اونها نیست؟
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 0
    یعنی اگر کسی بهمون حمله کرد موبالی و پول رو بدیم، کتک هم بخوریم، آخرش تشکر هم ازش بکنیم!
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 0
    میخواهم بدانم اگر این بلا سر قاضی یا خانواده درجه یک حضرات میامد باز هم از ارازل و اوباش و زورگیر حمایت میکردند؟ اگر دولت قدرت ایجاد امنیت را ندارد دفاع مشروع باید قانونی شود حتی تگر به قتل زورگیر و سارق منتهی شود
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    3 1
    این چه قانونیه اگه درمقابل دزدان وزورگیران از خودت دفاع کنی میشی مجرم
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    هیچکس نمی تواند به دزد ها خراشی بزند که اگر بزنند باید کلی دیه به آقای دزد بدهند
  • و IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    2 1
    لعنت بر قانون فاسد که اگر ا ز خود دفاع کنی قاتل هستی
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      2 1
      تنها راه دفاع از نظر شما کشتن مهاجم است ؟ !
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 1
    افغانها جایی در ایران ندارن خواهشا
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      0 1
      چرند نگو... مگه طرح پنتاگون هنوز ادامه داره؟! سرت شیره مالیدن. مجانی کار نکن برای امریکا و ملحدین.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 1
    سلام.من قاضی نیستم. و نظرات رو مطالعه کردم. میگن،یک روز استادی از شاگردش پرسید،بهترین روش حمله به دشمن چیه! اونم روش ها مختلف رو تعریف میکنه! اما استاد پاسخ میده! قبل از اینکه شمشیر رو از غلاف در بیاری! دشمن تسلیم بشه! .(یعنی اصلا کار به اونجا نکشه). الانم بهترین کار اینکه،خود نیروانتظامی و دادگاه از این وضعیت standby خارج بشن! و قوانین اسلام رو پیاده سازی کن! تا نه از اینور بوم بی افتم! هرکی یک چوب کبریت هم دزدید ! زندان و .. بشه! نه از اونور بوم بی افتم! (مثل امروز) که هیچی دیگه، با سلام و صلوات مسئله رو تمام کنیم! کلا شاکی نقره داغ میشه تا متهم.! اما جان در اسلام عزیز(که یک نفر دزدی کرد،بی خود و بی جهت بهش تیر بزنه).حاکمیت می تونه با گزینه ها بسیار زیاد، متهم رو سر عقل بیاره! بی حجاب رو می تونه بفرسته،مناطق که از همه چیز محروم هستن! تا از این حالت کفر و کافری بیرون بیاد(اسراف و زیاد روی) . دزد رو چراغ خاموش به یک شهر دیگه جهت کار بفرسته(با نظارت) ،تا هم مزه زحمت کشیدن رو بچشه! و هم درامد خودش و خانواده اش رو بده و هم مقداری از اون درامد بده به مال باخته یا به عنوان خسارت به دولت . بی کاری و بی عاری در این کشور باید ننگ شمرده بشه و همه مجبور به کاری بشن و سود رسانی به هم دیگر.
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
      0 1
      باشه بهشون میگم!!!
  • آریا IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    تو خیابون میرفتم سه جوان بهم حمله کردند و دو نفرشان دوتا قمه گذاشتن زیر گلوم ، واقعا این چه قانون مسخره ای است که اگر در برابر یک دزد زورگیر از خودت دفاع کنی و اون دزد كوچک ترین آسیبی ببیند حسابت با کرام الکاتبین است !!!
  • سید حسین IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    میشه بفرمایید تناسب یعنی چی? وقتی زور گیر جلوی کسی رو میگیره و با چاقو او رو تهدید میکنه تا موبایل پانصد هزار تومانی هواوی رو ازش بگیره، تناسب یعنی حق داری به قیمت جانت عمل کنی و اگر لازم شد حتی او را بکشی یا چون موبایلت فقط پانصد هزارتومان میارزد باید از دادن یک فحش هم خودداری کنی?!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس