کد خبر 1366883
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
الیزابت وارن

سناتور «الیزابت وارن» درباره احتمال شکست دموکرات‌ها در انتخابات کنگره و تسلط جمهوری‌خواهان بر آن هشدار داد.

به گزارش مشرق، در حالی که بیش از شش ماه تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا باقی است، یک سناتور ارشد دموکرات و نامزد این حزب در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ درباره احتمال پیروزی جمهوری‌خواهان صحبت کرد.

هشت نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ۱۴۰۱) قرار است انتخابات میان دوره‌ای کنگره برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۵ عضو از مجموع ۱۰۰ عضو مجلس سنای آمریکا برگزار شود.

 الیزابت وارن سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در مصاحبه روز یکشنبه (دیروز) با شبکه «سی‌ان‌ان» هشدار داد، اگر تا قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره، حزب دموکرات نتواند به وعده‌های خود به رای دهندگان را عملی کند، این حزب در انتخابات میان دوره‌ای شکست خواهد خورد.

وی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ یکی از نامزدهای حزب دموکرات بود، در این مصاحبه تاکید کرد، اگر قانونگذاران دموکرات‌ نتوانند توفیق‌های بیشتری در زمینه تصویب قوانین در کنگره و پیشبرد اولویت‌هخای تقنینی وعده داده شده به رای دهندگان کسب کنند، در انتخابات میان دوره‌‍‌ای، «شکست می‌خورند».

مجری شبکه «سی‌ان‌ان» از این سناتور ارشد سوال کرد، آیا توسل به دستاوردهای کنونی حزب دموکرات از زمان پیروزی جو بایدن در انتخابات می‌تواند راهبرد خوبی برای پیروزی در انتخابات پیش رو باشد؟

الیزابت وارن در پاسخ گفت: «واضح است که من بسیار خوشحالم که در مورد کاری که انجام داده‌ایم صحبت کنم و فکر می‌کنم رئیس‌جمهور (جو بایدن) سزاوار اعتبار واقعی است، اما این کافی نیست».

سناتور ارشد دموکرات کنگره ادامه داد: «ما کمتر از ۲۰۰ روز تا انتخابات وقت داریم و خانواده‌های آمریکایی دارند آسیب می‌بینند. تا زمانی که در اینجا (کنگره) اکثریت هستیم، وظیفه ما این است که به نمایندگی از آن خانواده‌ها کار کنیم و این یعنی کاری کنیم که دولت برای آنها کار کند».

نماینده ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا خواستار پایان دادن به افزایش شدید قیمت کالاها و خدمات، مقابله با فساد در واشنگتن دی سی و بدهی دانشجویان امریکایی را  ابطال کند.

او به سی‌ان‌‍‌ان گفت: «کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم و اگر این کار را در ۲۰۰ روز آینده انجام دهیم، در وضعیت خوبی خواهیم بود. این چیزی است که دموکراسی در مورد آن است. کاری را که انجام داده‌ایم به مردم ارائه دهیم البته باید این کارها را انجام دهیم».

وارن با هشدار درباره احتمال از دست دادن اکثریت کرسی‌های دموکرات‌ها در مجالس دوگانه کنگره آمریکا (نمایندگان و سنا) خواستار آن شد که تا قبل از انتخابات میان دوره‌ای، حزب دموکرات اقدامات عملی برای تحقق وعده‌ها شد.

به گفته سناتور ایالت ماساچوست، «بله، من فکر می‌کنم اگر برنخیزیم و (به مردم آمریکا) دستاورد ارائه ندهیم، واقعاً به دردسر خواهیم بود. اگر این کار را نکنیم، من معتقدم که دموکرات‌ها شکست خواهند خورد».

وبگاه هیل در گزارش خود درباره انتخابات پیش رو نوشت: «دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت مجلس و سنا با توجه به روندهای تاریخی علیه حزب رئیس‌جمهور در اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دولت وی، با نبرد دشواری روبرو هستند. این حزب همچنین با اختلاف پنج کرسی، اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارد و سنا به طور مساوی بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان تقسیم شده است».

الیزابت وارن سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا هفته گذشته هم با انتشار یک یادداشت در روزنامه نیویورک تایمز به هم حزبی‌های دموکرات خود درباره احتمال شکست خوردن از جمهوری‌خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره هشدار داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس