رقابت جمهوری خواهان با دموکرات‌ها بر سر آراء ایالت‌های غربی

احزاب جمهوری‌خواه اعتقاد دارند شمارش آرای ساکنان ایالت‌های غربی آمریکا می‌تواند آنها را در مقابل دموکرات‌ها پیروز میدان کند.

به گزارش مشرق به نقل از ای بی سی، تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که در انتخابات میان‌دوره آمریکا که رقابت برای کسب بیشترین کرسی‌های کنگره فشرده است، رای مردم ساکن ایالت کالیفرنیا بیشترین تاثیر در این زمینه را دارد.

گفته می‌شود شمارش رای‌ها در شهرهای پرجمعیت ایالت کالیفرنیا از جمله لس آنجلس احزاب جمهوری‌خواه را برای کسب کرسی‌های بیشتر مجلس نمایندگان کنگره آمریکا امیدوار کرده است چون آنها اعتقاد دارند معمولاً مردم ساکن این مناطق بر خلاف سیاست‌های ساکنان کاخ سفید عمل می‌کنند.

هفته گذشته جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همچنین کامالا هریس معاون رئیس جمهور برای ترغیب رای دهندگان به کالیفرنیا سفر کردند. این دومین سفر بایدن به ایالت غربی آمریکا در سه هفته گذشته بود.

جمهوری‌خواهان امیدوار هستند آرای کالیفرنیا به نفع آنها بوده و بتوانند کوین مک‌کارتی نماینده خود را با نانسی پلوسی نماینده دموکرات سانفرانسیسکو در مجلس نمایندگان جایگزین کنند.

در مقابل دموکرات‌ها همچنان به کسب آرای بیشتر در ایالت‌های غربی امیدوار هستند و حتی می‌گویند چهار کرسی تسلیم شده در سال ۲۰۲۰ را پس خواهند گرفت. در انتخابات این سال جمهوری‌خواهان تنها ۱۱ کرسی از ۵۳ کرسی ایالت کالیفرنیا را کسب کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس