«سوئد»؛ بهشت منافقین در شمال اروپا/ «اینجا با خیال راحت به ایران حمله کن»

سوئد ازجمله کشورهای اروپایی است که به محیطی امن برای منافقین تبدیل شده؛ حمایت از فعالیت‌های خرابکارانه، پناه دادن به قاتلان مردم و اقدامات خصومت آمیز علیه مسلمان تنها بخشی از سیاست های این کشور است.

به گزارش مشرق، کشور سوئد در سه دهه اخیر یکی از مراکز استقرار منافقین بوده و دولت آن کشور نیز حمایت‌هایی از آن‌ها و برخی تروریست‌های دیگر همچون «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌ النضال (الاحوازیه) داشته است.

بخشی از منافقین پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، سوئد را به دلیل آزادی‌هایی که می‌توانند در آن کشور داشته باشند برگزیدند و در آنجا اقامت یافتند. آن‌ها دولت سوئد را هم‌سو با خود می‌دیدند یا اینکه حداقل خطری از سوی آن دولت متوجه خود نمی‌دیدند. دولت سوئد در جریان فتوای امام خمینی (ره) مبنی بر صدور حکم ارتداد سلمان رشدی، همراه با چند کشور اروپایی سفارتش را تعطیل کرد و سفیرش را هم از تهران بازگرداند.

اقدامات تخریبی منافقین در کشور سوئد علیه ایران از نخستین روزهای حضورشان در آن کشور آغاز شد. علاوه بر اینکه بخشی از اقدامات تروریستی منافقین درسوئد طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شد، در آن کشور نیز اقداماتی علیه سفارت ایران انجام دادند. در فروردین ماه سال ۱۳۷۱ منافقین به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم حمله کردند که روابط دو کشور را تحت تاثیر قرار داد.

منافقین همچنان در سوئد حضور دارند و در برهه‌های مختلف دست به اقدامات خرابکارانه می‌زنند؛ اقداماتی که با حمایت دولت سوئد انجام می‌شود. در دهه گذشته که حضور اعضای سازمان مجاهدین خلق در فضای مجازی پررنگ‌تر شد، اساتیدی از کشورهای سوئد، فرانسه و آمریکا به آلبانی رفتند و به منافقین آموختند که چگونه در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند و به تبلیغ و نشر پیام‌های خشونت‌آمیز بپردازند.

** سکوت سوئد در برابر حمله‌های منافقین به مردم و خبرنگاران

خرداد ماه سال ۹۵ محمدجواد ظریف وزیر وقت خارجه سفری به استکهلم پایتخت کشور سوئد داشت. تعدادی از منافقین یک شب تا صبح در مقابل هتل محل اقامت ظریف و همراهانش تجمع کردند و با بلندگوهای دستی شعارهایی دادند. آن‌ها همچنین به خبرنگاران همراه با هیات سیاسی وزارت خارجه حمله و فحاشی کردند و پس از اینکه آن‌ها توسط پلیس متفرق شدند، خبرنگاران توانستند به ادامه فعالیت بپردازند.

جالب اینکه طبق گفته‌های خبرنگارهای اعزامی، نیروهای امنیتی دولت سوئد در هواپیما به خبرنگاران گفته بودند که خودتان مراقب عوامل منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، حامیان پژاک و گروه‌های چپ کارگری سوئد باشید و در صورت حمله، شما با آن‌ها درگیر نشوید.

بنابر گفته‌های کارکنان سفارت ایران در سوئد، برخی از فحاشان و معترضان در کشور سوئد اعضای سازمان مجاهدین خلق و گروه‌های سلطنت‌طلب هستند، برخی در قبال دریافت پول این کار را انجام می‌دهند و برخی چون از دولت سوئد درخواست اقامت دارند، دست به چنین کاری می‌زنند.

منافقین و سلطنت‌طلب‌ها همچنین در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ به ایرانیانی که در شهر یوتبری در انتخابات شرکت کرده بودند، حمله کردند که ویدیوی آن نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیداری که چند ماه پیش با همتای سوئدی خود داشت، گفت: قابل قبول نیست که روابط دو کشور ایران و سوئد هدف دسیسه‌های گروهک تروریستی منافقین قرار گیرد.

** از سلب حضانت کودکان مسلمان تا قرآن‌سوزی در سوئد

دولت سوئد علاوه بر حمایت از منافقین و گروه‌های سلطنت‌طلب و آزاد گذاشتن آن‌ها در انجام حرکات خشونت‌آمیز، خود نیز اقداماتی علیه اسلام و مسلمانان انجام داده است که به طور نمونه می‌توان به گرفتن کودکان مسلمان از خانواده‌هایشان و دادن به خانواده‌هایی که فرزند ندارند اشاره کرد. این اقدام به قدری تنفرآمیز بود که فعالان اجتماعی در سوئد با راه‌اندازی کارزار اینترنتی گسترده‌ای با عنوان «دزدیدن کودکان ما را متوقف کنید» در شبکه‌های اجتماعی، سلب حضانت کودکان خانواده‌های مسلمان از سوی مقامات سوئدی را محکوم کردند.

اهانت به قرآن کریم و مقدسات اسلامی نیز بارها در کشور سوئد تکرار شده است. سال ۹۹ چند نفر افراطی و تندرو در اقدامی توهین آمیز، به هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان پرداخته و یک نسخه از قرآن را در برابر ساختمان دولت و پارلمان در استکهلم، پایتخت سوئد به آتش کشیدند. پلیس هم اقدامی برای ممانعت از هتک حرکت این افراد به کتاب مقدس مسلمانان نکرد.

** حمایت سوئد از قاتلِ مردم خوزستان

با دستگیری حبیب اسیود مشخص شد که سوئد در اروپا به مرکزی برای هدایت اقدامات تروریستی علیه ایران تبدیل شده است. رهبر گروهک حرکه النضال در سوئد مستقر بود و از امکانات و تسهیلات دولت این کشور استفاده می‌کرد. اسیود در جلسات دادگاهش به حمایت‌های علنی دولت سوئد و عربستان از او و همکاری با منافقین و گروهک پژاک اعتراف کرد. او گفت: کشورهای دانمارک و سوئد شرایط زندگی ما را فراهم کرده بودند و می‌دانستند که ما تجزیه‌طلب هستیم و فعالیت‌هایی بر ضد جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهیم.

بمب‌گذاری در فرمانداری‌های اهواز، دزفول و آبادان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان، اداره مسکن و شهرسازی اهواز، اداره محیط‌ زیست اهواز، بمب‌گذاری در خطوط انتقال نفت خوزستان و محور انتقال نفت اهواز، آبادان و ماهشهر از جمله اقدامات گروهک حرکه النضال در سال ۱۳۸۴ بود که منجر به شهادت حدود ۳۰۰ نفر که شامل زن و مرد و کودک و بزرگسال بود و همه اقوام را دربرمی‌گرفت، شد.

این گروهک همچنین در ۳۱ شهریور سال ۹۷ با همکاری سایر گروه‌های تروریستی، مراسم رژه نیروهای مسلح را مورد هدف قرار داد و ۲۵ نفر ازجمله یک کودک را شهید و ۲۴۹ نفر را مجروح کرد.

** هدایت یک جاسوس هسته‌ای توسط سوئد

احمدرضا جلالی نیز فرد دیگری است که در سوئد مستقر بود و با هدایت این کشور و رژیم صهیونیستی اقداماتی علیه ایران انجام داد. او اگرچه متولد تهران بود، اما برای گذراندن دوره‌ای از تحصیلات به سوئد رفت و اقامت آن کشور را دریافت کرد و سپس به ایران بازگشت. همسر جلالی از کارشناسان سازمان انرژی اتمی بود و او علاوه بر اطلاعات مربوط به پروژه‌های وزارت دفاع، سازمان انرژی اتمی، اسامی و اطلاعات تعدادی از مدیران سازمان انرژی اتمی و وزارت دفاع را به افسران موساد تحویل داد.

جلالی همچنین اطلاعاتی در حوزه سایت‌های انرژی اتمی، نام‌های مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع، سازمان‌های تابعه و طرح‌ها و برنامه‌های آن‌ها، نقشه و پلان ساختمان‌ها را در اختیار مأمورین موساد قرار داد. او به آلوده‌سازی سیستم‌ها اقرار کرد و با توجه به قرائن موجود و اظهارات کارکنان وزارت دفاع در همان مقطع، حمله ویروسی به سیستم‌های این مرکز انجام شده با فلش‌هایی که جلالی در اختیار داشته، با پوشش انتقال دیتا به سیستم‌های بسیاری از افراد مورد نظر، وصل کرده است.

بنابر گفته دادستان وقت عمومی و انقلاب تهران جلالی به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار کرده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است. این جاسوس سال ۹۹ اعدام شد و وزارت خارجه سوئد در واکنش سفیر ایران در استکهلم احضار کرد.

** همدستی دستگاه قضایی سوئد و منافقین در ماجرای "حمید نوری"

حمید نوری آبان ماه سال ۹۸ برای حل و فصل اختلافات خانوادگی دختر خوانده‌اش عازم استکهلم سوئد شد، اما در بدو ورود به فرودگاه دستگیر گردید. او از کارکنان سابق قوه قضائیه است و ادعا می‌شود که یکی از مجریان برگزاری دادگاه‌های منافقین در سال ۶۷ بوده است.

آبان ۹۸ دو نفر از اعضای گروهک منافقین گزارشی حاوی ادعاها و اتهاماتی علیه نوری از طریق یک دفتر حقوقی در انگلیس به مقامات سوئدی ارائه می‌کنند و همزمان به بهانه حل و فصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده نوری، وی را به سوئد می‌کشانند. دادستان سوئدی بدون انجام تحقیقات جامع، از دادگاه درخواست حکم دستگیری و بازداشت نوری را می‌کند و مبنای این درخواست نیز صرفاً اظهارات و خاطرات چند تن از اعضای منافقین بود.

از زمان دستگیری نوری تا تکمیل به اصطلاح تحقیقات و ارائه کیفرخواست در ۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱ ماه به طول انجامید و در تمام این مدت او در حبس انفرادی به سر برد. در این ماجرا دولت سوئد به مسئولیت خود تحت کنوانسیون ۱۹۶۳ وین ناظر بر روابط کنسولی برای اطلاع این بازداشت به سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم عمل نکرد و مراتب را به اطلاع خانواده‌اش هم نرساند. در طول مدت حدود ۲ سال پس از بازداشت، علیرغم اینکه خانواده این تبعه ایرانی دو بار نیز به سوئد سفر کرده بودند، اما مقامات سوئدی اجازه ملاقات به آنها ندادند.

همچنین با وجود اینکه آقای نوری از ضعف بینایی رنج می‌برد و بارها از مقامات زندان درخواست کرده بود تا بتواند به چشم پزشک مراجعه کند و از عینک استفاده کند، اما به این خواسته وی هم توجهی نشد.

بنابر اظهارات دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، با نوری در زندان بطور غیر انسانی و تحقیرکننده‌ای نیز رفتار شد. وی علاوه بر این که بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه ماموران سوئدی قرار گرفت، در حضور مأموران زن نیز لباس‌های وی را بطور کامل از تنش درآوردند، موضوعی که علیرغم شکایت قربانی، اما ترتیب اثری به آن داده نشد.

این اقدامات در حالی صورت گرفت که کشور سوئد مدعی حمایت از حقوق بشر است و همواره به قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران نیز رای مثبت می‌دهد.

چهره طنز ماجرا آنجاست که در جلسه هفتادم دادگاه حمید نوری در کشور سوئد، پیامک تبریک نوروزی رئیس جمهور سابق که به صورت سامانه‌ای برای تمام شماره تلفن‌های همراه فعال ایرانی ارسال و در حافظه تلفن همراه نوری وجود داشته به عنوان یکی از مستندات وکلای منافقین در این پرونده علیه نوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت!

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    31 2
    وقتی هفتاد درصد متولدین یک کشور ... باشند، نباید انتظار داشت که ملت و دولتش حق طلب باشند! چون دولتش هم از همین ملت تشکل می یابد!
    • سید IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      27 0
      نامشروع !
    • عبدالله مومن IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      21 1
      راه حل این مشکل که خیلی ساده است. چند تا سوئدی را دستگیر کنید و در زندان نگهدارید تا آنها مجبور شوند که تبعه ایران را آزاد کنند
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      11 0
      نه استاد راهش اینه که به گروه‌های مخالف سوئد به هر دلیل ویزا بدیم و هتل مجانی بگیم بیان با حمایت پلیس جلوی سفارت سوئد، خونهٔ سفیرش و.... تظاهرات راه بندازن و در فضای مجازی و رادیو تلویزیون تبلیغ آزادی بیان در ایران و جنایتکار بودن رژیم سوئد رو بکنیم، دلیل و مدرکش رو هم اون مخالفای سوئدی خودشون بلدن جور میکنن!! این میشه کپی برابر اصل کاری که اونها میکنن!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    22 1
    منافقین را در همه جا باید نابود کرد . اول از همه همین هایی که در ایران هستند و در قالب رنگ های مختلف ایران را به این روز انداخته اند . بعد به پیر پاتال های آلبانی و سوئد و دیگر کشور ها پرداخت . خطر نفوذی ها خیلی بیشتر از آنهاست .
    • US ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      اینقدر حرص نخور
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    17 0
    باید دائم به سازمان ملل شکایت کرد .... هر هفته یه شکایت از دست سوئد و پناه دادن به تروریست ها منافق
  • جاویدایران NL ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    17 2
    بهتر نیست سفیر یا کاردار سوئد اگر در تهران هست اخراج بشه؟؟ بهترنیست سفارت سوئد رو ببندیم؟؟ بهترنیست کارداریا سفیر سوئد رو احضارکنیم؟؟ ودر نهایت آیا بهترنیست که با سوئد قطع رابطه کنیم؟؟اقدامات دولت سوئد خیلی ضدایرانی و دشمنی آشکار هست، من نمیدونم چرا برخوردی نمیکنید، اگه ترکیه جای ما بود هر روز سفیر سوئد رو احضارمیکرد، همینکه سوئد شخصی بنام نوری رو گرفته به اتهام هلاک شدن چندتا مجاهد وطن فروش آیا کافی نیست دشمنی سوئد برامون اثبات بشه؟؟ سوئد وقاحت رو به جایی رسونده که از هلاک شدن مجاهدها ناراحت هست و هلاک کردن این بی .... رو جرم و جنایت میدونه؟؟؟؟ چطور این جسارت سوئد رو پاسخ خواهید داد؟؟ بنظرم ما هم باید بگردیم از سوئدی هایی که افکار تندی دارن و معتقد به خشونت هستن حمایت جدی کنیم تا برن مقامات ارشد سوئد و مردم کوچه بازار سوئد رو در خیابانها ترور کنن، چرا اینکار رو نکنیم؟؟ مگه حمایت اونها از مجاهدین و محاکمه افراد به جرم به سزای اعمال رساندن مجاهدین معادل همین رفتاری که گفتم نیست؟؟ ایران باید با حمایت از گروه های خاص سوئدکشور سوئد رو نا امن کنه، تعارف که نداریم، همه چیز عوض به عوض هست، ایران باید این معادل سازی رو به دولت سوئد تفهیم کنه تا شیرفهم بشن. لحظه شماری میکنم ای کاش روسیه به سوئد هم حمله نظامی کنه، حتماً شنیدیدکه روسیه به فنلاند و سوئد هشدار داده، ای کاش سوئد هم ویران بشه تا دولت سوئد حالش جابیاد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    18 0
    ای اف تو شرف هر چی منافقه
    • سید IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      20 0
      مگر اساساً منافق شرف دارد؟!!!!
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    11 1
    امریکا و اسراییل با خیال راحت در داخل ایران به ایران حمله می کنند
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 1
      اسرائیل وامریکا غلط میخورن.
    • GB ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
      0 0
      بر فرض که اسرائیل و آمریکا حمله میکنند. توی نوکر صفت رو سننه؟
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    9 0
    به علت تروریستی بودن دولت سوئد
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    "این جاسوس سال ۹۹ اعدام شد و وزارت خارجه سوئد در واکنش سفیر ایران در استکهلم احضار کرد." این جمله رو راجع به جلالی نوشتی ! جلالی که هنوز اعدام نشده
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    9 0
    منافقین از کفار بدترند! منافقین از صدام پست ترند!
  • پیروزه IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    این تاوان کسی است که به کشورش خیانت می کند.
  • TR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    منافق دشمن انسانيت و شرافت
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    من به گذشته حمید نوری کار ندارم فعلا ولی مگر تبعه ایران نیست؟ تا اونجایی که شنیدم در طی این مثلا محاکمه که چند ده جلسه بوده ایشون حتی یک جمله برعلیه نظام و کشور حرفی نزده. خدایی نباید دولت از این ایرانی دفاع مستحکم تری کنه؟ چرا هیچ کاری نمی کنید؟ با منافقین جنایتکار برخورد کرده؟ خوب کرده. یه مشت روانی جانی که مردم بی گناه رو به خاک و خون می کشیدند رو جز اعدام چه کار باید می کرد؟ چرا اینقدر بی بخار تشریف دارید؟ به این انسان کمک کنید. این رفتار ایران اصلا جوانمردانه نیست.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 1
    قطع رابطه با سوئد. مگه چقدر با این کشور مراودات اقتصادی داریم؟
  • پ IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    کشور زنان .... و مردان ... و جمعیت ... خروجی اون کشوره.
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 0
    سوئد یک کشور نوک مدادی برای آمریکا و در خدمت آمریکا است - آنقدر در اروپا اوکراین را با این قبیل ترفندها مخمصه ایجاد کردند که یک کشور نوپای بدبخت از استانهای شوروی سابق را به خاک سیاه نشاندند - اروپائیها دنبال فشار به کشورهای نفت خیز هستند آنقدر این بازیها و نمایشهارا راه بیندازند تا خسته شوند دوره نون خوردن از راه ترساندن حاکمان وابسته در کشورهای شاه زده و .. بپایان رسیده است - کالاهای شبه سیاسی بزک کردن این قبیل مسخره بازیها را برای کسب نفت ارزان و تنظیم بودجه ی کشورهای اروپائی برا راضی نگهداشتن ملتهایشان دوره اش تمام شد اروپا از آفریقا بدتر مزه و طعم تلخ فقررا خواهد چشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس