ویژه ها

جریان اصلاح طلب تازه یادش افتاده که نشاط فردی و اجتماعی با مسائل اقتصادی و معیشتی مرتبط است. وقتی در دولت روحانی قیمت مسکن حدود ۷۰۰ درصد گران شد، نشاط جامعه و انگیزه جوانان آسیب ندید!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** جاسوس هسته ای را اعدام نکنید، اروپایی ها دلخور می شوند!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «برجام در حاشیه» نوشت: «تنها چند ساعت پیش از دیدار انریکه مورا با علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه و رییس هیات مذاکره‌کننده ایران با ۱+۴، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام احمدرضا جلالی که تابعیت سوئد را دارد به اتهام جاسوسی اجرا خواهد شد. همزمان با آماده شدن مورا برای حضور در وزارت خارجه بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت دو فرد اروپایی سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی خبر داد اما تا لحظه تنظیم این خبر هویت و ملیت این دو اروپایی اعلام نشده است. هفته گذشته نیز روزنامه سوئدی «آفتون‌بلادت» از بازداشت یک مرد سوئدی در ایران خبر داد که همراه با گروهی گردشگر به این کشور سفر کرده بود.»

در ادامه این مطلب آمده است: ««خبر اعدام قریب‌الوقوع جلالی و بازداشت سه شهروند کشورهای اروپایی در چند روز اخیر در حالی منتشر شده که جلسات دادگاه حمید نوری در سوئد به پایان رسیده و دادستان این پرونده برای نوری درخواست اشد مجازات (حبس ابد) را کرده است. در حالی که سخنگوهای وزارت خارجه و قوه قضاییه ایران می‌گویند ارتباطی میان تایید حکم جلالی و بازداشت چند اروپایی با دادگاه حمید نوری وجود ندارد، دولت سوئد به شهروندان این کشور هشدار داده که از سفر به ایران خودداری کنند و تهران را به تلاش برای تحت فشار قرار دادن سوئد به منظور آزاد کردن حمید نوری متهم کرده است.»

جاسوس هسته‌ای را اعدام نکنید، اروپایی‌ها دلخور می‌شوند! /در ۸ سال دولت روحانی نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟

اغلب اوقات برخی یادداشت ها و گزارش های تولیدی رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب دقیقا با ادبیاتی مشابه رسانه های معاند تنظیم می شود. به گونه ای که اگر منبع مطلب را حذف کنیم، مخاطب به راحتی نمی تواند تشخیص دهد که مثلا مطلب مذکور برای صدای آمریکا و بی بی سی و اینترنشنال سعودی است یا روزنامه ها و سایت های اصلاح طلب در داخل کشور!

در مطلب مذکور، نویسنده به گونه ای القاء کرده که ایران در پی تنش آفرینی با اروپاست و در نقطه مقابل، اروپایی ها در پی تعامل و به نتیجه رسیدن برجام هستند. اینکه ایران به دنبال گروکشی است و اروپا به دنبال حل مسئله و اعدام یک دوتابعیتی و بازداشت ۲ اروپایی همگی صرفا برای «روکم کنی» طرف اروپایی انجام شده و این افراد بی گناه هستند!

روزنامه اعتماد پیش از این در دفاع از جاسوس دوتابعیتی نوشته بود: «احمدرضا جلالی تبعه کشور سوئد هستند و باتوجه به اینکه تابعیت کشور سوئد را دارند و همچنین به‌ لحاظ علمی شخصی برجسته و ارزنده هستند و حمایت دانشمندان، مجامع علمی و دارندگان جایزه نوبل را نیز دارند، ممکن است تغییری در روند اجرای حکم صورت گیرد»!

تعریف و تمجید این روزنامه اصلاح طلب از این فرد در حالی است که یکی از اقدامات احمدرضا جلالی، اعلام نشانی و برخی مشخصات سی نفر از افراد شاخص پروژه‌های تحقیقاتی، نظامی و هسته‌ای از جمله شهیدان شهریاری و علی‌محمدی به افسران اطلاعاتی موساد بوده که به ترور و شهادت آنان منتهی شد. اقدام دیگر وی افشای یکی از پروژه های دفاعی ایران به افسران اطلاعاتی موساد بوده است.

جلالی در بخشی از اعترافات خود می‌گوید: «عمده دیدارها با افسران موساد در پوشش مصاحبه کاری، درباره پروژه‌هایی در بخش دفاعی کشور بود که در آن من در کنار افرادی چون دکتر(شهید) شهریاری و دکتر(شهید) علی‌محمدی در آن حضور داشتم»!

این جاسوس در بیش از ۵۰ ملاقات با ماموران موساد حاضر شده و برای آن‌ها مبالغی را به عنوان حق الجلسه دریافت کرده است. موضوع قابل تامل درباره احمدرضا جلالی آن است که به دلیل اقامت موقت این جاسوس در کشور سوئد و جلب همکاری وی به موساد در همان کشور، دولت سوئد بنا به درخواست رژیم صهیونیستی، پس از بازداشت وی در ایران به او اقامت دائم و پس از محاکمه و صدور حکم اعدام وی، به او تابعیت سوئدی اعطاء نمود تا نظام قضایی ایران را تحت فشار قرار دهد!

روزنامه اعتماد پیش از این نیز به دفعات از جاسوس های محیط زیستی، جاسوس های هسته ای، مفسدان کلان اقتصادی و مدیران نجومی بگیر حمایت کرده است. 

** در ۸ سال دولت روحانی نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟

روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان «مسائل اقتصادی خطری برای نشاط عمومی جامعه» نوشت: «با گذشت چند روز از انتشار خبر حذف یارانه آرد و برخی دیگر از اقلام مصرفی که منجر به جهش قیمت آنها شد، همچنان این موضوع عنوان اصلی اخبار کشور را تشکیل می‌دهد. خبری کوتاه اما به شدت تاثیر گذار در معیشت مردمی که این روزها درگیر و نگران مسائل اقتصادی و تورم هستند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «از اینکه چه تصمیمات و یا اتفاقات و دلایلی باعث این گرانی‌هاست، صحبت‌ها و مقالات زیادی گفته و نوشته شده است، اما موضوع مهمی که کمتر به آن پرداخته می‌شود، به خطر افتادن نشاط و امید در جامعه است. نشاط اجتماعی از مولفه‌های رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و بیش از مداخلات پزشکی و روانی به عوامل اجتماعی و اقتصادی وابسته بوده و در عین حال، یکی از مفاهیم محوری توسعه پایدار است.»

جاسوس هسته‌ای را اعدام نکنید، اروپایی‌ها دلخور می‌شوند! /در ۸ سال دولت روحانی نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟

جریان اصلاح طلب تازه یادش افتاده که نشاط فردی و اجتماعی با مسائل اقتصادی و معیشتی مرتبط است. اما فعالین و رسانه های اصلاح طلب باید به این سوال پاسخ دهند که آیا در ۸ سال فعالیت دولت روحانی، نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟

وقتی در دولت روحانی قیمت مسکن حدود ۷۰۰ درصد گران شد، نشاط جامعه و انگیزه جوانان آسیب ندید!؟ با گران شدن ۸ برابری قیمت ارز چطور!؟ گرانی ۶ برابری قیمت خودرو!؟ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت کالاها!؟ تورم بالای ۵۰ درصدی!؟ و...

در دوره ۸ ساله دولت روحانی، ضربات سنگینی به امید جامعه وارد شد، اما فعالین و رسانه های اصلاح طلب نه تنها به این مسئله اذعان نکردند بلکه تمام قد از اقدامات و کارنامه دولت روحانی دفاع کردند!

انگار نه انگار که سوءمدیریت در دولت قبل به آمار ۷۰۰ نفره کشته های کرونا و صف های عریض و طویل خرید مرغ و دلار ۳۲ هزارتومانی و ...منجر شد.

براساس گزارش های منتشر شده، دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل دادنکته قابل تأمل اینجاست که طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد.

حالا در شرایطی که دولت رئیسی در حال آواربرداری است و ماهانه ۱۰ هزارمیلیاردتومان از بدهی دولت قبل را پرداخت کرده و اکنون نیز در پی سامان دادن به مسئله یارانه هاست، اصلاح طلبان ژست دلسوزی برای مردم به خود گرفته اند.  

** تحریم ها را ۲ برابر کردید، باز هم نسخه می پیچید!؟

«نعمت‌الله ایزدی» دیپلمات سابق و فعال اصلاح طلب که در دولت روحانی، نام وی در لیست مدیران نجومی بگیر در صندوق بازنشستگی کشوری منتشر شده بود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «من معتقدم در شرایط کنونی اقتصادی و معیشتی قطعا سفر مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، امیر قطر و پیش‌تر از آن سفر وزیر امور خارجه لهستان که قرابت دیپلماتیکی با ایالات متحده دارد، فرصت مغتنمی است که می‌تواند سکون و بن‌بست کنونی مذاکرات وین را کنار بگذارد و موتور محرکه توافق باشد.»

وی افزود: «هنر سیاست خارجی و هوشمندی دیپلماتیک اقتضا می‌کند ایران در شرایط کنونی از ظرفیت و توان دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری همه طرف‌ها از روسیه و چین گرفته تا اروپا، آمریکا، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و... نهایت استفاده را ببرد. در این شرایط، هرچه زودتر به توافق برسیم و شاهد لغو تحریم‌ها باشیم، بستر و فضای لازم برای پیگیری چنین سیاست خارجی همه‌جانبه‌ای شکل خواهد گرفت

جاسوس هسته‌ای را اعدام نکنید، اروپایی‌ها دلخور می‌شوند! /در ۸ سال دولت روحانی نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟

این دیپلمات سابق مدعی است که اگر برجام احیا شود، تحریم ها لغو خواهد شد. «سید محمود نبویان»    نماینده مجلس- ۲۵ آذر ۹۴- گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

حامیان برجام به گونه ای درباره متن اصلی و ضمائم این توافق سخن می گویند که گویا بخش ضمیمه، صرفا تعداد صفحات بسیار محدود و بی اهمیت بوده است. این در حالی است که برجام و ضمائم آن مجموعاً ۱۱۰ صفحه است. از این ۱۱۰ صفحه که مجموعه برجام را تشکیل می‌دهد،  ۱۸ صفحه برجام است و تمام نکات دقیق و زمان‌بندی‌های اجرایی در ۹۲ صفحه باقی مانده و به عبارتی همان ضمایم برجام است.

ظریف- در مهرماه ۱۴۰۰- در گفت‌وگویی ادعا کرد که تعلیق در برجام نیامده و او برجام را خوانده است. یعنی وی فقط ۱۸ صفحه را خوانده و از ۹۲ صفحه دیگر که اساسی‌ترین مسائل برجام در آن بوده، بی‌خبر بوده است!

رویکرد غلط «رسیدن به هر توافق، بهتر از عدم توافق»، اجرای توافق به‌صورت یکطرفه، عجولانه، نامتوازن و غیرهمزمان در ۲ ماه، نگرفتن تضمین قوی و کافی برای لغو تحریم‌ها، ادامه اجرای تعهدات برجامی علی‌رغم نقض فاحش برجام توسط آمریکا و اروپا از مصادیق قصور و تقصیرهای فاحش تیم مذاکره‌کننده به ریاست ظریف در پرونده برجام است. همچنین اجرای تعهدات علی‌رغم گزارش نادرست آژانس در موضوع PMD، مرجع بودن تفسیر طرف مقابل و مبهم بودن متن برجام، قصور و تقصیر در انتخاب اعضای تیم مذاکره‌کننده و حمایت از جاسوس‌ها، اعتماد بلاوجه به طرف بدعهد و تضمین نامیدن امضای وزیر خارجه آمریکا، پیش‌بینی نکردن خروج طرف مقابل و انکار احتمال خروج آمریکا از توافق و... ابعاد دیگری از فاجعه بزرگ برجام است.

مالک شریعتی، نماینده مجلس پیش از این در توییتر نوشته بود: «این را هم انکار می کنید!؟ نخواندن کامل متن و پیوست متن، خطای بزرگی است؛ اما خطای بزرگتر مربوط به فرامتن است:"اعتماد به آمریکا"».

«محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سابق سازمان انرژی اتمی- شهریور ۹۵گفت: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • نیما IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    33 2
    گور پدراروپایی ها جاسوس باید اعدام شود
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      13 1
      احسنت ، اصلأ میخوایم اعدام کنیم که دلخور بشوند!!!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      13 3
      نه تنها جاسوسان باید محاکمه و اعدام شوند بلکه ظریف و روحانی باید محاکمه شوند!
    • حاجی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      6 1
      بگه ماست سفیده من باورم نمیشه
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 1
      باید جاسوس ها را گران تر بفروشیم چون دلار گران تر شده است فروش نازنین زاغری ارزان بود.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      شما كي هستين
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 1
      حاجی قلابی من هم باور دارم که راست میگی چون ما هم از اسقاطیلی ها و برده های منافقش بیش از این انتظاری نداریم، فقط شنا شنا .... رفته بودی دوره تکمیلی و چند روزی بود نبودی مراقبت هستم ..اوکی..... بعدا گلایه بی گلایه.... نگو نگفتی که ....دارم برات....
    • SE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 0
      جاسوس باید اعدام شود حتی اگر من باشم
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 0
      روزنامه اعتماد تو چقدر حق الزحمه حمایت از جاسوسان رو از موساد میگیری؟
    • بختیاری IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 0
      کسانی که ...و مملکت خودرا تقدیم دشمنان غربی و صهیونیست های بزدل میکند.از ....نجس تر هست ولایق مرگ.ملت ما چه زمانی متوجه رابطه بین دشمنان وجاسوسان با یک عده خاص خواهند شد.که اتفاقا به دروغ خودرا حامی مردم و ادعای بلد بودن زبان دنیا میکنند و در عین حال هم با اسلحه مرتکب قتل میشوند هم 99.99 درصد غارتگران بیت المال و جاسوسان از دوستان ونزدیکان خودشان هستند ؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    11 0
    برجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • سید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    14 1
    ریشه همه مشکلات چند ده ساله سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور در یکی یا چند مورد از این موارد است: بی خردی اصلاح طلبان، بی کفایتی اصلاح طلبان، بی وطنی اصلاح طلبان، بی تدبیری اصلاح طلبان، بی وجدانی اصلاح طلبان!!!!
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 3
      تو فقط اسمتو عوض كن سيد حيف اسم سيد تو تهش …هستي
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 2
      اى سلام !!بر اون روحت عقده اى ، تو چقدر دهن دريده ى !
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      2 0
      سه عامل مهم نابودی کشور ؛ جاسوس های خاین، نادان های احمق، پاچه خواران رذل جاسوسی و نادانی چاره داره. امان از پاچه خواران رذل و پاچه خواران رذل و پاچه خواران رذل........
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 2
      گر با آمریکا دوست می‌شدیم ایران گل و بلبل بود نه الانممالکت شده به روز گرانی برنجیک روز نان یه رو گوفت یه روز زهرمار
  • سید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 1
    کاسبان برجام که اینک نگران بر باد دادن شرافت و حیثیت نداشته خود از باب این که چون زلفشان را به زلف برجام شان گره زده بودند، هستند و با نابودی برجام نابودی خودشان را تصور می کنند، بهتر است بیندیشند چرا در دوره تصدی گری شان به اندرز خردمندان گوش نکردند که به ایشان می گفتند به جای اتکا به کدخدا، توکل به خدا کنید؟! و چرا برجام را به شیشه عمر خود تبدیل کردند؟!
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 0
      چون گوش آنها به دهن شیطان هست نه خداوند متعال
  • كريم IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    7 0
    پيشرفتهاي صلح آميز هسته اي انجام ندهيد. براي دفاع از مملكت موشكهاي پيشرفته نسازيد. مرگ بر آمريكا و اسرائيل نگوييد. جاسوس هسته اي اسرائيل را اعدام نكنيد غربيها از ما ناراحت مي شوند. اي افسادطلبان خائن بدانيد كه به قول قرآن كريم آنها هنگامي از ما راضي مي شوند كه به دين آنها در بيائييم.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 2
    اگر راست میگید دولت روحانی رو محاکمه کنید تا مردم حرف شما رو قبول کندد!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      3 0
      بموقع انجام خواهد شد
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 1
      اگه شما مردمی باور نکن،
  • سید فروزان CH ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    13 0
    جاسوس فرق نمیکند تابعیت کدام کشور را دارد ،حکمش اعدام است حال میخواهد چشم ابی باشد یا مشکی دستگیری دو جاسوس فرانسوی و یک سوئدی هم تو دهانی به غربکدایان است دست عزیزان سربازان گمنام امام زمان درد نکند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    13 0
    خائن به کشوراعدام باید بشه
  • علی محمد IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 11
    دوستان مشرق با نوشتن این خزعبلات اصلاح طلبان و اینکه ظریف وصالحی وروحانی چه گفت وچه کرد وبا برجام چه برسر زندگی مردم آوردند و اینکه حرف مفت میزنند چه دردی از مردم دوا میکند
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      7 0
      شرق دوتا کوچه پایین تره اشتب اومدی، برو اونجا خزئبلات خودتو بنویس، باریکلا!!!!
    • بختیاری IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 0
      یا در حد شوت های روبرتو کارلوس شوتی یا به هر دری میزنی که ملت متوجه خیانت افرادی که نام بردی نشوند.مشرق و مشرقیان سعی دارند امثال جنابعالی را روشن کنند که خواسته یا ناخواسته آلت دست افرادی نشوی که مهره دشمن هستند و با 1 دلاری وسط میدون نباشی! اااااافتااااااادددد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    8 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 5
      مجید دلبندم .آفرین بتو بارک الله تو که استاد کپی پیست هستی . رضایت هم نمیدی .. واقعا چرا
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 0
    خدایا ما چکار کنیم از دست دولت رئیسی رانتو قطع کرد اختلاسو قطع کرد غارت و چپاولو قطع کرد پس ما اصلاح طلبا و غارتگرا چه جوری زندگی کنیم بدادمون برسید . اینهمه نوکری و جیره خواری خودمونو به آمریکا و اروپا ثابت کردیم که از راه حرومخوری صاحب زندگی بشیم که متاسفانه نشد.
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 3
      چه قطعی فقط قیمت هارو نجومی کرد.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 1
    علی اکبر صالحی فردی مشکوک با خاندانی مشکوک و برادری به نام محمود حتما آلوده.
  • !! IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    اصلاحاتی ها ؛ همدست آمریکا و اسرائیل !!
  • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    4 20
    جاسوس هسته‌ای را اعدام نکنید،او مگر چکار کرده خب همین کار او را ما اصلاحطلبها و غربگدایان و لاتچریها و اشرافیون و اشرفیون سالهاست هم خودمون در ایران هم آقازاده هامون در خارج میکنند و به امریکا آدرس تحریمهای درد آور که امریکا دردش بیاد میدهند . خب اگر اعدام کنید هم ما دلخور میشیم و میترسیم هم اروپایی‌ها دلخور می‌شوند! و میترسند با اقا زاده های ما در خارج کار کنند . آخه این کارا چیه میکنید. /در ۸ سال دولت روحانی نشاط جامعه اهمیتی نداشت!؟ چرا که نداشت اگه بدونید با چه نشاطی حسن فریدون میخندید وقتی مشکلات مردم را میشنید زیرا میدونست هرچه مردم بیشتر زجر بکشند موقع نشاط بیشتر نشاط میکنند. مثل خوردن غذای مشت بعد از گرسنگی طولانی .// جریان اصلاح طلب تازه یادش نیفتاده که نشاط فردی و اجتماعی با مسائل اهمینی بودند نه میخواستند یه هوکی و قلمبه ای و بالمره تمام تحریمها را بردارند تا مردم حسابی نشاط کنند بریزن تو خیابون به رقص و بترکونن نشاط را نه یه ذره یه ذره . شما ولی هی موشک در وکردید. والا زنونابین
  • DE ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 19
    صحت و واقعیت گفته مهمه نه شخص گوینده
  • DE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    3 29
    بمب گذاروتروریست و جنایتکارانی مانند میلو سویچ و صدام حکم شون چیه
  • FR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 21
    مواضع این اصلاح طلبها هیچ تفاوتی با برهندازان سطح پایین بی سواد و شیفته غرب ندارد فقط زرنگ تر بوده اند و از توبره و آخور هردو تغذیه میشوند....
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      18 2
      ۱۳:۱۷ ببین کی به کی میگه بیسواد.خخخ قشر انقلابیون بیسوادترین افراد جامعه هستن همین الان عملا همه چیز را میبینیم.خخ
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      4 2
      عه من فکر میکردم آقای رییسی لالها رو شفا داده نگو کورها هم شفا پیدا کردن!!!!!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 51
    کسانی که در سایت مشرق نیوز کامنت می نویسند اغلب قشر مذهبی و متدین جامعه هستند .لطفا بخاطر تفاوت دیدگاه به همدیگر توهین نکنید . شاید گروه اندکی باشند مثل گروه فرقان بخاطر روحیه تند روی عاشق غرب شده باشند .اینها فریب خورده هستند .حساب اکثریت از اینها جداست . گروهک های اول انقلاب هم از زبان و فرهنگ مادری بی اطلاع بودند و فقط کلمات قلمبه سلمبه بلغور می کردند تا جهالت خودشان را پنهان کنند.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      26 1
      ۱۳:۲۹ تعدادی اندک عاشق غرب؟!!!!!! برو خدا شفات قشر شما جز اندک هستید.فکر کنم از تو جنگل بیرون امدی یا خودت را زدی به اون راه .خخخخ
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      1 18
      از آلبانی جه خبر؟
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      12 0
      ۱۷:۰۹ البانی عالیه وهواش عالیه از تهران چه خبر؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    من فکر می کنم اگر روزی بطور رسمی اعلام شود که برجام شکست خورد و دیگر مذاکرات تعطیل شده حدود۷۰درصد ا...طلب ها سکته مغزی خواهند و بیش نیمی ازدشمنان ایران خود بخود سقط و کم می شود
  • عبدالله IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 0
    پیشنهاد میشه بجای این جاسوس حامی او را یعنی اصلاح طلبان رو اعدام کنید . چرا که اون جاسوس جانی بدون پایگاه داخلییشون یعنی مفسدان معروف به اصلاح طلب هیچ غلطی نمیتونست بکنه.
  • US ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 4
    روحانی برگرد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    نکته جالب میدونید چیه؟ اینکه کسانی که دادگاه غیر علنی مخفیانه برگزار میکنند از دادگاهی که بیش از ۹۰ جلسه بصورت علنی برگزار شده و حکم حبس می دهد انتقاد می کند!!!!!!!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 2
    مطالبی که در این نشریات نوشته می شود نمادی از وضعیت وجدان جمعی ایرانیان نیست . معمولا یک یا چند نفر می نشینند و تمام وقت کامنت می نویسند و نوع نوشتن و نگارش آنها معلوم می شود که از مردم عادی نیستند . معدل جامعه ایران از مظلوم کشی متنفر است .
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    سواد #اصلاح طلبان #جک سال عامو دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی و شرکت های دانش بنیان و اختراعاتی ک روزب روز رسانه ای میشه ببین کار اصلاح طلباس یا انقلابی ها اصلا سواد برای اصلاحات مضره نیروهای انقلابی از ساخت رادیو داروها دستگاهای و تجهیزات و رباتهای پزشکی موتر جت رادار ماهواره ووو ساختن اما اصلاح طلبان اول مزدور ذلیل فساد ترسو و دوم همونطور ک بیسواد تشریف دارن نمیخواستن سواد وعلم باعث پیشرفت مملکت بشه و باعث رفتن بعضی از دانشجوها و دانشمندان شدن مخترع ی دستگاه ساخت اما اصلاح طلبان نگذاشتن ب تولید برسه چرا ۱چون سود و رانت و دلار در وارداته ۲ پیشرفت مملکت باعث رنجش اربابهاشون میشه
  • اسمعیل IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    0 1
    خیلی معذرت می خوام غذا! خوردن که یک شهروند کشور دیگری را با دغلکاری فریب دادن و اون را محکوم کردن. به چه قانونی / دستم برسه پنج سویدی ... را به درک می فرستم
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    تنها راه نجات کشور ایران برداشتن موانع .تولید است مثل کشور چین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس