کد خبر 1369270
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا در مجلس/ احتمال خارج‌شدن طرح برای همیشه از دستور کار

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: شفافیت بزرگترین اهرم نظارت در اجرای قوانین و همچنین بزرگترین حمایت برای اقشار ضعیف است.

به گزارش مشرق، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در نشست علنی امروز(یکشنبه ۱۱ اردیبهشت) مجلس در مخالفت با طرح شفافیت قوا و نهادها اظهار داشت: امروز شفافیت حقوق مسئولان یکی از دغدغه های مردم است که همیشه با زبان های مختلفی مطالبه می شود به ویژه از مجلس انقلابی که از شعار نمایندگان بود.

وی با بیان اینکه شفافیت آرا، مالی و تصمیمات امروز یکی از الزامات توسعه و پیشرفت است و این شفافیت تجربه دنیاست و آثار فراوانی دارد، گفت: شفافیت بزرگترین اهرم نظارت در اجرای قوانین و همچنین بزرگترین حمایت برای اقشار ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در ایراد به این طرح تصریح کرد: برخی از دستگاه ها و نهادها از این طرح مستثنا شده اند چرا؟ حالا که مطالبه عمومی را انجام می دهیم چرا باید برخی از دستگاه ها مستثنا شوند؟

صباغیان ادامه داد: مجلس می تواند در همه امور قانون گذاری کند، برای اینکه مجلس خبرگان، شورای نگهبان و نهادهای زیرمجموعه مقام معظم رهبری استثنا شده اند، می توانیم مصوب کنیم و موکول کنیم به معظم له،حتما رهبری بیش از ما این شفافیت را انجام میدهد به نظر من جای این مسئله در این طرح خالی است.

وی یادآور شد: برخی نهادها مثل بنیاد مستضفعان ستاد اجرایی و کمیته امداد گردش مالی سنگینی دارند اما هیچ پاسخگویی هم به مجلس ندارند؛ اینجا نیاز است شفافیت در آن ها دیده شود.

صباغیان ادامه داد: در ارتباط با ماده ۳ که در آن آمده مصوبات مجلس که جنبه صنفی و منطقه ای دارد از شمول این ماده مستثنا است؛ بسیاری از آرا نمایندگان استثنا می شود که ضعف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    شفافیت تصویب شد؛درودبرمجلس انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس