کد خبر 1369271
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
پاسخگویی وزیر کشور به سوالات نمایندگان در کمیسیون شوراها

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره طرح شفافیت قوا و نهادها در صحن قرائت شد.

به گزارش مشرق، روح الله نجابت سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صبح امروز در نشست علنی خانه ملت، گزارش این کمیسیون را درباره طرح شفافیت قوا و نهادها را قرائت کرد.

وی در تشریح این گزارش گفت: از ابتدای آغاز به کار مجلس دغدغه یکایک شما و موکلین شما موضوع شفافیت بوده است؛ انصافاً برای این طرح زحمت کشیده شده است، پیشنهاد اولی که نمایندگان ۲ فوریت آن را رای دادید نقاظ ضعفی داشت، اما در حال حاضر طرح شفافیت، یک طرح پخته ای شده و قابل دفاع  و قابل اعتنا است. 

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شد

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در تشریح ۵ ماده این طرح گفت: شفافیت باید تمام کشور را فرا بگیرد تا از آن به عنوان جلب اعتماد مردم و افزایش سرمایه اجتماعی در کشور استفاده شود.

نجابت افزود: این طرح برای اینکه روزنه های بروز فساد بسته شود با یک ابعاد کلی دیده شده؛ درست است یک موقعی مطالبه شفافیت آرا نمایندگان بود  و در ماده ۳ پیش بینی شده است اما آن چه که نیاز است و در این طرح دیده شده شفافیت در سطوح مختلف تصمیم گیری در کشور است

وی ادامه داد: در ماده ۱ دستگاه ها نهادها و سازمان های مشمول این قانون در ۵ بند آمده است که تقریبا تمامی دستگاه های مسئول کشور را در اینجا دیده ایم به جز مواردی که موضوع امنیت نظامی است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: نکته دیگر این است که برخی دستگاه ها مثل شورای انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص در اینجا دیده نشده است، علت این نیست که شفافیت نباشد چرا که در قانون اساسی آمده است، اداره این مراکز بر اساس قانون مصوبه خودشان است.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تک تیرانداز DE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    طرحی که بجای شفافیت و مسولیت فرار از پاسخگویی برای نمایندگان به همراه اورد.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      چقدرم خخخ تک تیرانداز آلمانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس