کد خبر 1369511
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸
کی‌یف: روسیه تلاش می‌کند اوکراین و جهان را بترساند

سفیر اوکراین در واشنگتن در سخنانی مدعی شد که روسیه در تلاش برای ترساندن اوکراین و جهان است.

به گزارش مشرق، «اوکسانا مارکارووا» سفیر اوکراین در واشنگتن گفت که شاهد هیچگونه تغییری در رفتار نیروهای روس حتی پس از ویرانی که در اوکراین بوجود آوردند، نیستیم.

وی در ادامه سخنانش گفت: «روسیه در تلاش برای ترساندن اوکراین و جهان بوده اما ما در این نبرد پیروز خواهیم شد».

مارکارووا اضافه کرد: «سفر "نانسی پلوسی" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به کی‌یف، پیامی قدرتمند درباره حمایتی است که واشنگتن از کی‌یف انجام می‌دهد».

سفیر اوکراین در واشنگتن اضافه کرد: «در انتظار آن هستیم کنگره آمریکا بسته‌ای که دولت بایدن برای حمایت از اوکراین مطرح کرده بود را تصویب کند».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، به دنبال عدم اجرای شروط توافقات مینسک از سوی کی‌یف که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به امضا رسید و همچنین پس از آنکه مسکو جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک اوکراین را به رسمیت شناخت، عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را آغاز کرد.

طبق این گزارش، پروتکل مینسک به میانجیگری آلمان و فرانسه برای تعیین وضعیت ویژه مناطق خودمختار درون اوکراین طراحی شده بود. کرملین از زمان حمله به اوکراین از کی‌یف درخواست کرده است که رسماً خود را بعنوان یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نمی‌پیوندد اما کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه به اوکراین کاملاً بی‌دلیل بوده است و ادعاها مبنی بر تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از طریق توسل به زور را رد کرده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

در همین راستا، علی‌رغم هشدارهای پی در پی مسکو، رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که ارتش انگلیس حدود ۸ هزار نظامی برای شرکت در رزمایش‌های گسترده به شرق اروپا اعزام می‌کند و همچنین در اقدام مشترک با ناتو و نیروهای اعزامی مشترک ده‌ها تانک را مستقر خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    3 3
    اس سیصد و انبار و تانکهای پوتین را ترکاندند و فلج شده. پوتین هم از ترس یا سکته کرده یا در حال مرگه. دیر متوجه شد اوضاع خرابه. تصور میکرد با المان یخ زده و بی مهمات و پهپاد طرفه
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    4 3
    اس سیصد و انبار و تانکهای پوتین را ترکاندند و فلج شده. پوتین هم از ترس یا سکته کرده یا در حال مرگه. دیر متوجه شد اوضاع خرابه. تصور میکرد با المان یخ زده و بی مهمات و پهپاد طرفه در سال 1945
  • US ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 1
    اگر روسیه قصد ترساندن داشت خیلی وقت پیش می‌گفت با اتم کشورهای ارسال کننده سلاح را خواهیم زد ولی لاوروف واقعیت رو بیان کرد و تازه نگفت ما با اتم می‌زنیم.موضوع خودشیرینی بعضی از کشورهاست که فکر میکنند روسیه مماشات خواهد کرد در صورتی که خواهیم دید اینطور نیست. در ضمن روسیه تقریبا اوکراین رو شخم زده و با کمک اطلاعات ماهواره ای کشورهای غربی و ارسال ادوات حملات دهات پرکن انجام دهند تا گوش فلک رو کر کنند و دهان مخالفان رو در اروپا ببندند در صورتی روسیه در حال پیشروی سریع در شرق اوکراین هست و بزودی به مرز مولداوی خواهد رسید
  • GB ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 1
    سر و صدای روسها و تهدید اتمی آدم را میندازه یاد حکایت شکارچی و شیر در داستان عبید زاکانی که شکارچی همی تیز می داد و می دوید، گفتند چرا فریاد میزنی؟ گفت می خواهم شیر را بترسانم. گفتند پس چرا تیز می دهی؟ گفتم چون خودم می ترسم!
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    خدا با مظلومین است
  • فرهاد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    0 0
    اون چیزیکه ترس داره رژیم نئونازی و مزدور آمریکا یعنی زلنسکیه که به زودی بساطش جمع میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس