کد خبر 1370162
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
منتظر سقوط بیشتر طلا باشیم؟

قیمت طلا امروز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد خود از اواسط فوریه کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار و افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا جذابیت شمش را به عنوان محافظ تورم کاهش داد.

به گزارش مشرق، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۳ به وقت شرقی با کاهش ۱۰.۸۰ درصدی به ۱۸۵۲ دلار و ۶۰ سنت رسید، روز گذشته بیش از دو درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود از ۱۶ فوریه رسید زیرا دلار و بازدهی با افزایش چشم‌انداز افزایش سریع‌تر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات‌متحده تقویت شدند. بهای هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۵۸ درصد به ۱۸۵۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا گفت: ریسک‌های کوتاه‌مدت نزولی برای طلا وجود دارد و ما محدوده هدف ۱۸۱۰ تا ۱۷۹۰ دلار را داریم که فشار ناشی از افزایش نرخ‌های بهره و دلار است.

دلار نزدیک به بالاترین سطح ۲۰ سال گذشته باقی ماند و باعث شد طلا با قیمت دلار برای خریداران جذابیت کمتری داشته باشد، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری روز دوشنبه برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۸ به سه درصد رسید که می‌تواند پیامدهای مهمی برای سایر بازارهای مالی داشته باشد.

کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی ایالات متحده در اواخر روز نشست خود را در مورد نرخ بهره آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود که با اعلام تصمیم خود در روز چهارشنبه، هزینه‌های استقراض را نیم درصد افزایش دهد.

فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره سیاستی خود را ۲۵ واحد افزایش داد و احتمالا به زودی کاهش دارایی‌های خود را آغاز خواهد کرد زیرا تلاش می‌کند سیاست‌های پولی دوران همه‌گیری را سخت تر کند و تورم فزاینده را مهار کند.

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر ایالات متحده و بازده اوراق قرضه منجر به افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۲.۵۲ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۳۴.۹۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۲۳۴ دلار و ۱۲ سنت رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 1
    روز به روز انس جهانی طلا کاهشی میشه ولی متاسفانه در ایران قیمت طلا یا افزایش می یابد و یا ثابت و این نشان میده که در اتحادیه طلا رانت خواری و سودا طلبی بیداد میکنه . چون همه ی آنها ذینفع هستند از رئیس اتحادیه طلا گرفته تا آبدارچی آن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس