دفاع هوایی روسیه ۶ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه آماری از خسارات وارد شده به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته ارائه کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ایگور کوناشنوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در آخرین به روز رسانی از خسارات وارده به نیروها و تجهیزات نظامی اوکراین توسط ارتش روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه شب گذشته تعداد ۶ فروند پهپاد اوکراینی و یک فروند موشک «توچکا-یو» را ساقط کرده است.

وی همچنین با اشاه به حمله موشکی شب گذشته نیروی هوافضای روسیه، گفت: موشک‌های نقطه زن هوا به زمین تعداد ۶ تأسیسات نظامی اوکراین را منهدم کردند، از جمله یک پست فرماندهی حفاظت شده، یک انبار مهمات در نزدیکی روستای «اسلاتینو» و همچنین چهار منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی.

کوناشنکوف همچنین در ادامه افزود که هوانوردی نیروی هوافضای روسیه نیز ۶۹ سنگر و منطقه تمرکز تجهیزات نظامی و نیروی انسانی نیروهای اوکراینی را منهدم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اشاره به عملیات توپخانه ارتش این کشور نیز گفت: واحدهای توپخانه ۵۴ موقعیت توپخانه نیروهای مسلح اوکراین، ۳۸ سنگر و همچنین ۱۹۵ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و در پی آن حدود ۲۳۰ تن از ملی‌گرایان و ۵۲ واحد سلاح و تجهیزات نظامی منهدم شد.

وی همچنین با تشریح اقدامات نیروهای موشکی ارتش نیز گفت: نیروهای موشکی پست‌های فرماندهی تیپ ۸۱ هوایی در منطقه شهرک دولینا و تیپ ۷۷ دفاع زمینی در منطقه پودولوفکا در منطقه خارکیف را مورد اصابت قرار دادند. همچنین در منطقه کولباکینو در منطقه نیکولایف، یک پرتابگر سامانه موشکی اس -۳۰۰ نیز منهدم شد.

کوناشنکوف در پایان گفت: در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی، ۱۴۶ فروند هواپیما، ۱۱۲ فروند بالگرد، ۶۹۶ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۲۸۶ سامانه موشکی ضد هوایی، ۲ هزار و ۷۸۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، ۳۱۶ موشک انداز چندگانه، یک هزار و ۲۵۵ عراده توپ صحرایی و خمپاره انداز و همچنین ۲ هزار و ۵۹۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    5 7
    به همه گفتیم زدیم شمام بگید زده خوبیت نداره
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    2 4
    داداش بین خودمون باشه. چقدر اراجيف میگی ..نکنه فيلم برره را دیدید
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    4 3
    چرا شش تا؟! مشرق خودش شمرده حدودا سی و هفتا بایراکتور بوده
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 3
    گراسیموف به طالبزاده پیوست؟!
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      4 1
      نه به آیت‌الله مایک و جهنمی که تو می‌ری بپیونده
  • پوتین IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    9 2
    بازهم بایراقدارمثل پشکل تو سهمیه است.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس