کد خبر 1370462
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
واکنش کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها

کارگردان فیلم سینمایی «عنکبوت» در ویدیویی نسبت به حاشیه اخیر فیلم خود و اعتراض رانندگان کامیون واکنش نشان داد.

 به گزارش مشرق، چند وقتی است فیلمی به نام عنکبوت به کارگردانی ابراهیم ایرج‌ زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌ کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۸ در سینماهای کشور به نمایش درآمده است که برخی صحنه‌های این فیلم با اعتراض «رانندگان کامیون»  مواجه شده است.

«عنکبوت» درباره سعید حنایی یکی از قاتلان زنجیره‌ای دهه هفتاد است که در شهر مشهد چندین زن خیابانی را به قتل رساند. حنایی کارگری ساده بود که همراه خانواده‌اش در خانه‌ای در منطقه فقیرنشین مشهد زندگی می‌کرد.

واکنش کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها

محسن تنابنده،  ساره بیات،  شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری و با حضور فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.

اما آنچه در این فیلم موجب اعتراض رانندگان و کامیون‌داران شده، صحنه‌ای از فیلم است که در آن رانندگان کامیون را مشتریان زنان خیابانی نشان می‌دهد.

سید فخرالدین شریعتی راننده کامیوندار، در این زمینه با بیان این که کارگردان مذکور چشم خود را بر روی فسادی که در حوزه سینمای ایران وجود دارد بسته و کار  تعداد انگشت شماری راننده‌نما را در جامعه به صورتی نمایش می‌دهد که این قشر تلاشگر و فداییان این آب و خاک را زیر سوال ببرد، گفت: سالهاست خود بازیگران زن کشور اعلام کرده اند مورد آزار کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای کشور قرار گرفته‌اند بهتر بود از این واقعیت برای ساخت فیلم تان استفاده می‌کردید نه این که این قشر زحمت کشی را که اگر کار نکند تمام آحاد ملت دچار زحمت و مشقت خواهند شد.

واکنش کارگردان «عنکبوت» به اعتراض کامیون‌دارها

حسین صالح پور یک راننده کامیون‌دار دیگر نیز تاکید کرد:  آقای  کارگردان  محترم ابراهیم  ایرج زاد که  فیلمنامه را بالا  و پایین کردی و در  رویاهای ذهنی‌ات به فکر ساختن فیلمی در خور سیمرغ بلورین بوده‌ای از  من راننده و زحماتم و نقشی که در زندگی تک تک شماها دارم، چه می دانی؟ رویاهایت را بساز فیلم عنکبوتت را  به  روی  پرده  نقره‌ای سینما  بیاور  ولی نه با  بی‌آبرو  و هوسباز  نشان دادن من راننده... ه. در  همه  اقشار جامعه  هم  خوب  داریم  هم  بد... در  من  راننده کدام بی‌اخلاقی را دیدی که به خودت اجازه دادی من و همکارانم را خریداران  زنان خیابانی فیلمت به همه معرفی کنی ... راننده شرف دارد غیرت دارد خانواده دارد  اگر راننده‌ای بی‌اخلاقی کند مهندس هم که بود بی‌اخلاق بود دکتر هم بود بی‌اخلاق بود کارگردان هم  بود  بی‌اخلاق بود ... تشت بی‌اخلاقی و رسوایی کارگردان‌های متجاوزی که به زنان بازیگر بی‌احترامی کردند مدت کوتاهی است به زمین خورده و گوش فلک را کر کرده ... خوب است ما هم انگ بی‌اخلاقی به کل شما بچسبانیم  و اسپانسر فیلمی شویم که کارگردانش مردم باشند و در مورد این موضوع فیلم بسازیم؟

در آخرین اظهار نظر در این باره ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم سینمایی «عنکبوت» با انتشار ویدیویی به اعتراض رانندگان کامیون واکنش نشان داده است.

کارگردان «عنکبوت» گفت: با ویدیویی مواجه شدم که در آن رانندگان محترم کامیون نسبت به صحنه‌ای از فیلم «عنکبوت» معترض بودند. بعد از آن با یکی از نمایندگان این عزیزان در یک فضای لایو صحبت کردم و ابتدا اگر سوءتعبیری شده است، عذرخواهی کردم و توضیح دادم که اصلا خواست ما چنین نبوده است.

وی ادامه داد: فیلم ما براساس یک پرونده واقعی ساخته شده است و اسناد و اطلاعات موجود پایه و اساس داستان ما را بنا نهاده است و به هیچ وجه آن صحنه که مورد اعتراض قرار گرفته است، قصد و نیت زیر سوال بردن این قشر شریف را نداشته است. کما اینکه کاراکتر اصلی ما شغلش بنایی و کارگری ساختمان است و اصولا جامعه شغلی خود را نمایندگی نمی‌کند. در تمام دنیا هم همین طور است که در هیچ فیلم داستانی شخصیت های منفی که دارای شغلی هستند اصولا و لزوما آن شغل را نمایندگی نمی‌کنند، اما در نهایت اگر صحنه‌ای در فیلم «عنکبوت» باعث کدورت خاطر کسی شده است، دوباره از این عزیزان عذرخواهی می‌کنم و باز تاکید می‌کنم که به هیچ وجه قصد ایجاد چنین دلخوری و تعبیری را نداشتیم.

ایرج زاد در پایان گفت: امیدوارم فیلم را از زاویه مناسب ببینید زیرا اساسا «عنکبوت» حرف و مساله‌اش با چیزی که الان مطرح و برداشت شده، متفاوت است.

این جواب ایرج زاد در واکنش به اعتراض گروهی از رانندگان کامیون در تبریز نسبت به هتک حرمت و توهین در فیلم «عنکبوت» به رانندگان کامیون بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    عنوان فارسی و انگلیسی فیلم یکسان نی چرا؟ تو بنر فیلم منظورمه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس