عنکبوت

بسیاری از تحلیل‌گران شیطنت‌های نمایشی کارگردان را طراحی و قابل پیش‌بینی شده‌ برای مطرح شدن فیلم در آمریکا و نزدیک شدن به مجسمه اسکار توصیف می‌کنند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - علی عباسی کارگردان فیلم «عنکبوت مقدس» قصد داشت که این فیلم را در ایران و با اخذ مجوز از سازمان سینمایی دولت قبل بسازد و چند تهیه کننده داخلی با او به توافق رسیده بودند تا تولید اثرش در ایران را بر عهده بگیرد.

سوژه فیلم عنکبوت چیست؟

فیلم عنکبوت روایتی از زندگی سعید حنایی قاتلی زنجیره‌ای است که شمار فراوانی از روسپیان مشهد را به قتل رساند. او کارگری بود که به همراه همسر و دو فرزندش در محله‌ای فقیرنشین در مشهد زندگی می‌کرد. این شکارچی زنان خیابانی در سن ۴۰ سالگی در مشهد اعدام شد. او از مرداد ۱۳۷۹ تا فروردین ۱۳۸۰ دست کم ۱۶ زن را به قتل رساند.

رقابت برای ساخت یک عنکبوت

در ابتدای سال ۱۳۹۸ هفده سال پس از اعدام حنایی، دو فیلمنامه درباره این این قاتل سریالی به وزارت ارشاد ارائه شد و فیلمنامه علی‌عباسی نه به دلایل محتوایی و داستانی، بلکه به دلیل حمایت سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت در ایران پذیرفته نشد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدمهدی عسگرپور در مقام تهیه کننده درخواست پروانه ساخت این فیلم را به مدیران سازمان سینمای وقت ارائه کرد. همزمان فیلمنامه‌ مشابهی توسط جواد نوروزبیگی با فیلمنامه‌ای از اکتای براهنی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد به وزارت ارشاد وقت ارائه شد و به درخواست دوم پروانه نمایش اعطا شد. نکته جالب اینجاست که هر دو فیلم با عنوان «عنکبوت» درخواست پروانه ساخت دادند.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

چرا قاتل سریال سوژه مهمی است؟

نخستین اثر تصویری درباره قاتل عنکبوتی مشهد را مازیار بهاری در قالب یک مستند ارائه کرد.  بهاری روزنامه‌نگار، مستند ساز ایرانی - کانادایی،از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ گزارشگر نیوزویک بود. او برای تلاش و انعکاس اغراق آمیز حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ دستگیر و به اتهام اجتماع و تبانی با قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت ملی به گذارندن چهار سال حبس محکوم شد.

با توجه به سابقه بهاری کاملا مشخص است که بر اساس کدام پارامترهای عقیدتی، مستند  حنایی توسط او ساخته شد. حنایی با پیشنیه‌ مذهبی بسیار پررنگ مدت زمانی در جبهه‌های دوران جنگ تحمیلی حضور داشت و فعالیت‌های مذهبی او مثل حضور در کلاس‌های قران، یک انگیزه مذهبی (ضد مذهبی) را در روند فعالیت‌های ضداجتماعی‌اش  پررنگ می‌کرد.

او به  گواهی ساکنان محل زندگی‌اش فردی آرام و بدور از حاشیه بود و همه قربانیان حنایی روسپیان خیابانی بودند. وی به گفته خودش می‌خواست جامعه را از فساد و فحشا پاک کند. حنایی در پاسخ به خبرنگاری که دربارهٔ فرجام پرونده‌اش از وی سوال کرد پاسخ داد: «من فقط یک نفر هستم. در استخر ماهی‌ها با کم شدن یکی اتفاقی نمی‌افتد. مهم آن است که آب مسموم نشود.»

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

ساخته شدن فیلم عنکبوت در ورسیون داخلی و خارجی چند هدف را دنبال می‌کند. نخستین خط القا و هدف هر دو فیلم این است که از کاراکترهای مذهبی و انقلابی که به مسیر خطا رفته‌اند، چهره‌هایی آیکونیک ضد مردمی بسازد، تا به این ترتیب، آنچه از عاقبت دینداری و انقلابی‌گری در فیلم ترسیم می‌شود به سعید حنایی شدن تفسیر شود.

محتوای فیلم­نامه و خط روایی آن با ایجاد حس هم­ذات‌پنداری در مخاطب در پیِ حصول به نتایجی مبنی بر وجود اشتراک بین تفکر «سعید حنایی» و سیستم حاکمیتی در ایران است. ایجاد ارتباط ذهنی بین قاتل عنکبوتی و حاکمیت، با تولید احساس مشابه­ سازی و رخدادهای روز جامعه شکل می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش کارتونیست‌ها به فیلم «عنکبوت مقدس»

اما ساختن چنین فیلمی در شهر مشهد با کاراکتری که انگیزه‌های مذهبی برای قتل دارد خوراک خوبی برای تشدید انگیزه‌های اجتماعی علیه اقشار مذهبی جامعه ایران است.

مستند بهاری و ورسیونی که در داخل کشور ساخته شد زمینه‌ مورد توجه قرار گرفتن این فیلم سینمایی را تشدید کرد. کارگردان عنکبوت مقدس با خروج از ایران قرار بود فیلم را در ترکیه فیلمبرداری کند که به دلایل مشخصی از این کار جلوگیری شد.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

بیشتر بخوانید:

واکنش نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس به فیلم «عنکبوت مقدس»

 مجوز فیلمبردای «عنکبوت مقدس» لغو شد

جیکوب جرد، مدیر شرکت دانمارکی پروفایل پیکچرز که از تهیه‌کنندگان اصلی این فیلم است در گفت‌وگویی با نشریه اسکرین خبر داد که با ناممکن شدن فیلمبرداری در داخل ایران، ترکیه بخاطر نزدیکی به ایران برای فیلمبرداری انتخاب شد اما مقام‌های این کشور باوجود طی کردن مراحل اداری طولانی بین وزارتخانه‌های مختلف، از صدور مجوزهای لازم خودداری کردند و سرانجام فیلمبرداری در اردن انجام شد.با این ممانعت کارگردان برای ساخت فیلم با حمایت‌های گسترده کمپانی‌های«وان تو فیلمز»، «پروفایل پیکچرز» با مشارکت نوردیسک فیلم پروداکشن، وایلدبانچ، آرته، زددی‌اف، وای نات پروداکشن و Film i Väst با حمایت موسسه‌های فیلم دانمارک و سوئد، صندوق سرمایه گذاری فیلم فدرال آلمان، صندوق سرمایه‌گذاری فیلم و سریال نوردیسک، یوروایمیج، Medienboard و Filmförderung Hamburg  راهی اردن شد.

حمایت‌ ومشارکت‌های توام چند کمپانی، پخش کننده و شبکه تلویزیونی نشان می‌دهد که اراده عجیبی از ساخت چهار کشور اروپایی دانمارک، سوئد، آلمان و فرانسه برای فیلمی وجود دارد که مخاطب جهانی نخواهد داشت.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

بیشتر بخوانید:

واکنش معاون رئیس جمهور به فیلم موهن عنکبوت مقدس

فیلم روز یکشنبه ۲۲ می (اول خرداد) همراه با مراسم فرش قرمز در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد. این فستیوال علی رغم کیفیت بسیار نازل فیلم آن را بسیار مورد توجه قرار داد و توجه به گذشته تلخ زهرا امیرابراهیمی به روایت فیلم و این‌همانی  شخصیت‌ اصلی با رخدادهای سال‌های اخیر موقعیت فیلم را برجسته‌تر کرد.

عباسی در متن اثر انگیزش‌های ایدئوژیک در رخ دادن قتل‌های مذهبی (به زعم سازندگان) را پرنگ کرد تا فیلم مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تا جایی که ورایتی آن را بخت مسلم نخل طلا معرفی کند.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

بیشتر بخوانید:

فیلم/ شعر احمد بابایی در واکنش به جسارت به ساحت امام رضا(ع)

«عنکبوت مقدس» یک شب نامه سخیف موهن علیه اعتقادات میلیون‌ها مسلمان و شیعیان جهان است

جنجال‌ها در تهران

با انتشار تصویری از تیتراژ نخست فیلم که نمایی که از آسمان شهر مشهد گرفته شده و عبارت عنکبوت مقدس روی آن درج شده موجی از اعتراضات به فیلم در فضای مجازی شکل گرفت. این تصویر از حرم‌علی ابن موسی الرضا (ع)  تداعی کننده مفهوم موهنی درباره خورشید مشرق است و اعتراض شمار فراوانی از فعالان سیاسی، مجازی و فرهنگی و ... را برانگیخت.

موج بی‌سابقه‌ای در ایران شکل گرفت که منجر به نگارش بیانیه‌های مختلف صنفی و مذهبی درباره فیلم شد. برخی از فعالان فرهنگی همچون بهروز افخمی این حجم واکنش را غیرمفیددانستند و در تربیون‌های رسمی می‌گفتند باید فیلم دیده و بعدا درباره آن نظر داده شود. به فاصله کمی از انتشار موضع گیری‌ها خبر آمد این فیلم تحت عنوان  «شب‌های مشهد» در سراسر اروپا اکران می‌شود و این مسئله صحت تعابیر  و برداشت‌های استعاری از تصویر تیتراز ابتدایی فیلم در افکار عمومی ویژه‌تر کرد.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

اما دومین تصویری که از اتصال مکرر سعید جنایی به ضریح حرم مقدس علی ابن موسی الرضا منتشر شد به حساسیت‌های افکار عمومی افزود و  میزان واکنش‌ها در ایران را تشدید کرد. در واقع محتوا و طراحی فیلم با قصد تحریک عمومی در ایران ساخته و ارائه شد و واکنش اقشار و جمعیت‌های مذهبی به فیلم در سراسر دنیا بازتاب گسترده‌ای داشت.

بسیاری از تحلیل‌گران این شیطنت‌های تصویری کارگردان را طراحی پیش‌بینی شده‌ای برای مطرح شدن فیلم در آمریکا و نزدیک شدن به مجسمه اسکار توصیف می‌کردند.این پیش‌بینی‌ها محقق شد و کشور دانمارک فیلم را به عنوان نماینده این کشور به آکادمی اسکار معرفی کرد.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

علی عباس خوش آشامی و خوش رقصی را در هم آمیخت

التهابات هفته‌های اخیر و بازتاب آن در رسانه‌های فرهنگی زمینه را برای خوش رقصی اسکاری کارگردان فیلم تشدید کرد. علی عباسی در اقدامی قابل تامل روز ۱۶ شهریور در افتتاحیه فیلم در شهر هامبورگ آلمان  با پوشیدن لباسی روحانیت، به همراه گریمی معنادار حاضر شد تا با توجه به رخدادهای داخل کشور خود را در معرض توجهات جهانی بیشتری قرار دهد.

نسخه ایرانی سلمان رشدی رونمایی شد/ نمایش موهن علی عباسی راه اسکار «عنکبوت» را هموار کرد

کارگردان فیلم با یک حرکت در یک محفل کوچک سینمایی در هامبورگ و در نمایشی بسیار محدود مورد توجه رسانه‌های سراسر دنیا قرار گرفت و حالا با این نمایش سیاسی فیلم او در چند قدمی اسکار قرار گرفته است.

 فیلم مسیر طراحی شده‌ای را با حامیان بی‌شمارش برای ساخت و نمایش و تبلیغات طی کرد.

کارگردان از حیث محتوا با تاکید نمایشی بر سبک زندگی مذهبی سعید حنایی، اتصالات عقیدتی او، استفاده از تصاویر استعاری و رفتارهای فرامتنی کارگردان و حرکت‌های نمایشی اخیرش نشان داد برای کسب موفقیت و جهانی شدن اثرش از الگوی سلمان رشدی تبعیت می‌کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    ارتش ابرهه هم قصد داشت به خیال خام خود خانه خدا را خراب کند امام رضا مامن همه مظلومان و غریبان عالم است خانه اش هم جایگاه عبادت خدا ، کریم و مهربان است ولی امیدوارم غصب ابوالفضل عباس دامنتان را بگیرد که گردنتان را می شکاند
    • وحید IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      30 3
      این فیلم موهن را بتنهایی نمیتوان به جریان نجس مارانوس و بهائی در هسته مرکزی احزاب صهیونیستی کارگزاران و اصلاحطلب منسوب کرد بلکه ماحصل همکاری این طیف با محافل ماسونی اروپا است،این فیلم یک اقدام تهاجمی و سادیستیک ازپارلمان اروپا است برای پوشاندن نحوست و نجاستی که صدر تا ذیل هیئت حاکمه و کلیسای غرب را در بر گرفته است! جایزه های دوزاری تعلق گرفته به آن برای انحراف اذهان از حقیقت ماجراست!!!
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      15 2
      تعداد محدود فریب خورده یا گروهکی باقیمانده که خصوصا شبها شعار نویسی میکنند و مردم هم اصلا نه خودشان نه شعارهایشان را قبول دارد را فورا جمع کنید
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      78 2
      کی به انداختن سنگ پیاپی در آب ، میشود ماه را از حافظه آب گرفت . این آقا با میمون بازی هایش میخواهد مورد توجه قرار بگیرد تا بقیه برایش موز پرتاب کنند
    • JP ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 5
      ابرهه رو ولش کن برو در مورد قرمطیان بخون
    • سید IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      10 0
      چهره واقعی خودش را نشان داده که برای دریافت پول و مقام و شهرت و برای به به و چه چه گفتن و دیده شده حاضره هر غلطی بکنه. در اصل او یک برده است و نه یک هنرمند. خودش را برده هنری افرادی کرده که در قبال این نوکری شهرت و دیده شدن را دریافت کرده و خسر الدنیا و الآخرت شده.
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      11 0
      بله گردنشان خواهد شکست. و چشم شیطان بار دیگر کور خواهد شد
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    90 17
    مسخره کردن عادت فحاشان وحرامی هاست کسانیکه منطقشان فحاشی وتخریبه معلومه تحلیلشون هم طعنه ومسخره کردنه
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      15 3
      آره یاد جمله میثم آمار به ابن زیاد افتادم
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    82 15
    لعنت خدا به همه اونهایی که آگاهانه از جایزه گرفتن بازیگر روانی و معلوم الحال این فیلم کثیف حمایت کردند
  • بنده خدا IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    علی عباسی نشون داد تو حرفه هنر ، دلقکی و لمپن بازی رو خیلی بهتر از کار گردانی بلده ، لاشخوران هنرمند نما !
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    72 12
    جایزه خیانت به وطن
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    52 16
    این که تو دانشگاه روانی بود . هیچکی بهش توجه نمی کرد . حرفهایش بین دانشجویان خریدار نداشت و او را احمق و ساده لوح خطاب می کردند . این از حماقتش است که اینجوری گریم کرده و خودش را بازیچه قرار داده است .
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    66 14
    آرزو میکنم زنده باشم و شاهد خفت و خواری این وطن فروش باشم.
    • امینی FR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      25 1
      همین وضعیت الانش سراسر خفت و خواری و دریوزگی هست…
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    58 3
    یریدون لیطفوا نورا الله بافواههم و الله منم نوری و لو کره الکافرون
  • مصطفی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    75 7
    هر که با آل علی در افتاد ور افتاد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    53 3
    میخواد خیلی سریع پله های ترقی شیطانی رو طی کنه بدبخت... دو روز دیگه تو گوری، خون آشام ها میان سراغت... دنیا رو نشناختی
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    55 1
    انا کفیناک المستهزئون استهزا کنندگان افراد بی شخصیت و عقده ای و بیمارند قدرت درک و تفکر ندارند و در حال تنش روانی هستنداما خداوند پیامبر و مومنان را در برابر آنان کفایت کرده است آنها خودزنی می کنند همین
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    50 1
    اون اصلاح طلبان بی شرف رو یادتونه برای جایزه گرفتن فیلم به زهرا امیر ابراهیمی تبریک گفتند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    23 1
    به چهره اطرافیانش در تصویر دقت بفرمایید احساس خوبی در این چهرها بدلیل رفتار موهن علی عباسی دیده نمی شود
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    13 1
    این دیگه چه جانوریه
  • محمدرضا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    14 1
    الحق که ...ن .. کبود سیاه برازنده کارگردان این به اصطلاح فیلم حقیر است.
  • بابک ش IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    10 1
    سلام امثال علی عباسی برای کسب شهرت و ثروت حاضرند همه چیز خود را بفروشند ولی مقصر اصلی کیست؟ بیشتر از علی عباسی آنهایی مقصرند که بر صندلی های وزارت ارشاد تکیه زده ولی کمترین ذوق و سلیقه ای در هدایت فرهنگی جامعه ندارند ایضا صدا و سیما که با صرف بودجه های فراوان قادر به جذب مخاطب نیست و اکثر مرذم چشم به ماهواره دارند
    • رضا IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      1 0
      مرحبا بابك خان ، جان كلام رو گفتى
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    9 0
    خاک تو سر تو و اونایی که دنبال دلقکی مثل توان با کشورهای درماندشون
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    12 1
    در آینده نزدیک سر همه کسانی که دین و قرآن خدا رو تمسخر می کنند تو آخور می ره. فکر کردند تا آخر می تونند از ارباب اسراییل جیره مواجب و خانه و ملک بگیرند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 1
    اینا که ضد دینن، یه مشت منافق که خودشونم خبر ندارن یا دارن. البته می تونستن آدم بشن، اما چون نمی‌خواستن، در جای لازم انداخته شدن. حیف فاضلاب که رو سر ضد دین و ضد انقلاب بریزی
  • نازنین IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    8 2
    ای خاک لباس اهل بیت س رومسخره میکنی وامصیبتابه توجاهل بی بندوبار
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 1
    بعضیا باید مدارج اسفل السافلین رو طی کنن و برای اهل محشر مستند کنن.
  • انقلابی IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 1
    از قضا صورت شیطان صفتش به دراکولا و خونخواران میخوره.این لاشخور هم بزودی به اسلاف جهنمی خواهد پیوست
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 1
    لعنت بر افرادی که آگاهانه به تضعیف اسلام دست میزنند. بخصوص مرتیکه ( ناامید) که مهره صهیونیسم است. با تقابل ایرانگرائی و اسلام سعی بر دو دستگی و ایجاد نفرت در جامعه فهیم و بصیر ایران میکند. در داخل هم هستند افرادی که لبه دیگر این قیچی هستند!!
  • حامد IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    لعنت الله علیهم
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    7 1
    حقارت از سر و پای این عکس می ریزه. واقعا دنیا به پوچ ترین حالت ممکنش رسیده و فساد و تباهی همه جا رو گرفته. ارزش ها بی ارزش شدن و پستی و تباهی و پوچی ارزش. خدا نظری کنه فقط.
  • سید جواد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    5 2
    سزای این لاشخور مرگه
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    6 2
    خدا همتون رو لعنت کنه
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    حیف نام علی و عباس که روی چنین جونور کثیفی گذاشته شده... این خبیث در واقع چهره واقعی خودش رو به نمایش گذاشته و انشالله به زودی تو دهنی محکمی خواهد خورد
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    یقینا سرنوشت این اراذل و اوباش بهتر از سلمان رشدی نخواهد بود.
  • رمضانعلی محمدیان IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 1
    بسم الله. اجازه قتل خودش را امضاء کرد یا یک باغیرتی میکشدش یا بعد از اینکه حسابی عصاره اش را در رسانه ها گرفتند همان ها که برایشان میرقصد میکشندش و چند روزی تابلوش میکنند.هشتک و ترند و ترند رباتیک و وا هنر وا هنرمند و عده ای سلبریتی هم پاسپورتشان را تمدید میکنند پولی به جیب میزنند بدبخت بیچاره خسرالدنیا و الاخرة شد
  • سمیه IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    این رو مطمئن باشید تا ظهور این وضع ادامه داره و این اشرار به هیچ کس رحم نمی کنن حتی زن و بچه و شوهر نداشته خودشون اینها حیواناتی درنده هستن که از بس در روابط حیوانی و فحشا زیاده روی کردن حتی با خوردن خون هم سیر نمیشن..شما نمی دانید از نسل همین ها تا چند سال دیگه چه حرامی هایی بلند میشه و چه جنایاتی در تاریخ در حق مردم آزاده یا مذهبی که نخواهند کرد که کل جهان فریاد وا محمدا سر خواهد داد تا حضرت منتظر علیه این ها قیام کنه..
  • JP ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    عاقبت سلمان رشدیی را ندید مگر؟؟؟
  • علوی IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    ۱/ از خود سلمان رشدی هیچ خبری دیگه نیست یعنی فتوا به درستی انجام شد (انشالله) ۲/ لطفا کسانی که دسترسی به مراجع عظام دارند به صورت مصداقی درباره ارتداد این شخص با تهیه فیلم و این تصاویر فتوا بگیرند ..... ۳/ حتی نگاه های هرزه گان پیرامونی ش به او یک نگاه چیپ و کسر شان و از سر استیصال یک ماموریت دین ستیزی است))))))
  • بابک ش IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    موندم چرا دهنشو اون شکلی باز کرده انگار ......... !
  • س IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    سخرالله منهم ولهم عذاب الیم
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    آدم قیافه‌شونو می‌بینه احساس میکنه شیطانو داره می‌بینه
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    حروم لقمه بیشرف دلقک بی بته
  • سید IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    چهره واقعی خودش را نشان داده که برای دریافت پول و مقام و شهرت و برای به به و چه چه گفتن و دیده شده حاضره هر غلطی بکنه. در اصل او یک برده است و نه یک هنرمند. خودش را برده هنری افرادی کرده که در قبال این نوکری شهرت و دیده شدن را دریافت کرده و خسر الدنیا و الآخرت شده.
  • علی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    احمق عبا رو هم برعکس پوشیده
  • ستار IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    كي شود دريا ز پوز سگ نجس....
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    جدا این مردک با این کارش حال آدمی رو بهم میزنه. آخه حقارت و ذلت و پستی تا کجا؟! خداوکیلی این موجودات رو می بینم از ایرانی بودن خودم شرمنده میشم! اینا تو ایران زندگی می کنند؟ به خدا وجود اینا مایه عذاب الهی ست.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    1 0
    به چهره زهرا امیر ابراهیمی تو این دو تا عکسی که حضور داره دقت کنید, کاملاً مشخصه حتی او هم از این خباثت مشمئزکننده این دلقک حقیر احساس حقارت می کنه! باور کنید تو دلش میگه این دیگه چه ح ر و م ز ا د ه ا ی بود و ما نمی دونستیم، آبروی نداشته نون رو با این کارش کرد تو خ ل ا !!!
  • عبدالله IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    0 0
    این یارو چون خودش چیزی برای نمایش نداشته دست و ذهنش خالی بوده همینقدر حقیر و بی مایه حتی اگر اسکار هم بگیرد باز مدیون دین، اسلام، است چون استکبار به واسطه ضدیت با اسلام ناب و روحانیت است که برای این بی مایه چیزی پرت میکند وگرنه وهابیت که مبداش عربستان است نماد خونخواری و خونریزی باعملیات های متعدد انتحاری است اما چون گاو شیرده امریکایی هاست هیچ حرفی برایش ندارند پس این یارو حتی با دلقک بازی با لباس روحانیت باز هم از اسلام مظلوم ارتزاق میکند این بی مایه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس