نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای، فیلم «عنکبوت مقدس» را یک اثر سیاسی و «شب نامه سخیف» توصیف کردند.

به گزارش مشرق، این بیانیه خطاب به جاوید رحمان  گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد نوشته شده؛ نمایندگان ادیان الهی در مجلس، عنکبوت مقدس را حاصل «ذهن مشوش فردی ایرانی تبار و برآمده از زر استکبار» اعلام کرده‌اند که به اعتقادات و ارزش‌های مسلمانان و جمعیت شیعیان توهین کرده است.

عنکبوت مقدس از منتخبان نخل طلای جشنواره فیلم کن امسال، چندمین روایتی است که درباره سرگذشت «سعید حنایی» قاتل زنجیره‌ای اواخر دهه ۷۰ به نمایش درآمده؛ روایت‌ها نشان می‌دهد حنایی، که در رسانه‌ها به «عنکبوت» مشهور شده بود، نزدیک به ۱۶ زن خیابانی را پس از آنکه فریب داد، به خانه‌اش برد و به قتل رساند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای اصلی عنکبوت مقدس چیست؟

عنکبوت مقدس به گونه‌ای روایت شده که زهرا ابراهیمی در نقش یک روزنامه‌نگار، وارد دنیایی می‌شود که در آن قاتل عنکبوتی اقدام ناپسندش را انجام می‌دهد و وقتی سعید دستگیر و به اعدام محکوم می‌شود، افکار عمومی او را به یک قهرمان تبدیل می‌کند.

اعتراض‌ها به این فیلم زمانی آغاز شد که در پوستر این فیلم، شهر مشهد-محل وقوع قتل‌های قاتل عنکبوتی- به صورت شبکه‌ای مانند تار عنکبوت درآمده بود و در مرکزیت آن، حرم امام رضا(ع) قرار داشت. به علاوه، برخی به روایت نادرست از داستان سعید حنایی انتقاد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس