کد خبر 1370484
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
پاسخ کرملین به درخواست پاپ برای ملاقات با پوتین

سخنگوی کرملین در واکنش به درخواست پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نسبت برای سفر به مسکو و دیدار با پوتین گفت: در وضعیت کنونی هیچ توفقی برای برگزاری چنین جلسه‌ای وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: هیچ توافقی برای دیدار بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و پاپ فرانسیس وجود ندارد.

این مقام کرملین گفت: این گونه جلسات و ملاقات‌ها در راستای خدمات دیپلماتیک ارائه می‌شود. هیچ توافقی در مورد جلسات وجود ندارد.

کرملین درباره ضرورت برگزاری چنین جلسه‌ای هیچگونه اظهارنظری نکرد ولی به این موضوع نیز اشاره کرد که در این مورد هیچ توافقی صورت نگرفته است.

پیش از این پاپ فرانسیس آمادگی خود را برای حضور در مسکو برای دیدار با پوتین و گفتگو در مورد حل و فصل اوکراین ابراز کرده بود.

فرانسیس روز سه شنبه  در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی کوریره دلا سرا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از درخواست خود برای دیدار در مسکو برای گفتگو درباره صلح در اوکراین طفره رفته است.

پیش از این فرانسیس در دیدار با سفیر روسیه در واتیکان خواستار پایان جنگ شده بود. رهبر کاتولیک‌های جهان در گفتگو با روزنامه ایتالیایی کوریر از احتمال سفرش به مسکو خبر داد.

فرانسیس گفت: ما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و همچنان برای آن تلاش می‌کنیم، هرچند می‌ترسم پوتین نمی‌تواند و نمی‌خواهد در حال حاضر این جلسه را برگزار کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    7 0
    چرا پاپ برای مردم فلسطین نه ببخشید حداقل همون مسیحی های فلسطینی دل نمی سوازند یا چرا این جلز ولز ها را برای پایان جنگ یمن انجام نمی داد
    • تبریزی IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      2 0
      چون واتیکان یکی از شریک جرم های اصلی جنایتهای غرب مسیحی در جهان هست مخصوصا در مورد مسلمان‌های منطقه ما
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      1 0
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 1
      چون ما خوبیم و بقیه بد. راستی از قیمت نان خبر داری؟
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    5 0
    احسنت ، دم جناب پرزیدنت پوتین گرم ، خوب زدی تو برجک سفیر گاوچرونا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس