کد خبر 1370568
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
بلغارستان به تعمیر تجهیزات نظامی اوکراین بسنده کرد

نمایندگان پارلمان بلغارستان به دولت اجازه دادند تجهیزات نظامی اوکراین را تعمیر کنند ولی ارسال سلاح از این کشور به اوکراین همچنان ممنوع است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در رای گیری روز چهارشنبه نمایندگان پارلمان بلغارستان به دولت و وزارت دفاع این کشور اجازه تعمیر تجهیزات نظامی اوکراین داده شد، ولی در عین حال نمایندگان پارلمان گفتند دولت حق ارسال هیچگونه سلاحی به اوکراین را ندارد.  

دولت بلغارستان پیش از این وعده‌هایی برای ارسال و کمک‌های غیرنظامی به اوکراین داده بود، ولی هنوز هیچ تصمیمی برای ارسال تسلیحات نظامی به این کشور را ندارد.

بلغارستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و سازمان آتلانتیک شمالی ناتو در روزهای ابتدای جنگ روسیه و اوکراین اقدام نظامی مسکو را محکوم کرد. صوفیه میزبان ۹۰هزار پناه‌جوی آواره اوکراینی بوده و تا کنون از پذیرش شرایط مسکو برای پرداخت بهای گاز به روبل خودداری کرده است.

داده‌های رسمی نشان می‌دهد با وجود ممنوعیت ارسال سلاح از بلغارستان به اوکراین از زمان آغاز جنگ میزان صادرات غیر رسمی سلاح از صوفیه به کی‌یف سه برابر شده است. مقامات صوفیه می‌گویند این کشور به طور مستقیم به اوکراین تسلیحات صادر نمی‌کند، ولی آنها نمی‌توانند کانال‌های غیررسمی را بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس