ارتش فنلاند ارسال تجهیزات نظامی به مرز با روسیه را تکذیب کرد

ارتش فنلاند گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال تجهیزات نظامی به مرز با روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، ارتش فنلاند روز چهارشنبه گزارش‌های منتشر شده درباره ارسال تجهیزات نظامی به مرز با روسیه را تکذیب کرد.

این در حالی است که «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه امروز گفت که ناتو در صدد ارسال تسلیحات هسته‌ای به سوئد و فنلاند است.

وی افزود: «توقف توافق‌های ناتو با روسیه، به این پیمان اجازه می‌دهد تا به ارسال تسلیحات هسته‌ای به کشورهای عضو بپردازد».

معاون شورای امنیت ملی روسیه اضافه کرد: «ناتو به دنبال انجام رزمایش‌های تحریک‌آمیز در نزدیکی مرزهای روسیه است».

«سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند نیز چند روز پیش گفت که اهمیت ورود فنلاند و سوئد به پیمان ناتو از اقدامات روسیه در اوکراین ناشی می‌شود.

«پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند نیز پیشتر گفته بود که این کشور در ارسال درخواست برای عضویت در پیمان ناتو نباید تاخیر کند.

هاویستو اضافه کرد که درگیری‌ها در اوکراین، هلسینکی را مجبور کرد تا سیاست امنیتی خود را مورد ارزیابی قرار دهد و برای فنلاند و سوئد خوب خواهد بود تا مواضع خود درباره عضویت در ناتو را همگام سازی کنند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز پنجشنبه شب گذشته در جلسه کنگره گفت، واشنگتن از عضویت سوئد و فنلاند در ناتو «قویاً حمایت می‌کند».

پنجشنبه نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز درباره عضویت سوئد و فنلاند در ناتو گفت: «اگر فنلاند و سوئد تصمیم بگیرند درخواست خود را ثبت کنند، ما به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنیم و انتظار می‌رود روند آن سریعاً طی شود».

استولتنبرگ گفت، می‌توان تمهیداتی را برای دوره میانی بین ارائه درخواست این دو کشور حوزه اسکاندیناوی و تصویب آن از سوی سی کشور عضو، در نظر گرفت و همکاری‌های نظامی را پیش از این زمان شروع کرد.

این در حالی است که روسیه درباره عواقب پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان نظامی پیمان آتلانتیک شمالی هشدار داده است. وزارت خارجه روسیه هشدار داده است که پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو خطر بی ثباتی در شمال اروپا را به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    درجنگ دوم فلاند بيطرفى اختيار كرد تامانعى براى هجوم شور وى به المان شود بيش از ده سال است سياست عوض شده وعملا فنلاند يكى از اعضاى فعال ناتو بدل شده چون اين دفعه اروپا ميخواهد به روسيه حمله كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس